• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

اين توافق كه سپردي به منش

مي سپارم به تو از دست حسود چمنش

شهرام شهيدي

 

 

عبور از خط پايان. اين يعني پايان طولاني‌ترين ماراتن تاريخ جهان. كه تا كشورهاي حوزه خليج فارس يا آسياي ميانه آن را به نام خودشان ثبت نكرده‌اند و سند نزده‌اند بايد در گينس و يونسكو و فيفا و فيلا و فيپا و هرجا دست‌مان رسيد ثبتش كنيم. ماراتني كه نه تنها شركت‌كنندگان در آن دويده‌اند، بلكه تماشاچي‌هايي مثل من و شما هم – حالا نه با شدت و توان آنها – همراه‌شان دويده‌ايم. البته بعد از اين همه سال طنزنويسي در مورد مذاكرات هسته‌اي حالا و پس از توافق شيرين انگار عزيزي را از دست داده باشم. يعني مي‌دانيد از شادي همه مردم خوشحالم اما وقتي فكر مي‌كنم ديگر بايد از چه بنويسم كمي دلواپس مي‌شوم. يعني طنزنويس جماعت هم كاسب تحريم محسوب مي‌شود ؟ اميدوارم اين خودزني البته منجر به بازخواست و تفهيم اتهام نشود و بگويند بيا خودت اقرار كردي. بگذريم. من اكنون حال سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه را دارم كه وقتي محل مذاكرات را قبل از توافق ترك مي‌كرد در پاسخ به پرسش خبرنگاران كه پس توافق چه مي‌شود؟ گفت: «من مي‌روم كه بخوابم». و البته خيلي خوشحالم كه وقتي ايشان خوابيد ناغافل نتيجه مذاكرات عوض نشد ! اما براي روشن شدن وضعيت آتي خود و همكاران طنزنويسم چند پرسش بنيادين به ذهنم مي‌رسد كه پاسخ به آنها مي‌تواند باعث تضمين شغلي ما شود. و اما سوال‌هاي اساسي من:

-‌ الان چه كسي، كي و كجا آب را مي‌ريزد آنجا كه سوخت؟ پاسخ به اين سوال تشريحي است. لطفا با رسم شكل و البته هاشوري كردن موضع مورد نظر، پاسخ خود را ارسال كنيد.

-‌ حالا كه «آب هست اما كم است» باز بايد در محل سوزش آب ريخت؟

الف) بله كه بايد ريخت. ب) بايد ابتدا صبر كرد آب از خليج فارس منتقل شود به درياي مازندران و سپس از آنجا منتقل شود سمنان بعد آب را ريخت. پ) موضع مورد نظر دچار نقص فني است و تا اطلاع ثانوي از ريزش آب خوددراي شود. ت) نچ !

-‌ كاركرد لولو در آينده سياسي ايران چيست و نامبرده از اين پس دنبال بردن چه چيزي خواهد بود؟

الف) لولو سر خرمن - دلواپسي‌هاي جدي ب) همكاري با قاچاقچي فراري مكزيكي - دكل جديد پ) رسم خاطرات در دفتر نقاشي - آبرو ت) همه موارد

-‌ قطعنامه دان نتانياهو تا چه حد آسيب ديده و قابل ترميم است يا خير؟

الف) بسيار زياد - خير ب) جواب الف پ) جواب ب ت) جواب پ

-‌ جاي چي كسي در روز توافق هسته‌اي خالي بود؟

الف) احمدي‌نژاد ب) كاترين اشتون پ) سعيد جليلي ت) منوچهر متكي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون