• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5484 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب پس از بازديد سه ساعته از نمايشگاه كتاب:

فرهنگ‌سازي كشور نيازمند كتاب است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز به مدت سه ساعت از سي‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب در محل مصلاي تهران بازديد كردند.
رهبر معظم انقلاب در اين بازديد كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور داشت، در جريان تازه‌هاي نشر و كتاب‌هاي ارايه شده در نمايشگاه قرار گرفتند و همچنين با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفت‌وگو پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان بازديد از نمايشگاه بين‌المللي كتاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، ضمن ابراز خرسندي فراوان از اين بازديد، نمايشگاه كتاب را يك همايش عظيم مردمي با جنبه غالب فرهنگ توصيف كردند و گفتند: بحمدالله در نمايشگاه كتاب نشانه‌هاي مژده‌بخش و همت‌ها و انگيزه‌هاي خوب جوانانه مشاهده مي‌شود.
رهبر معظم انقلاب افزودند: استقبال مردم از نمايشگاه كتاب بر اساس آمارهاي ارايه شده بالا و ميزان كتاب‌هاي خريداري شده نيز خيلي خوب بوده است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي موضوع نشر كتاب در كشور را به‌رغم برخي زمينه‌هاي نامساعد، رو به پيشرفت خواندند و خاطرنشان كردند: عمده زمينه‌هاي نامساعد در زمينه نشر مربوط به گراني كاغذ و در برخي موارد، نامرغوب بودن كاغذ است، البته وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي خبرهاي خوبي درباره آغاز مقدمات توليد كاغذ مرغوب دادند كه اميدواريم اين اقدامات به شكسته شدن قيمت بالاي كتاب منجر شود.
ايشان تاكيد كردند: نشر، يك بخش مهم از موضوع كتابخواني در كشور است و بايد امور مربوط به آن، روان و خوب و فراگير باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامي افزودند: باوجود مشكلات در عرصه نشر، تعداد عناوين كتاب‌هاي چاپ شده بالاست، اما در عين حال شمارگان چاپ كتاب نسبتا پايين است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، كتاب را موضوع مهمي خواندند و تاكيد كردند: فرهنگ‌سازي كشور همواره احتياج به كتاب دارد و به‌رغم گسترش فضاي مجازي، كتاب همچنان در جايگاه بسيار والاي خود قرار دارد. ايشان توليد كارهاي هنري و رسانه‌اي خوب را نيازمند كتاب و مطالعه دانستند و گفتند: من همواره مردم و به‌ خصوص جوانان را به خواندن كتاب توصيه مي‌كنم، اما امروز تاكيد ويژه‌اي بر لزوم كتابخواني و مطالعه برنامه‌سازان رسانه‌اي، فعالان در عرصه هنري و هنرهاي نمايشي و اهالي مطبوعات دارم. رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به سهم بالاي كتاب‌هاي كشور از تاليفات داخل، در خصوص موضوع ترجمه كتاب‌هاي تاليف داخل نيز خاطرنشان كردند: ترجمه كتاب‌هايي كه در داخل نوشته مي‌شوند بايد مورد توجه جدي قرار گيرد البته بايد براي ترجمه اين كتاب‌ها از مترجماني استفاده شود كه تبحر كامل را داشته باشند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از اين مصاحبه، موضوع كتاب كودك و نوجوان را مورد تاكيد قرار دادند و گفتند: بايد تا آنجا كه امكان‌پذير است در زمينه توليد كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان تلاش شود تا از كتاب‌هاي بيگانه بي‌نياز شويم.
رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به علاقه خود و صرف وقت براي مطالعه كتاب‌هاي مختلف به‌ويژه كتاب‌هاي خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم خاطرنشان كردند: اين كتاب‌هاي خاطرات بسيار با ارزش هستند و گونه‌اي جديد از توليد كتاب به شمار مي‌روند كه بانوان نويسنده در اين زمينه بسيار فعال هستند و نوشته‌هاي خوبي دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون