• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

رييس سازمان بازرسي كل كشور:

بايد به رسانه‌ها اجازه افشاگري فساد را بدهيم

گروه سياسي| درخواست «افشاگري رسانه‌ها»، نقطه مغفول‌مانده مطبوعات اين روزهاي كشور در سخنان مردي مي‌نشيند كه رياست يكي از مهم‌ترين نهادهاي نظارتي كشور را برعهده دارد. در روزهايي كه نخستين اخبار از اختلاس‌هاي ميلياردي به تيترهاي درشت روزنامه‌هاي كشور تبديل شده بود، «آزادي مطبوعات» تنها عاملي بود كه در صورت تحقق هيچگاه كشور را به نقطه‌اي نمي‌رساند كه فسادي به اين گستردگي در آن شكل بگيرد؛ اختلاس‌هاي كلاني كه به باور بسياري از كارشناسان در همان مراحل اوليه شكل‌گيري، افشاگري‌هاي رسانه‌ها مانع از رسيدن آنها به ارقام نجومي مي‌شد. رييس سازمان بازرسي كشور با تاكيد بر اينكه اگر شفافيت شكل بگيرد بسياري از مشكلات كشور مرتفع مي‌شود، لزوم افشاگري رسانه‌ها را براي تحقق اين امر لازم و ضروري خواند. ناصر سراج با اشاره به اينكه امروز در داخل كشور همه اصرار بر مبارزه جدي با فساد داريم، گفت: معتقديم كه اين مهم تنها با قانون‌گرايي و عمل به آن انجام مي‌گيرد. رييس سازمان بازرسي كل كشور به مبارزه جدي با فساد به ويژه فساد اقتصادي تاكيد كرد و گفت: بايد به رسانه‌ها اجازه افشاگري فساد را بدهيم. به گزارش ايسنا، ناصر سراج در مراسم توديع و معارفه بازرس كل استان كرمانشاه اظهاركرد: كار سازمان بازرسي نظارت است و هرگز مديران اين سازمان هدف مچ‌گيري ندارند، بلكه بناي آنها كمك و راهنمايي به مديران است. وي ادامه داد: ما مردم نجيبي در كشور داريم كه بايد قدر آنها را دانسته و شبانه‌روز براي‌شان كار و تلاش خستگي‌ناپذير انجام دهيم. رييس سازمان بازرسي كل كشور اظهاركرد: وظيفه اين سازمان نظارت و بازرسي است و ما نظارت را بر بازرسي ترجيح مي‌دهيم. سراج تصريح كرد: يكي از موضوعاتي كه تقريبا در تمامي كشورهاي دنيا وجود دارد بحث فساد به ويژه فساد اقتصادي است كه البته نوع برخوردها با اين امر در هر كشوري متفاوت است. وي خاطرنشان كرد: در همه كشورها قانون و قوانيني وجود دارد كه بر ريشه‌كن كردن فساد تاكيد مي‌كند و همه كشورها متفق‌القول هستند كه بايد فساد ريشه‌كن شود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: ما نيز قوانين بسيار جامعي در امر مبارزه با فساد داريم كه متاسفانه همواره مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند، اما در اين مدتي كه بنده مسووليت سازمان بازرسي را بر‌عهده گرفته‌ام سنگ بنا بر اين بوده كه قانون‌گرايي را در امر مبارزه با فساد در دستور كار قرار دهيم. سراج اظهاركرد: امروز در داخل كشور همه اصرار بر مبارزه جدي با فساد داريم و معتقديم كه اين مهم تنها با قانون‌گرايي و عمل به آن انجام مي‌گيرد. وي خاطرنشان كرد: با توجه به اقدامات مثبتي كه سال گذشته در امر مبارزه با فساد در كشور صورت گرفت كه البته اين اول كار است، رتبه ايران در امر مبارزه با فساد هشت پله بهبود پيدا كرد. رييس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: مبارزه با فساد عزم ملي مي‌خواهد و در تمامي قوا نياز به وجود آن به‌شدت احساس مي‌شود. سراج در ادامه به مساله بيكاري در كشور اشاره كرد و گفت: بيكاري يكي از اصلي‌ترين مشكلات و صدالبته معضلات امروز كشور است، به‌گونه‌اي كه بيش از 70 درصد زندانيان كشور به دليل بيكاري پاي آنها به جرم و زندان باز شده است.

وي تاكيد كرد: بايد به هر نحو ممكن براي معضل بيكاري در كشور چاره‌اي بينديشيم. رييس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: شفافيت اگر باشد بسياري از مشكلات كشور مرتفع خواهد شد، بنابراين ما بايد به رسانه‌ها اجازه افشاگري در امر فساد را بدهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون