• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5586 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۳ مهر

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با چزاره پراندلي، سرمربي اسبق تيم ملي ايتاليا

ايراني‌ها ديوانه فوتبال هستند

مديران رم سردارآزمون‌را انتخاب كردند چون اوكيفيت بالايي دارد

روزبه  دلاور

چزاره پراندلي، سرمربي اسبق تيم ملي ايتاليا مي‌گويد مردم ايران ديوانه فوتبال هستند و همين باعث شده فوتباليست‌ها در كشور شما تبديل به شخصيت‌هاي برجسته  شوند.  

حضور سردار آزمون در تيم رم ايتاليا بعد از سال‌ها دوري فوتباليست‌هاي ايراني از سري آ، آمدن روبرتو مانچيني به عربستان با رقمي باور نكردني و حضور تيم‌هاي ايتاليايي در مراحل پاياني ليگ قهرمانان اروپاي فصل پيش باعث شده بار ديگر فوتبال سرزمين چكمه در مركز توجهات فوتبالدوستان ايراني قرار بگيرد. البته كه كالچو و ستاره‌هاي جذاب آتزوري هميشه مورد علاقه مردم  ايران  بوده‌اند. 
چند ماه پيش با روبرتو مانچيني، سرمربي سابق تيم ملي ايتاليا گفت‌وگويي را ترتيب داديم و چند روز بعد از آن مصاحبه بود كه مانچو به خاورميانه آمد. اين‌بار سراغ ديگر سرمربي ايتاليايي رفتيم كه در سوابقش مربيگري در تيم‌هاي ملي ايتاليا، رم، والنسيا، آتالانتا و فيورنتينا ديده مي‌شود. چزاره پراندلي كه در سال 2012 ايتاليا را تا يك قدمي فتح يورو برد اما در فينال به اسپانيا باخت. 
پراندلي كه با وجود 66 سال سن خودش را بازنشسته كرده در مورد تصميمش براي ترك فوتبال حرفه‌اي به روزنامه اعتماد گفت: «در مورد موضوع بازنشستگي من، الان تايم آزادم را به نوه‌هايم و يك‌سري از دوستانم كه براي چندين سال از آنها غافل شده بودم، اختصاص داده‌ام. بنابراين دارم از زندگي با كيفيت بالاتري لذت مي‌برم.» پراندلي تاكيد كرد: «البته علاقه و توجه بالاي من به فوتبال همچنان هست و اخبار و رويدادهاي فوتبال ملي كشورم را  به ‌طور جدي دنبال مي‌كنم.»
پراندلي كه خودش سابقه 4 سال هدايت آتزوري را در كارنامه دارد در مورد تصميم مانچو به ترك ايتاليا و انتخاب اسپالتي به عنوان سرمربي لاجوردي‌پوشان به «اعتماد» گفت: «در مورد تيم ملي ايتاليا و فدراسيون و موضوع روبرتو مانچيني، فدراسيون خيلي عالي و به‌موقع (سريع) عمل كرده است.» او در مورد همكارش اسپالتي كه فصل پيش ناپولي را قهرمان سري‌آ كرد و حالا روي نيمكت تيم ملي ايتاليا نشسته گفت: «لوچانو اسپالتي يك رهبر و مربي بزرگ است كه قطعا ارزش بالايي را نه تنها از نظر تكنيكي بلكه از نظر اخلاقي به هر ورزشكاري كه لباس تيم ملي را به تن مي‌كند، مي‌دهد و اين موضوع براي تك‌تك بازيكنان فوتبال خيلي پراهميت هست.»
يكي از اصلي‌ترين سوالات ما از اين مربي باتجربه و پرافتخار در مورد حضور مهاجم ايراني در تيم رم بود. پراندلي در اين رابطه اظهار داشت: «در مورد بازيكن تيم رم «سردار آزمون» بايد بگويم كه اگر تيم رم اين بازيكن را انتخاب كرده، اين يعني دقت بالايي صورت گرفته و اين بازيكن كيفيت تكنيكي بالايي را براي اين تيم بزرگ دارد. البته كه نياز به زمان هست تا سردار جا بيفتد چون به هر حال عادات او، روش تمرين كردنش، اختلاف ساعتش و نوع تفكر محيط اطرافش تغيير كرده است.»
پراندلي تصريح كرد: «باز هم تكرار مي‌كنم؛ اگر متخصصان تيم رم اين بازيكن مهاجم را انتخاب كردند، به خاطر اين است كه اين بازيكن ويژگي‌هاي قابل توجه بالايي دارد.»
از سردار آزمون بحث را به تيم ملي ايران كشانديم و مربي نايب قهرمان اروپا نشان داد شناخت خوبي از تيم ملي ايران دارد. اين مربي در مورد تيم ملي كشورمان گفت: «در مورد فوتبال ايران هم كه بايد بگويم سرشار از شور و اشتياق هست و اين يعني يك مشاركت عالي و بالا.» او ادامه داد: «در مورد سطح جهاني هم كه موضوع بسيار پيچيده‌اي براي تمام تيم‌ها هست، بايد بگويم كه به نظر مي‌رسد ايران رتبه ۲۴ رنكينگ را دراختيار دارد و در فوتبال آسيا كه سه تا كاپ بسيار مهم دارد، چهار الي پنج بار مقام سوم را كسب كرده و ۶ بار براي جام جهاني انتخاب شده است. بنابراين فوتبال ايران هميشه فعال  بوده  است.» يكي از بحث‌هايي كه همين اواخر در فوتبال ايران شكل گرفت و در رسانه‌هاي خارجي نيز بازخورد بسيار زيادي داشت شور و اشتياق فوتبال‌دوستان ايراني بود كه به خاطر حضور رونالدو در ايران ديده شد. پراندلي كه خود سابقه هدايت النصر عربستان را نيز در كارنامه دارد در رابطه با اشتياق مردم ايران به فوتبال به «اعتماد» گفت: «در مورد طرفداران فوتبال ايراني هم با توجه به آنچه از دوستانم در ايران شنيدم (نه تجربه مستقيم خودم) ديوانه فوتبال هستند و آن‌قدر با شوق دنبالش مي‌كنند كه باعث شده فوتباليست‌ها تبديل به شخصيت‌هاي معروف و مهم در كشور ايران بشوند.» اين مربي باتواضع و دوست‌داشتني در پايان صحبت‌هايش گفت: «از تمام شما و طرفداران تشكر مي‌كنم. ممنونم!»


در مورد طرفداران فوتبال ايراني هم با توجه به آنچه از دوستانم در ايران شنيدم (نه تجربه مستقيم خودم) ديوانه فوتبال هستند و آن‌قدر با شوق دنبالش مي‌كنند كه باعث شده فوتباليست‌ها تبديل به شخصيت‌هاي معروف و مهم در كشور ايران بشوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون