• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5484 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

هشدار جريان مقاومت به رژيم اسراييل پس از برقراري آتش‌بس

شمشير ما غلاف نيست و دستان ما روي ماشه است

گروه جهان|پنج روز درگيري گسترده بين گروه‌هاي مقاومت در غزه و اسراييل به برقراري آتش‌بس ميان دو طرف در شامگاه شنبه منتهي شد. به گزارش شبكه خبري الجزيره، اين توافق شامل آتش‌بس كامل و توقف كشتار غيرنظاميان و انهدام منازل خواهد بود. به گزارش خبرگزاري فارس، مصر نيز كه در اين مذاكرات نقش ميانجي را ايفا مي‌كرد با انتشار بيانيه‌اي خبر داد كه طرفين فلسطيني و اسراييلي با آتش‌بس موافقت كرده‌اند. 
عصر روز شنبه، «باراك راويد»، خبرنگار و تحليلگر اسراييلي مدعي شده بود كه «وندي شرمن»، معاون وزير خارجه امريكا از «ران درمر»، وزير امور راهبردي و ديپلماسي عمومي رژيم اسراييل خواسته است كه براي دستيابي به آتش‌بس فوري به منظور بازگرداندن آرامش و جلوگيري از تشديد تنش تلاش كند.
با تداوم تنش ميان فلسطيني‌ها در غزه و اسراييل، چين، امارات و فرانسه خواستار نشست اضطراري و غيرعلني شوراي امنيت سازمان ملل براي بررسي تجاوز نظامي جديد رژيم اسراييل به نوار غزه شده بودند. اين نشست در پشت درهاي بسته برگزار شد اما امريكا مانع صدور بيانيه عليه تجاوز اسراييل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، بامداد سه‌شنبه هفته گذشته بود كه ارتش رژيم اسراييل اعلام كرد كه عمليات نظامي جديدي با نام «الدرع و السهم» (سپر و پيكان) را عليه نوار غزه آغاز كرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامي براي سه روز ادامه خواهد داشت. 
در دومين روز تجاوز رژيم اسراييل به نوار غزه، اتاق مشترك گروه‌هاي مقاومت فلسطين از آغاز عمليات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راكتي و موشكي مقاومت آغاز شد و تا ساعاتي پيش از اعلام آتش‌بس در روز شنبه هم ادامه داشت.

شهادت 33 فلسطيني در 5 روز
به گزارش ارتش رژيم اسراييل در جريان جنگ پنج روزه اخير اين رژيم عليه نوار غزه، مقاومت فلسطين 1469 موشك و راكت به سوي اراضي اشغالي شليك كرده است. بر اساس اين آمار ارايه شده، از اين ميزان راكت و موشك شليكي، ۱۱۳۹ فروند، از ديوار مرزي عبور كرده و سامانه گنبد آهنين تنها ۴۳۹ راكت شليكي و سامانه «فلاخن داوود» دو موشك شليكي را رهگيري كرد. به ادعاي ارتش رژيم اسراييل، ۲۹۱ راكت در داخل نوار غزه سقوط كرده يا در آسمان آن منفجر شده و ۳۹ راكت در دريا افتاده است. رژيم اسراييل همچنين اعلام كرد كه حملات راكتي و موشكي مقاومت طي جنگ پنج روزه اخير موجب كشته شدن دو اسراييلي و زخمي شدن ۷۵ نفر شد. در مقابل وزارت بهداشت فلسطين نيز شمار قربانيان فلسطيني را ۳۳ شهيد و ۱۹۰ مجروح اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «سرايا القدس» شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اعلام كرد كه در جنگ پنج روزه عليه غزه، ۱۱ تن از فرماندهان و مبارزان اين گروه به شهادت رسيدند.

بيانيه اتاق عمليات مشترك  گروه‌هاي مقاومت فلسطين
با برقراري آتش‌بس، شامگاه شنبه اتاق عمليات مشترك گروه‌هاي مقاومت فلسطين با انتشار يك بيانيه اعلام كرد كه اين دور از جنگ، باعث شده است مقاومت قدرتمندتر شود. به گزارش خبرگزاري فارس، در اين بيانيه آمده است: زماني كه دشمن فكر مي‌كرد، زمان به سودش است و فرصت براي ترور فرماندهان مقاومت مناسب است، دچار اشتباه محاسباتي شد. دشمن قصد داشت بر اساس خواسته خود، اين دور از جنگ را در سريع‌ترين زمان ممكن به پايان برساند، ولي با درايت و ايستادگي مقاومت و مديريت جنگي آنان غافلگير شد. 
گروه‌هاي مقاومت با بيان اينكه اين مسائل باعث شد محاسبات دشمن به هم بريزد و وارد معادله فرسايش شود، به شهدايي كه در اين جنگ به شهادت رسيدند، ابراز ارادت كردند.
 اين گروه‌ها با اشاره به اينكه به دشمن نسبت به بازگشت به سياست ترور هشدار مي‌دهيم، خاطرنشان كردند: زيرا شمشير ما غلاف نيست و دستان ما روي ماشه است. اگر بازگرديد، باز مي‌گرديم. مقاومت با ايستادگي، اتحاد و مبارزه شرافتمندانه، نقشه دشمن خائن و جنايت كثيف آن را بر هم زد و ثابت كرد كه نيرنگ دشمن، راه به جايي نخواهد برد. اين جنگ، يك صفحه تازه از صفحات افتخار و سربلندي ملت و شهداي ماست.

اسماعيل هنيه: ايران و حزب‌الله در ايجاد  معادله قدرت در برابر دشمن نقش داشتند
اسماعيل هنيه، رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، روز گذشته درباره جنگ اخير نيروهاي مقاومت با رژيم اسراييل بيانيه‌اي صادر كرد. رييس دفتر سياسي حماس در اين بيانيه از امت عربي و اسلامي و از كشورها و گروه‌هايي كه از مقاومت و مردم فلسطين حمايت و پشتيباني كردند و «به خصوص ايران و حزب‌الله كه در ايجاد معادله قدرت در برابر دشمن نقش داشتند» تشكر كرد.
اسماعيل هنيه گفت: «مقاومت ثابت كرد كه قدرت ناكام گذاشتن اقدامات قلدرمآبانه اشغالگران را كه از طريق [متوجه ساختن حملات عليه] سرايا القدس يا تفرقه‌افكني ميان نيروهاي مقاومت صورت گرفت، دارد. نيروهاي مقاومت با اتخاذ تاكتيك مناسب جنگي ثابت كردند كه توان مديريت نبرد و سوزاندن فرصت دشمن و فراري دادن شهرك‌نشينان از اطراف نوار غزه را دارند. اولا به لطف خداوند و سپس با حمايت‌هاي مردم بزرگ ما از مقاومت پيروز و متحد، موفق شديم محاسبات اشغالگران را بر هم بزنيم و به سامانه‌هاي امنيتي آنها به خصوص آنچه گنبد آهنين ناميده مي‌شود و فلاخن داوود ضربه بزنيم. با وجود افتخار دشمن به ظرفيت‌هاي نظامي و فناوري‌هايش، مقاومت تثبيت كرد كه قادر به زدن هر نقطه‌اي در اين رژيم است.» هنيه همچنين از قطر، مصر و سازمان ملل بابت تلاش براي برقراري آتش‌بس تشكر كرد.

قدرداني جو بايدن از مصر و قطر
دفتر جو بايدن رييس‌جمهور امريكا به توافق آتش‌بس بين گروه‌هاي مقاومت فلسطين و رژيم اسراييل واكنش نشان داد و در اين باره بيانيه صادر كرد. «كارين ژان ‌پي‌ير»، سخنگوي كاخ سفيد با انتشار يك بيانيه به نمايندگي از جو بايدن رييس‌جمهور امريكا از توافق آتش‌بس استقبال كرد. در بيانيه كارين ژان ‌پي‌ير آمده است: «ايالات متحده از اعلام امشب آتش‌بس ميان اسراييل و شبه نظاميان مستقر در غزه با ميانجيگري دولت مصر پس از نزديك به پنج روز درگيري استقبال مي‌كند. مقام‌هاي ايالات متحده از نزديك با شركاي منطقه‌اي براي دستيابي به نتيجه (اين توافق آتش‌بس) در مورد خصومت‌ها جهت جلوگيري از تلفات بيشتر و بازگرداندن آرامش براي اسراييلي‌ها و فلسطينيان همكاري كردند. ما از تلاش‌هاي ديپلماتيك حياتي رييس‌جمهور عبدالفتاح السيسي و مقامات ارشد مصري و همچنين امير شيخ تميم بن حمد آل ثاني از قطر سپاسگزاريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون