• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3293 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

گزارش «اعتماد» از تازه‌ترين گلايه‌هاي سرمربي تيم ملي از وضعيت فوتبال ايران

كي‌روش: صعود به جام جهاني عمليات غيرممكن است

به جاي قول دادن و عمل نكردن، سعي مي‌كنم حرف نزنم و دستاورد داشته باشم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مي‌گويد افراد اندكي هستند كه هميشه در حال گلايه بوده و از اينكه تيم ملي در رتبه نخست آسيا قرار دارد خرسند نيستند. كارلوس كي‌روش اين روزها در پرتغال حضور دارد. هنوز زمان دقيق بازگشت اين مربي به ايران مشخص نيست و همين مساله حرف وحديث‌هاي بسيار زيادي در محافل ورزشي درباره قهر او به وجود آورده است. شايعه شده كه اين مربي براي فدراسيون شرط گذاشته تا زماني كه مطالبات خودش و دستيارانش توسط اين مجموعه پرداخت نشود به ايران سفر نخواهد كرد. علي كفاشيان با تكذيب اين خبر اما اعلام كرده دليل طولاني شدن سفر و مرخصي كي‌روش فوت همسر او بوده است.

با اين وجود مرد پرتغالي در روزهايي كه در ايران نيست هم معترض است و نسبت به وضعيت تيم ملي اعلام خطر كرده است.

كي روش اخيرا در ارتباط با مسائل مختلفي از جمله زمان بازگشتش به ايران و شائبه‌هاي مطرح شده در مورد عدم پرداخت حقوق شش ماهه‌اش و احتمال اينكه ديگر به ايران بازنگردد، محرمانه و خصوصي بودن مسائل مربوط به حقوقش، سكوتش در پاسخ به برنامه‌هاي تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 و اينكه وعده و وعيد‌ها همچنان شفاهي است، رتبه‌اول ايران در آسيا و يك‌تازي در صدر جدول با وجود اينكه همواره به قدرت تيم‌هايي همچون ژاپن، كره‌ جنوبي و استراليا اذعان داشته‌، جوان‌گرايي در تيم ملي و استفاده از جواد نكونام در تيم ملي به عنوان دستيار، صحبت‌هايي را انجام داده است. كي‌روش درباره حرف و حديث‌هاي به وجود آمده پيرامون طولاني شدن مرخصي‌اش به دليل عدم پرداخت مطالبات و احتمال عدم بازگشت به ايران تاكيد مي‌كند: «من بعد از پايان نشست مربيان تيم‌هاي ملي كه در كوالالامپور برگزار مي‌شود به تهران بازخواهم گشت. درباره شايعات پيرامون اختلافات بر سر مسائل مالي و حقوق خودم و دستيارانم هم بايد اشاره كنم كه اين مسائل خصوصي و محرمانه است و بنده علاقه‌اي ندارم در مصاحبه‌اي عمومي راجع به اين‌گونه مسائل صحبت كنم.»

مرد پرتغالي با تاكيد روي اين موضوع كه «هيچ صحبتي درباره برنامه‌هاي تيم ملي ندارم» درباره عدم اجرايي شدن قول‌هايي كه در حمايت از تيم ملي به او داده شده بود، مي‌گويد: «شما نبايد اين سوال را از من بپرسيد. بنده به عنوان سرمربي تيم ملي ايران هميشه اين‌گونه عمل مي‌كنم كه قول‌هاي كمتري بدهم و سعي كنم دستاورد بيشتري داشته باشم. اگر راجع به بقيه سوالي داريد لطفا از خودشان بپرسيد. با اين حال اميدوار هستم كه در اردوي بعدي بتوانيم شاهد آن باشيم يكسري مشكلات كه در اردوي قبل از تركمنستان با آن دست و پنجه نرم كرديم را حل شده ببينيم و ديگر شاهد چنين مشكلاتي نباشيم .»

تيم ملي ايران اين روزها همچنان در رده‌بندي فيفا تيم اول آسياست. در رده‌بندي اخير تيم ملي به رده 38 دنيا صعود كرده است. با اين حال كارلوس كي‌روش صحبت‌هاي جالبي درباره اين آمار دارد و مي‌گويد: «مساله‌اي كه اهميت دارد بسيار ساده است. بله، ايران در حال حاضر تيم اول آسياست. اين را بپذيريد و از آن لذت ببريد. مطمئنا بسياري از افراد به اين مساله افتخار مي‌كنند و به آن احترام مي‌گذارند و افراد اندكي نيز هستند كه هميشه در حال گلايه هستند و از اينكه تيم ملي در رتبه نخست آسيا قرار دارد خرسند نيستند.» سرمربي تيم ملي با مطرح كردن اين صحبت‌ها واضح است كه از عملكرد بعضي افراد رضايت ندارد. شايد به خاطر همين است كه از عدم خوشحالي آنها به خاطر رتبه اول تيم ملي در آسيا صحبت مي‌كند.

سرمربي تيم ملي با دادن اين وعده كه تمام سعي و تلاش خود را خواهد داشت تا از بهترين بازيكنان ليگ برتر براي شكل دادن بهترين تيم ملي استفاده كند خبر از سعي مجدد براي بازگشت نكونام به تيم ملي داد. او ادامه مي‌دهد: « همان طور كه همه مي‌دانند من سعي خواهم كرد كه جواد نكونام را به تيم ملي اضافه كنم، چرا كه تجربيات او به درد تيم ملي مي‌خورد و آشنايي كامل با بازيكنان و شرايط تيم ملي دارد.»

كي‌روش با انتقاد از عدم وجود حمايت از تيم ملي اما درباره عمليات غير ممكن صحبت كرده و گفته است كه با اين وضعيت نبايد انتظار صعود به جام جهاني روسيه را داشت. او مي‌گويد: « مي‌توان گفت كه صعود به جام جهاني روسيه مثل يك عمليات غيرممكن براي ايران خواهد بود! مطمئنا يك وظيفه و مسووليت بسيار سنگين براي فوتبال ايران خواهد بود كه در اين راه بايد تعهد و انگيزه كامل براي دستيابي به اين رويا و تحقق خواسته‌هاي هواداران به خرج داده شود. نكته اولي كه بايد به آن توجه كنيم اين است كه آسيا چهار سهميه در روسيه خواهد داشت كه بار ديگر تكرار مي‌كنم سه سهميه كم و بيش از قبل مشخص است، ژاپن، كره جنوبي و استراليا. ثانيا يك سهميه براي تيم‌هاي درجه اول ايران، امارات، قطر، عربستان، چين، ازبكستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و كره شمالي مي‌ماند. بسيار واجب است كه بتوانيم يك برنامه آماده‌سازي بسيار قوي، جدي و كارآمد را براي موفقيت تيم ملي داشته باشيم. در حال حاضر لحظات بسيار حساس و خطيري را پيش‌روي خود داريم و امكان از دست دادن هيچ موقعيت يا زماني را نخواهيم داشت. در زمان مناسب اگر حمايت صحيح با منابع لازم و همين طور راهكارهاي مرتبط صورت نگيرد به گونه‌اي فرار از مسووليت خواهد بود. هيچ شكي ندارم كه هواداران خوب تيم ملي استحقاق ديدن تيم ملي كشورشان را در جام جهاني روسيه دارند. اگر بخواهيم به آن رويا براي تيم ملي ايران دست پيدا كنيم، بايد حمايت‌هاي مناسب در زمان درست صورت بگيرد»

صحبت‌هاي تكراري كي‌روش درباره عدم حمايت از تيم ملي اما مثل هميشه هيچ تاثيري روي مديريت حاكم بر فوتبال ايران نداشته است. در روزهايي كه او در مرخصي به سر مي‌برد، مديران فدراسيون فوتبال هيچ برنامه‌ريزي اصولي و مناسبي براي حمايت از تيم ملي نداشته‌اند. هنوز هيچ اقدامي براي بازسازي زمين كمپ تمريني تيم ملي انجام نشده است و تكليف برند لباس‌ها و بازي‌هاي تداركاتي و اردوهاي داخلي و خارجي آماده‌سازي آن طور كه مد نظر كي‌روش است مشخص نيست. حال بايد ديد ادامه اين روند روي تصميم كي‌روش براي ادامه همكاري با فوتبال ايران تاثير مي‌گذارد يا نه. فعلا كه اين مربي به مديران فوتبال و ورزش ايران اعلام خطر مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون