• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5658 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۳۰ آذر

كارمند جماعت

كتاب «كارمند جماعت» با زيرعنوان «روزمرّگي‌هاي يك كارمند دون‌پايه» منتشر شد.  در معرفي اين كتاب عنوان شده است: « اين كتاب كه با نگاهي طنز و آسيب‌شناسانه، زندگي و خصايص كارمندان را مورد واكاوي قرار داده، به نويسندگي محسن سليماني فاخر و تصويرگري امير حامدپاژتار در ۱۰۲ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات رخداد تازه راهي بازار كتاب شده است.
در مقدمه اين كتاب آمده است: همه شغل‌ها عادات خاص و ويژه‌اي دارند كه گويي لازمه آن حرفه است و اصلا هم قابل پنهان كردن نيست و مانند يك برچسب و اتيكت همراه شاغلين است. عادات و روزمرّگي‌هايي كه در طول دوران كار، خواه يا ناخواه  برروح و روان مي‌نشيند و همه افراد را همرنگ مي‌كند. اين پيچيدگي‌هاي ساده و گاه عميق مي‌تواند در مواجهه با روحيات شخصيتي قابل شوخي و مزاح باشد كه با درشت‌نمايي و كشف اين ويژگي‌ها مي‌شود به خود و رفتارهاي‌مان بخنديم، در اين كتاب تصويرهاي عمومي ديده و نديده از شخصيت كارمندان را رو می‌كنيم، با زباني نيش‌وار تا شايد اگر كارمندان خواستند برخي از اين عادات و ويژگي‌ها را تغيير و مورد مداقه قرار دهند.
نويسنده در لزوم پرداختن به اين اقشار گفته است: مي‌دانيم كه كارمندجماعت بخش مهمي از امور اداري و بروكراتيك را انجام مي‌دهند و بدون آنها زندگي شهري غيرممكن است. ما بيش از چهارميليون كارمند داريم كه با اعضاي خانواده‌شان بيش از ۲۰ ميليون نفر مي‌شوند، اين دليلي براي پرداختن به اين قشر باصفا و اهل دل است».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون