• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5487 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت

روايت ستاره سابق سرخ‌ها از قهرماني پرسپوليس در ليگ برتر:

يك بازيكن نه، تمام تيم پرسپوليس ستاره بود

ساپينتو كنايه زد؟ مهم قهرماني بود

گروه  ورزش

فصل بهار و برگزاري جشن! پس چه جايي بهتر از مازندران؟ پرسپوليس با برتري پرگل در برابر نساجي قهرمان بيست و دومين دوره از بازي‌هاي ليگ برتر لقب گرفت و در قائمشهر جشن قهرماني برپا كرد. شاگردان يحيي گل‌محمدي از همان ابتدا، بازي را هجومي آغاز و در ادامه با اخراج بازيكن نساجي و ده نفره شدن حريف كار را با آسودگي خاطر بيشتري دنبال كردند و با به ثمر رساندن يك گل ديگر در نيمه اول و برتري دو - صفر به رختكن رفتند. دو گلي كه در نيمه دوم به دوبرابر افزايش پيدا كرد تا پرسپوليسي‌ها نتيجه بازي هفته قبل در مقابل گل‌گهر را تكرار كنند. نتيجه‌اي كه امضايي بود زير حكم قهرماني سرخپوشان تهراني. حالا كار پرسپوليس در ليگ تمام شده و تيم با خيال راحت‌تري كارش را در جام حذفي انجام مي‌دهد. پرسپوليسي‌ها چنانچه از سد هوادار بگذرند و در آن سوي جدول هم استقلال بتواند نساجي را از پيش رو بردارد شاهد برگزاري يك دربي فوق حساس در فينال حذفي خواهيم بود. دربي كه پيش‌بيني مي‌شود مثال يك جنگ‌تمام عيار شود! بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند با شرايطي كه پرسپوليس دارد، انگيزه‌اي كه بازيكنان از قهرماني در ليگ 
به دست آوردند و تلاش مجموعه تيم قهرماني در جام ‌حذفي هم‌ محتمل است. از طرفي بعضي‌ها هم مي‌گويند چنانچه غرور به اردوي پرسپوليس رخنه كرده باشد نقطه سقوط براي اين تيم خواهد بود و چه بسا در مقابل هوادار در نيمه نهايي جام هم به مشكل بربخورند.  اما قهرماني پرسپوليس در ليگ و ادامه بازي‌هاي جام حذفي بهانه‌اي شد تا با حسين بادامكي صحبت كنيم. پيشكسوتي كه سابقه ۶ سال حضور در ليگ برتر همراه با پيراهن پرسپوليس را دارد و در دوره‌هاي مختلفي پيراهن تيم ملي را هم بر تن كرده است. بادامكي اين روزها هم در فوتبال فعال است و مدت‌هاست كه در بخش مديريتي كار مي‌كند و حالا هم منتظر برگزاري انتخابات هيات فوتبال مشهد است تا براي تصدي صندلي رياست با ساير كانديداها به رقابت بپردازد.

   بازي‌هاي اين فصل هم به پايان رسيد و پرسپوليس قهرمان شد. 
بله، تبريك مي‌گويم به همه هواداران و بازيكنان و كادرفني پرسپوليس .
   بازي با نساجي را ديديد؟ 
حقيقتا نتوانستم كامل بازي را ببينم، اما صحنه‌هاي حساس را مي‌ديدم. پرسپوليسي‌ها با به ثمر رساندن ۴ گل به ميزبان خودشان نشان دادند ترس و استرسي براي اين بازي نداشتند. داشتن تمركز كافي خيلي به تيم كمك كرد. ضمن اينكه گل اول در دقايق ابتدايي باعث شد تيم به لحاظ روحي و رواني بهتر شود و فشار را از بچه‌ها گرفت و كمك كرد تا در ادامه وضعيت آسان‌تر شود و بعدش گل‌هاي بيشتري زد. شروع خوب خيلي تاثير داشت.
   با توجه به عملكرد پرسپوليس در طول فصل، فكر مي‌كنيد اين تيم سزاوار قهرماني بود؟
بله، سزاوار اين قهرماني بودند و با شايستگي اين عنوان را به دست آوردند. توجه داشته باشيد كه پرسپوليسي‌ها مشكلات زيادي داشتند و از شروع ليگ كار دشوار بود، تيم‌هاي خوب در اين ليگ داشتيم كه خيلي خوب تجهيز شده بودند و امكانات بهتري داشتند، اما پرسپوليس توانست انسجامش را حفظ كند و به قهرماني برسد.
   نقطه قوت پرسپوليس را در چه ديديد؟
فكر مي‌كنم‌ آن يكدلي و همدلي در تيم خيلي كمك‌شان كرد ضمن اينكه هواداران اين تيم را هم نبايد فراموش كرد كه واقعا سنگ‌ تمام گذاشتند و تا آخرين لحظه از تيم خودشان حمايت كردند. اين عوامل باعث شد‌ خوب نتيجه بگيرند و ثمره‌اش هم قهرماني شود.
   عملكرد كادرفني را چطور ديديد؟‌
جاي بحث ندارد. چند سالي است كه بازيكنان خيلي خوب نتيجه مي‌گيرند و امسال هم قهرمان ليگ‌ شدند و هم در نيمه نهايي جام‌ حذفي هستند و بايد به آنها خسته نباشيد گفت. به نظرم مي‌توانند ‌در جام حذفي هم قهرمان شوند.
   هجمه‌هاي زيادي هم در اواخر فصل به پرسپوليس وارد شد. نظر شما در اين باره چيست؟ آخريش هم ساپينتو قهرماني پرسپوليس را تبريك نگفت اما كنايه زد!
در فوتبال حرفه‌اي اين رفتارها جايي ندارد. بايد به حريف احترام‌گذاشت و موفقيت را تبريك گفت. مثل آن‌ چيزي كه در فوتبال دنيا اتفاق مي‌افتد، اما واقعا تعجب مي‌كنم! اصلا مهم اين است كه پرسپوليس قهرمان شد و بقيه‌اش مهم نيست!
   نظر شما درخصوص رقابت‌هاي جام حذفي چيست؟
اميدوارم اين اتفاق با شرايطي كه اين تيم دارد رخ دهد، اما خب جام حذفي را نمي‌شود پيش‌بيني كرد. تك بازي است و حساسيتش بيشتر مي‌شود و يك اشتباه منجر به حذف يك تيم مي‌شود و يك جام از بين مي‌رود. ‌اما فكر مي‌كنم پرسپوليس مي‌تواند قهرمان شود.
   اگر سرخابي‌ها به فينال برسند، پرسپوليس مي‌تواند از سد استقلال بگذرد؟
اگر دربي در فينال برگزار شود جذابيت و حساسيت بيشتري خواهد داشت و لذتبخش است.
   از لذت گلزني در دربي گفتيد فكر مي‌كنم مزه آن پاس گل به ايمون زايد و برد عجيب در دربي هنوز زير زبان‌تان است! بهترين پاس گل عمر فوتبالي شما بود؟
لذت پاس گلم زياد بود. دو - صفر عقب بوديم و با ده نفر برنده شديم. فكر مي‌كنم ‌هيچ‌ وقت آن بازي فراموش نمي‌شود.
   بهترين بازيكن فصل از نظر شما؟ 
نمي‌شود يك نفر را گفت. سخت است اما قاعدتا بهترين بازيكن فصل از تيم ‌قهرمان است . تمام تيم‌ پرسپوليس ستاره بودند.
   ليگ ‌امسال نسبت به سال قبل پيشرفت داشت؟ 
امسال ۴، ۵ تيم خيلي خوب آماده شدند و با تمام توان شركت كردند بقيه تيم‌ها‌ هم ‌در يك ‌سطح بودند.
   اعتراضات به داوري خيلي زياد بود. به عنوان سوال چه راهكاري بايد انديشيده شود تا فصل بعد كمتر شاهد اين همه سر و صدا و دعوا باشيم؟
در همه جاي دنيا اعتراض به ‌داوري وجود دارد. بايد بيشتر به داورها كمك كنيم. بايد فضاي آموزشي را بيشتر كنيم . وقتي در همه جاي دنياVAR وجود دارد، اما در ايران نيست اين ضعف مديريت ما را مي‌رساند. اميدوارم داورهاي ما به حق واقعي خود برسند و جايگاه خودشان را پيدا كنند مثل تمام داورهاي دنيا و با تمركز كامل در مسابقات شركت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون