• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5538 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۳۱ تير

رييس سازمان سيا مدعي شد

پوتين به دنبال زمان مناسب براي انتقام از پريگوژين

اعتماد| ويليام برنز گفت، آژانس اطلاعات مركزي امريكا موسوم به سيا درباره طرح‌هاي شورش واگنر عليه دولت روسيه اطلاع داشته است.
ويليام برنز مدير سيا به نشست امنيتي آسپن در پاسخ به اين سوال كه ‌آيا اطلاعات امريكا درباره توطئه شورش ناكام گروه واگنر اطلاع داشته يا خير، گفت: جو بايدن، رييس‌جمهوري امريكا اين را به اختصار بيان كرد وقتي گفت كه ما يكسري چيزها را از قبل مي‌دانستيم و من قصد ندارم بيشتر از آن وارد جزييات شوم.
به گفته او، وقتي يوگني پريگوژين، رهبر گروه واگنر تصميم گرفت اقدامي انجام دهد، هيچ جاي تعجب نداشت. بايدن در مصاحبه چند وقت پيش خود با شبكه خبري MSNBC مشخص نكرد كه آيا اطلاع قبلي از برنامه‌هاي رهبر گروه واگنر داشته يا خير. پيش از اين نيز، سي.ان.ان گزارش كرده بود كه اطلاعات امريكا يكسري داده‌ها درباره اين طرح‌ها دارد.
مدير سيا همچنين گفت، پوتين تلاش مي‌كند تا ضمن زمينه چيني براي آنكه چه كاري بايد با پريگوژين انجام دهد، زمان بخرد.
به نقل از شبكه خبري سي.ان.ان، ويليام برنز افزود، شورش ماه گذشته ميلادي از سوي گروه واگنر متعلق به يوگني پريگوژين ضعف جدي و چشمگير در سيستمي را نشان داد كه ولاديمير پوتين، رييس‌جمهوري روسيه آن را ايجاد كرده و افزود: تصوير رييس‌جمهوري روسيه به عنوان يك حاكم قدرتمند آسيب ديده بود.
مدير سيا همچنين با بيان اينكه پوتين شايد مي‌خواهد گروه واگنر را حفظ كند؛ اما پريگوژين را رها كند، ادامه داد: آنچه رييس‌جمهوري روسيه به دنبال آن است جدا كردن پريگوژين و كنار گذاشتن اوست؛ اما مي‌خواهد آنچه را براي او ارزشمند است يعني گروه واگنر را نگه دارد و حفظ كند.
مدير آژانس اطلاعات مركزي امريكا ادامه داد، پوتين در زمان مناسب به تعقيب پريگوژين خواهد پرداخت. گمان مي‌رود كه رييس گروه واگنر اكنون در بلاروس باشد پس از آنكه در ويديويي جديد از استقبال نيروهايش در اين كشور ظاهر شد. اين فيلم روز سه‌شنبه منتشر شد؛ اما زمان دقيق آن مشخص نيست.
برنز همچنين تاكيد كرد كه امريكا بر اين باور است كه پريگوژين در بلاروس است و ادامه داد: او كمي به اين طرف و آن طرف رفت؛ اما اخيرا در مينسك بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون