• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5637 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۴ آذر

مخبر با حضور سه ساعته در جمع مسوولان بسيج دانشجويي:

قدرت حل مساله در كشور بالا است

معاون اول رييس‌جمهور به مناسبت هفته بسيج، ديروز (جمعه) سه ساعت در جمع مسوولان بسيج دانشجويي سراسر كشور در محل لانه جاسوسي حاضر شد و به تشريح اقدامات دولت در دو سال گذشته و تبيين ظرفيت‌هاي اساسي اقتصادي كشور براي رشد و پيشرفت پرداخت. محمد مخبر، معاون اول رييس‌جمهور در اين نشست با تاكيد بر اينكه در نسل كنوني بسيجيان نيز امثال شهيد چمران‌ها و قاسم سليماني‌ها وجود دارند، گفت: بارها شاهد بوديم كه در حوادث طبيعي گروه‌هاي جهادي و بسيج با ازخودگذشتگي در لحظات ابتدايي در كنار مردم حضور داشته‌اند كه چنين ايثارگري‌هايي يادآور فداكاري‌هاي شهداست. مخبر با بيان اينكه كليدواژه‌هايي همانند بسيج و مقاومت به بركت وجود امام‌خميني(ره) در ادبيات نظام بين‌الملل راه يافته است، افزود: مكتب بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با گفتمان علوي، فرهنگ حسيني، اقتصاد مقاومتي و با لشكر بسيجي توانسته است چنان لرزه‌اي بر نظام سلطه بيفكند كه هيچ اسلحه و تسليحات نظامي توانايي مقابله با آن را ندارد. شاهد آن هستيم كه ايثارگري شهيد فهميده در خرمشهر، امروز در غزه و در جنگ مقابل رژيم كودك‌كش صهيونيستي نيز اتفاق مي‌افتد كه اين فرهنگ و روش را امام‌خميني(ره) در جهان ايجاد كردند. وي با بيان اينكه امروز مهم‌ترين مشكل نظام سلطه با جمهوري اسلامي ايران، آموزش، فرهنگ و تربيت‌يافتگان مكتب خميني كبير است، تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي و امريكا به اين دليل از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران عصباني هستند كه با وجود اقدامات جبهه مقاومت در كنار فرهنگ اسلامي هيمنه و هژموني نظام سلطه در جهان از بين رفته است. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به عمليات توفان‌الاقصي حماس عليه رژيم منحوس صهيونيستي تصريح كرد: رژيم اشغالگر قدس كه مدعي قدرتمندترين ارتش و بزرگ‌ترين مجموعه اطلاعاتي در منطقه است و پس از سال‌ها و دهه‌ها محاصره يك باريكه، تنها توسط چند صد نفر نيروي حماس، هفت مانع غيرقابل تصور آنان شكسته شد و پس از اين عمليات بزرگ رژيم صهيونيستي نتوانست غزه را تسخيركند و نيروي حماس را از بين ببرد و حال اين رژيم جعلي به كودك‌كشي و نسل‌كشي در فلسطين روي آورده است. محمد مخبر همچنين در اين نشست پس از تشريح وضعيت آغاز به كار دولت سيزدهم با اشاره به نامگذاري شعار امسال، بر برنامه كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت دولت براي مهار تورم و رشد توليد و تحقق منويات مقام معظم رهبري در حوزه‌هاي اقتصادي تاكيد كرد و افزود: توقع دولت از بسيج دانشجويي و جامعه دانشگاهي براي رسيدن به اهداف موردنظر خود رصد ظرفيت‌ها، تشخيص مسائل و ارايه راه‌حل‌ها به دولت است. معاون اول رييس‌جمهور در ادامه به تشريح اقدامات و دستاوردهاي دولت پرداخت و كاهش رشد تورم مصرف‌كننده و توليد‌كننده، كاهش تورم ماهانه ۳/۷درصدي در فروردين به ۲/۳درصد در آبان ماه، كاهش تورم نقطه به نقطه از ۵۵/۵درصد به ۳۹/۵درصد، كاهش تورم سالانه به نرخ ۴۴درصد، ميانگين رشد توليد ۷درصدي در ۶ ماهه اول سال جاري و افزايش ظرفيت توليد و فروش نفت را ازجمله اقدامات دولت سيزدهم برشمرد. مخبر با بيان اينكه سران كشورهاي منطقه در ملاقات‌هاي دوجانبه و چندجانبه همواره بر تكميل هرچه سريع‌تر كريدور شمال- جنوب تاكيد كرده‌اند، افزود: با همكاري برخي كشورها مراحل تكميل كريدور شمال-جنوب با سرمايه‌گذاري ۳/۲ ميليارد دلاري طراحي شده است و به زودي ساخت خط ريلي رشت-آستارا در مسير شمال-جنوب آغاز مي‌شود كه مي‌تواند ظرفيت باري كشور را سالانه به ۲۰ ميليون تن برساند.
معاون اول رييس‌جمهور در تبيين اقدامات دولت در زمينه مسكن و تحقق شعار ساخت ۴ ميليون مسكن در دولت سيزدهم افزود: اعطاي زمين در هزار شهر، اتمام ۲۴۰ هزار واحد مسكن ناتمام و ثبت‌نام يك ميليون و چهارصد هزار نفر در طرح ملي مسكن تاكنون در اين زمينه انجام شده است. مخبر گفت: افزايش ظرفيت ۷ هزار مگاواتي برق كشور، شروع عمليات ۱۰ هزار مگاوات نيروگاه جديد، طراحي  ۲۷ شهر ساحلي، ساخت ۵ شهر مولد كشاورزي، احداث ۱۳ پارك پتروشيميايي و طراحي بزرگ‌ترين شهر توليدي و مسكوني در مكران از ديگر برنامه‌هاي دولت مردمي است. معاون اول رييس‌جمهور تصريح كرد: با وجود مسائل و مشكلات در كشور اما ظرفيت‌ها، موفقيت‌ها و قدرت حل مساله در كشور فوق‌العاده زياد است. در اين زمينه بايد همانند ديگر صحنه‌هاي انقلاب اسلامي مردم را به عرصه اقتصاد نيز وارد كرد كه اين مهم و سازماندهي مردم در بخش اقتصادي با كمك بسيج امكان‌پذير است.
همچنين در اين جلسه برخي دانشجويان به بيان نظرات، درخواست‌ها، دغدغه‌ها، ديدگاه‌ها، پيشنهادات و مطالبه‌گري‌هاي خود در زمينه‌هاي حل مشكلات صنفي و آموزشي دانشگاه‌هاي مختلف، تخصيص بودجه لازم براي تشكل‌هاي دانشجويي، افزايش سطح كيفي فعاليت‌هاي فرهنگي، تقويت پيوند صنعت و دانشگاه، تسهيل ازدواج دانشجويي، افزايش ديدارهاي دانشجويي با مقامات و وزراي دولت به ويژه در سفرهاي استاني، اميدآفريني در ميان دانشجويان، افزايش ظرفيت برخي رشته‌هاي دانشگاهي و همچنين مشكلات استاني و شهرهاي محلي خود پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
نطقي كه خوانده نشد اسراييل در توفان‌ الاقصي فرو ريخت قدرت حل مساله در كشور بالا است قمار بايدن با كارت اسرائيل پيروزي ويلدرز اروپا را شوكه كرد جامعه بين دو سنگ آسياب تورم و ماليات قرار گرفته است سهم لبنيات از سفره خانوار فقط 7 دهم درصد ذرات دردسرساز هواي تهران آلت قتاله: ((ميله بارفيكس)) پايان حيات سياسي «بي‌بي» هيچي نداريد! غزه، نسل «زد» جهان و نخبگان «عجم» توفان اقصي: پذيرش آتش‌بس!؟ چرخش قدرت اقتصادي امريكا در خاورميانه افزايش سن بازنشستگي چرا از تجربيات گذشته عبرت نمي‌گيريم؟ تنها گزينه بايدن براي خروج از بحران در خاورميانه مجموعه‌اي درهم تنيده از حقايق به نام تاريخ خشونت عليه زنان؛ من كه او را كتك نزدم! آخرين شب پادشاه من فقط گفتم به جوانان ميدان دهند، به جهنم‌ كه ناراحت شدند! هيچي نداريد! توفان اقصي: پذيرش آتش‌بس!؟ (۶) چرخش قدرت اقتصادي امريكا در خاورميانه افزايش سن بازنشستگي؛چرا از تجربيات گذشته عبرت نمي‌گيريم؟ تنها گزينه بايدن براي خروج از بحران در خاورميانه
کارتون
کارتون