• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3292 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

سرخط خبرها

مراسم رونمايي از طرح تجهيز كتابخانه كلاسي مدارس ابتدايي استان‌ها و مناطق مرزي كشور با حضور معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت پژوهش فرهنگي آموزش و پرورش در دبيرستان مفتح برگزار شد.

اين طرح در 16 استان همچون گيلان، اردبيل، مازندران، خوزستان، آذربايجان، خراسان شمالي و خراسان رضوي و گلستان كه شامل 65 منطقه عشايري و 125 منطقه روستايي است، اجرا خواهد شد. 1700 واحد آموزشي با 175 هزار جلد كتاب تجهيز خواهد شد. معدل ريالي هر آموزشگاه 500 هزار تومان است. (ايسنا)

كتاب صوتي «دموكراسي يا دموقراضه» سيد مهدي شجاعي با صداي اين هنرمند و آهنگسازي ناصر چشم‌آذر منتشر شد. اين كتاب در ۱۵ فصل نوشته شده و داستان آن در رابطه با كشور خيالي غربستان و پادشاه آن كشور است كه مي‌خواهد بعد از مرگ خود مردم با انجام انتخابات، از بين پسران وي پادشاه آينده خودشان را انتخاب كنند. موسسه نوين كتاب گويا مسووليت نشر اين كتاب و فايل صوتي آن را بر عهده دارد. (ايسنا)

ايرادات يونسكو به پرونده «مثنوي معنوي» كه نسخه‌هايي از آن از طرف ايران براي ثبت در برنامه حافظه جهاني پيشنهاد شده بود، از طرف كشورمان برطرف شد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلي احمدي ابهري، نايب‌رييس كميته ملي حافظه جهاني، درباره آخرين وضعيت بررسي پنج اثر ايراني شامل نسخه‌هايي از كليات سعدي، مثنوي معنوي، المسالك و الممالك استخري، الابنيه عن الحقايق الادويه و سفرنامه ناصر خسرو، در برنامه حافظه جهاني يونسكو، گفت: ما در حال ثبت جهاني كتاب «المسالك و الممالك» به صورت مشترك با كتابخانه گوته آلمان هستيم. (مهر)

سريال «عطسه» به كارگرداني مهران مديري كه براي عرضه در شبكه نمايش خانگي آماده شده بود، در هفته‌هاي آتي عرضه خواهد شد. مدتي از توليد اين مجموعه كه در سكوت خبري ساخته شده مي‌گذرد، اما خبري از عرضه آن نيست؛ سريالي كه قرار بود در ابتداي تيرماه به بازار بيايد. مهدي داوري، تهيه‌كننده اين سريال گفت: توزيع «عطسه» در شبكه نمايش خانگي منتفي نشده و حتما بعد از عيد فطر به بازار مي‌آيد. (خبرآنلاين)

شبكه نمايش در نظر دارد، به مناسب عيد فطر و تعطيلات پيش رو، هشت فيلم سينمايي و دو سريال جديد را به روي آنتن ببرد. به گفته محمد حسام‌پور، مدير تامين برنامه شبكه نمايش، فيلم‌هاي سينمايي «همه‌چيز به باد رفت»، «پيش من در امانيد» با بازي دي دي، «الكس كراس» با بازي تيلر پري، «بيلو» با بازي شاهرخ خان، «پسر سردار»، «داستان بي‌پايان ۲»، «شمشيرزن دوره‌گرد: جهنم كيوتو» و «شمشيرزن دوره گرد: افسانه به پايان مي‌رسد» از روز پنجشنبه ۲۵ تير تا يكشنبه ۲۸ تير از شبكه نمايش پخش خواهد شد. همچنين پخش دو سريال «قهرمان» محصول ۲۰۰۸ كره جنوبي و سريال «آن شرلي» در چهار فصل و با كادر 16:9 همزمان با تعطيلات عيد فطر آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون