• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5478 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۸ ارديبهشت

نامه دادستان كل كشور به وزير راه درباره حجاب در هواپيما

در پي وصول گزارشاتي درخصوص عدم رعايت قانون و كشف حجاب توسط تعدادي از بانوان در داخل هواپيما، دادستان كل كشور در نامه‌اي خطاب به وزير راه و شهرسازي نسبت بر انجام تكاليف قانوني توسط مسوولان مربوطه و الزام به رعايت موازين شرعي و قانوني توسط مسافرين و برخورد با قانون‌شكنان تاكيد كرد.
روابط عمومي دادستاني كل كشور اعلام كرد: در پي وصول گزارشاتي درخصوص عدم رعايت قانون و كشف حجاب توسط تعدادي از بانوان در داخل هواپيما، دادستان كل كشور در نامه‌اي خطاب به وزير راه و شهرسازي نسبت بر انجام تكاليف قانوني توسط مسوولان مربوطه و الزام به رعايت موازين شرعي و قانوني توسط مسافرين و برخورد با قانون‌شكنان تاكيد كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: 
... نظر به اينكه موضوع كشف حجاب در ملأ عام متاسفانه مدتي است در بين تعداد اندكي از بانوان رواج يافته و طبق اطلاعات موثق بدخواهان و معاندين نظام مقدس جمهوري اسلامي در ترويج آن و هتك حرمت حكم قرآني حجاب با برنامه‌ريزي تلاش دارند كه به اين امر منكر دامن بزنند.
با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامي كشف حجاب در معابر و انظار عمومي جرم‌انگاري و براي آن مجازات تعيين گرديده است. بنا بر گزارش‌هاي واصله بعضي بانوان در داخل هواپيما خصوصا پرواز‌هاي داخلي اقدام به كشف حجاب مي‌كنند.
بنابر تكليف قانوني مندرج در ماده ۳۲ قانون هواپيمايي كشور فرمانده هواپيما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستري تعريف و داراي وظايف و اختياراتي است كه موظف به تعقيب، توقيف و تحقيقات مقدماتي مي‌باشد.
عليهذا موكدا به مسوولان مربوط شركت‌هاي هواپيمايي خصوصا به خلبانان محترم ابلاغ شود با مشاهده مرتكبين ابتدا تذكر جدي به چنين افرادي داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظايف قانوني خود اقدام لازم معمول دارند- بديهي است دادستاني كل كشور آمادگي آموزش لازم را براي آنان اعلام مي‌دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون