• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5671 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ دي

وزير كشور از دستگيري برخي عوامل دخيل در انفجار‌هاي تروريستي كرمان خبر داد

اندوه کرمان...

اطلاعيه وزارت اطلاعات: از دو تروريست معدوم انتحاري، يك نفر مليت تاجيكستاني داشته اولين ردهاي عوامل تروريست داعشي كشف شده اند

در اين اطلاعيه آمده است: با تأسف و اندوهي عميق از فاجعه تروريستي اخير كه در سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهيد سپهبد قاسم سليماني (ره) اتفاق افتاد و با عرض تسليت شهادت مظلومانه جمعي از هموطنان به خون خفته، به ملت سرافراز ايران، به مردم «سليماني‌پرور» كرمان و  به ويژه به خانواده‌هاي عزيز داغديده و با مسئلت خاضعانه از درگاه احديت براي شفاي عاجل و كامل آسيب‌ديدگان، به استحضار ملت شريف ايران مي‌رساند: 
۱- در زمان كوتاهي پس از وقوع آن حادثه جانسوز، سربازان گمنام امام زمان(عج) اولين ردهاي عوامل تروريست داعشي را كشف و به منظور شناسايي ساير عوامل همكار و حمايت‌كننده تروريست‌ها و نيز جنايتكاران احتمالي ديگر، با همكاري كليه واحدهاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي كشور، اقدامات گسترده اطلاعاتي، فني و امنيتي سراسري را به اجرا گذاشتند.
۲- از دو تروريست معدوم انتحاري، يك نفر مليت تاجيكستاني داشته و هويت تروريست دوم هنوز به صورت قطعي احراز نشده است.
۳- با شناسايي عوامل انتقال تروريست‌ها به داخل كشور، اولين عمليات دستگيري عوامل مذكور در غروب روز حادثه انجام شد.
۴- در بامداد روز بعد (پنجشنبه ۱۴ دي ماه) اقامتگاه مورد استفاده دو تروريست معدوم در حومه شهر كرمان شناسايي و نيز ۲ عنصر پشتيباني و تامين‌كننده اقامتگاه مذكور، شناسايي و بازداشت شدند.
۵- در ادامه عمليات، ۹ نفر از شبكه پشتيباني تيم تروريستي و مرتبطين آن در ۶ استان كشور شناسايي و بازداشت شدند. قطعا اين عمليات تا بازداشت آخرين فردي كه به هر شكل و به هر اندازه در پشتيباني از جنايتكاران موردنظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد يافت.
۶- عدم صدور بيانيه تا اين لحظه، به دليل كشف تجهيزات انفجاري آماده در محل اقامت تروريست‌ها بود كه مي‌توانست بيانگر احتمال وجود و مراجعه عوامل ديگر براي انتقال مواد انفجاري و به‌كارگيري در ساير اماكن باشد. بخشي از تجهيزات مكشوفه عبارتند از: ۲ جليقه انفجاري، ۲ دستگاه ريموت كنترل از راه دور، ۲ چاشني انفجاري، چند هزار ساچمه مورد استفاده در جليقه‌هاي انفجاري، سيم‌كشي‌هاي آماده شده براي جليقه‌ها و مقاديري مواد اوليه انفجاري.
۷- از آنجا كه عمليات شناسايي و نيز اقدامات تامين ثانويه در گستره داخل و خارج از كشور، با تمام ظرفيت‌هاي موجود در حال انجام مي‌باشد، لذا ساير اطلاعات حاصله، در زمان مقتضي به استحضار ملت شريف ايران خواهد رسيد.
۸- حضور گسترده ملت شريف ايران اسلامي در ادامه گردهمايي‌هاي بزرگداشت شهيد سليماني(ره) و نيز در مراسم تشييع شهدا و محكوميت شديد آن اقدام كورِ تروريستي، همچون هميشه خنثي‌كننده فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان، من‌جمله مزدوران داعشي و داعش‌سازان امريكايي و صهيونيستي بوده و خواهد بود. سربازان گمنام امام زمان(عج) ضمن تعظيم در برابر عظمت اين ملت بزرگ، با تأسي به منويات رهبر حكيم انقلاب اسلامي، اطمينان مي‌دهند كه سربازان راه سليماني به رذالت جنايتكاران، پاسخ سختي خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون