• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5591 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۹ مهر

بهتاش فريبا در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد»:

خوشحالم كه دبير به عنوان يك استقلالي دوآتشه نكونام و خطير را آشتي داد!

ما مي‌خواستيم در رستوران منصوريان، نكونام و خطير را آشتي بدهيم كه نيامدند

روزبه  دلاور

تعطيلي بازي‌هاي ليگ برتر و همچنين آشتي‌كنان مدير و سرمربي استقلال بهانه‌اي شد تا با بهتاش فريبا يكي از پيشكسوتان محبوب هواداران استقلال گفت‌وگو كنيم. فريبا در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» ابتدا از تعطيلي ليگ گفت و در ادامه از اينكه‌ هوادار تيم قرمزپوش ليورپول است صحبت به ميان آورد و در پايان صحبت‌هايش استقلالي بودن عليرضا دبير را فاش كرد! چكيده‌اي از اين گپ و گفت را در ادامه مي‌خوانيد.

 

ليگ به دليل بازي‌هاي آسيايي تعطيل شده. فكر مي‌كنيد‌ اين تعطيلي به ضرر باشگاه‌ها مي‌شود؟

چاره‌اي نيست! نمي‌شود به اين مسابقات نرفت اما خب در همه جاي دنيا يك جوري برنامه‌ريزي مي‌كنند كه هم به بازي‌هاي ليگ خودشان مي‌رسند و هم به مسابقات بين‌المللي. متاسفانه برنامه‌ريزي ما آن‌قدر قوي نيست. الان تيم اميد ما آنجا گير كرده با ۱۳ بازيكن از اين طرف پرسپوليس هم بازي مهمي دارد و به يارانش احتياج دارد. هر دوطرف هم حق دارند. شرايط الان‌ يك جوري است كه آدم نمي‌داند درباره تعطيلي‌ها چه بگويد‌ حالا شما در نظر بگير در اين‌ شرايط ليگ هم برگزار مي‌شد.‌

منتقدان تعطيلي ليگ مي‌گويند‌ كشورهاي ديگر آسيايي كه در بازي‌ها حضور دارند ليگ داخلي را تعطيل نكردند. كسب نتيجه در بازي‌هاي آسيايي تا اين اندازه مهم است؟ نظر شما در اين باره چيست؟

خب ببينيد بازي‌هاي آسيايي است و به جهت رنكينگ و اين مسائل مهم است. البته ما بايد به آنجا برسيم كه بتوانيم در دو يا سه رقابت مختلف بازي كنيم. به عنوان مثال در باشگاه‌هاي انگليس هر سه روز يك‌بار بازي مي‌كنند چون برنامه‌ريزي درست دارند و شرايط بازيكنان را طوري ترتيب مي‌دهند تا از تمام نفرات خودشان استفاده كنند. من دو، سه روز پيش بازي ليورپول را تماشا مي‌كردم نصف بازيكنانش را نمي‌شناختم. من دوستدار ليورپول هستم و اكثر بازي‌هاي آنها را نگاه مي‌كنم و تقريبا بسياري از بازي‌هاي آنها را مي‌توانم حدس بزنم اما دو، سه روز قبل كه بازي كردند نصف بازيكنان‌شان را نشناختم! آنها تيم‌شان را كاملا جوان كرده بودند و اين تقسيم‌بندي كمك مي‌كند تا فشار روي بازيكنان اصلي نيايد. اما ما اين ترفند را هنوز به آن نرسيديم كه بازيكنان‌مان در ۱۰ روز سه بازي انجام دهند.

اسطوره استقلال و‌ طرفدار تيم قرمزپوش ليورپول؟ (با خنده)

من‌ مسابقات مهم را با يك كاغذ و ‌قلم در كنارم ‌تماشا مي‌كنم و نكات بازي را براي خودم يادداشت مي‌كنم. از سيستم بازي‌ها تا تعويض بازيكنان، يك آناليزي براي خودم دارم. نوشته دارم كه تعويض‌هاي يورگن كلوپ بيشترين تاثير را در نتيجه ‌اين‌ تيم ‌داشته و پس از او آقاي گوارديولا. هم طرفدارم و هم نكاتي را ياد‌ مي‌گيرم.

بسيار هم ‌عالي! اما درباره استقلال هم صحبت كنيم. شما‌ هم به اتفاق ديگر پيشكسوتان به تمرين استقلال رفتيد؟

نه. متاسفانه يك بيماري همسرم گرفته كه مي‌گويند از كربلا وارد شده و همه مريض شدند. به همين دليل يكي، دو روز حتي از منزل خارج نشدم تا اگر مبتلا شدم به كارمندانم منتقل نكنم و ضمن اينكه‌ به همسرم‌ هم رسيدگي كنم. از طرفي اگر سر تمرين استقلال مي‌رفتم هم بايد ماچ و بوسه و بغل مي‌كرديم‌ و خطرناك بود! به همين دليل اصلا از خانه خارج نشدم.

سوژه ديگر ما پيرامون استقلال، آشتي‌كنان بين خطير و نكونام بود كه توسط عليرضا دبير شكل گرفت. اتفاقي كه مي‌تواند به سود استقلال تمام شود.

بله. صددرصد به شرايط بهتر استقلال كمك مي‌كند. هر چند كه فكر و هدف هر دو، يكي است. به قول آقاي نكونام در يك كشتي نشستند! بالاخره هر كي در يك جايي كار مي‌كند دنبال موفقيت است. امكان ندارد يكي بگويد مي‌خواهم به جايي بروم تا شكست بخورم! منتها شايد روش اينها كمي با هم فرق مي‌كرد. فكر مي‌كنم باشگاهي موفق است كه هر كي وظيفه خودش را انجام دهد، يعني مديريت و كادرفني و تداركات و بازيكن وظيفه خودش را به درستي انجام دهد. حالا يك زماني گير و داري به وجود مي‌آيد و بايد با هم كنار بيايند. اين قهر و قهركشي به غير از ضربه زدن به استقلال چيزي نيست. وقتي تيم آسيب ببيند همه آسيب مي‌بينند. ما هم سه، چهار جلسه به عنوان پيشكسوت داشتيم تا بتوانيم اينها را به ‌هم ‌نزديك كنيم‌ كه متاسفانه ‌ما نتوانستيم!

شما نتوانستيد اما رييس فدراسيون كشتي توانست كه اين‌ هم براي خيلي‌ها جاي سوال است!

متاسفانه گوش نكردند. آقاي دبير هم خيلي وقت است مي‌شناسم‌ و از آن استقلالي‌هاي تير است. در يك دعوايي ديديد كه مي‌گويند نفر سومي بيايد تا شايد كمك كند؟ دبير هم شده نفر سوم و اميدوارم شرايط خوب باشد و اينها دست‌شان را در دست هم‌ بگذارند و تيم را هُل بدهند به سمت جلو. چون تيم امسال يك تيمي است كه با جذب يك‌ خارجي ديگر كه قرار است بگيرند، مي‌تواند قهرمان شود. حيف است! اين را براي هواداران بگويم كه عكس‌ها را هم داريم چند جلسه گذاشتيم و همه دور هم‌ جمع شديم براي آشتي دادن اين دو. آخرينش هم‌ در رستوران آقاي منصوريان بود، حالا به غير از بحث ‌جشن ۷۸ سالگي استقلال و بازگشت آقاي بابازاده از امريكا. بعد از رفتن همه آن جلسه ۵، ۶ نفره خودمان را داشتيم اما نمي‌خواهم‌ ورود كنم‌. فقط اينكه در هر صورت نيامدند. حالا هم مهم نيست كه چه كسي اين كار را كرده آقاي دبير هم دستش درد نكند. اميدوارم از اين به بعد شرايط بهتر شود‌. خب قرارداد جديد هم كه بستند و مقداري هم پول دادند ان‌شاءالله بقيه را هم بدهند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون