• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5489 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد

«اعتمادآنلاين» گزارش مي‌دهد

شباهت فوق‌العاده طارمي و رونالدو

افتخاري كه تنها نصيب اين بازيكنان شد

مهدي طارمي در جريان ديدار تيمش در ليگ پرتغال موفق به ثبت پوكر شد. سه گل از چهار گل مهدي از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.
گل كردن سه پنالتي در يك بازي كار هر كسي نيست. اين كار علاوه بر مهارت بالا به نيروي ذهن فوق‌العاده قوي احتياج داد. در عين حال فارغ از اينكه اساسا اعلام سه پنالتي به سود يك تيم در يك مسابقه امري غيرمعمول به نظر مي‌رسد، گل كردن هر سه پنالتي از آن هم غيرعادي‌تر است. به همين خاطر تعداد انگشت‌شماري از بازيكنان در تاريخ فوتبال موفق شده‌اند در يك بازي سه ضربه پنالتي خود را تبديل به گل كنند. مهدي طارمي ستاره ايراني پورتو يكي از اين بازيكنان است.به گزارش اعتمادآنلاين، در سطح اول باشگاهي اروپا و در قرن بيست و يكم، تا قبل از بازي شنبه‌شب پورتو برابر فاماليسائو كه با پوكر طارمي (سه گل از روي نقطه پنالتي) به پايان رسيد، تنها كارلوس سولر بازيكن اسپانيايي والنسيا در جريان بازي مقابل رئال مادريد در فصل 2021-2020 موفق به انجام چنين كاري شده بود. جالب اينكه هر دو بازيكن اولين ضربه پنالتي خود را از دست دادند، اما با دخالت VAR پنالتي تكرار و روند هت‌تريك آنها از روي نقطه پنالتي آغاز شد.
علاوه بر اين دو مي‌توان به رونالدو اسطوره فوتبال برزيل اشاره كرد كه در سال 2004 در بازي مقابل آرژانتين سه ضربه پنالتي را تبديل به گل كرد و باز اتفاقا در آن ديدار هم داور دستور به تكرار ضربه پنالتي اول داده بود! البته نبايد فراموش كرد در آن بازي هر سه پنالتي اعلام ‌شده به نفع سلسائو را خود رونالدو به دست آورده بود كه يك ركورد تاريخي محسوب مي‌شود.
گريگوريس آتاناسيو در دسته چهارم يونان، جاش رايت بازيكن تيم گيلينگهام در برتري 3-2 تيمش مقابل اسكانتورپ يونايتد در چمپيونشيپ، كن بارنز بازيكن منچسترسيتي در جريان برد 6-2 تيمش برابر اورتون در دسته اول فوتبال انگليس سال 1957 و كالب بيمنيمانا بازيكن تيم كايزر چيفز در ليگ آفريقاي جنوبي ديگر نمونه‌هاي گل كردن سه پنالتي در يك بازي هستند. به اين ترتيب مي‌توان گفت در سطح اول فوتبال دنيا مهدي طارمي در كنار رونالدوي افسانه‌اي و كارلوس سولر ستاره والنسيا قرار گرفته است. البته طارمي يك مزيت نسبت به اين دو بازيكن دارد و آن هم اينكه او موفق به زدن چهار گل در يك بازي شده كه سه ‌تا از آنها پنالتي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون