• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

خبر كوتاه

صادق خرازي:

نمي‌توانيم آبگوشت بخوريم و كاري به جهان نداشته باشيم

يك ديپلمات برجسته ايراني اعتقاد دارد كه حركت سردار سليماني در عراق، نشان از اقتدار سياست خارجي ايران در منطقه و جهان دارد. به گزارش نامه نيوز، سيدصادق خرازي در پاسخ به سوالي در مورد نقش سردار سليماني در عراق گفت: حضور سليماني و نقش او در عراق اقتدار جمهوري اسلامي را مي‌رساند و بيانگر اين معناست كه ما در كشور بخشي داريم كه مي‌تواند فراتر از مرزهاي ايران حرفي براي گفتن داشته باشد. اين خود نشان از اقتدار سياست خارجي ايران در منطقه و جهان دارد. نماينده سابق ايران در سازمان ملل در مورد پخش تصاوير سردار سليماني در ميان رزمندگان عراقي و شبهاتي كه در اين مورد وجود دارد، خاطرنشان كرد: اين مساله و اين حضور به هيچ عنوان شبهه‌ناك نيست و اگر بخواهيم اين گونه فكر كنيم بايد در مملكت را ببنديم، گوشه خانه بنشينيم و آبگوشت بخوريم و كاري به جهان نداشته باشيم. سفير سابق ايران در فرانسه افزود: فعاليت‌هاي قاسم سليماني، آبروي منطقه‌يي، تحكيم و اقتدار جمهوري اسلامي را به دنبال دارد.

 

مطهري: از قبل پيگير موارد مطرح شده

در نامه كروبي بودم

علي مطهري درباره اظهارات اخير امام جمعه مشهد و احمدي‌نژاد و برخي درخواست‌هاي كروبي از خودش توضيح داد. به گزارش ايسنا، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس در مورد پاسخ علم‌الهدي، امام جمعه مشهد به نامه وي گفت: اين مساله نشان مي‌دهد كه وي قبل از اينكه نامه من را بخواند ظاهرا به وي گفته بودند جوابي بدهد كه چند جمله‌يي گفتند، ولي معلوم بود كه نامه من را نخواندند؛ به هر حال حرف‌هاي من همان است كه درآن نامه نوشتم. نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در مورد نقل قولي از احمدي‌نژاد نسبت به وي كه گفته «آقاي مطهري خيلي مرد است» گفت: سياق جملات مي‌خورد كه حرف ايشان باشد، اما خب تكذيب شد. به هر حال در عالم سياست رسم است كه حرفي را مي‌زنند و بعد هم تكذيب مي‌كنند اما اينكه از كجا نشات گرفته معلوم نيست، يا اين است كه در يك جمعي گفته يا اينكه در اثر شنودها پيدا شده است، به هر حال نوع بيان به آقاي احمدي‌نژاد مي‌خورد. مطهري درباره نامه اخيري كه منتسب به مهدي كروبي است و در آن درخواست‌هايي از علي مطهري مطرح شده است، گفت: گويا اين نامه منتسب به خانواده‌ آقاي كروبي بوده است اما قبل از اينكه ايشان نامه بدهد من پيگير برخي موارد مطرح شده در اين نامه بوده‌ام.

 

لاريجاني:

اقدامات كنوني ائتلاف عليه داعش، از كارايي لازم برخوردار نيست

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدامات كنوني ائتلاف عليه داعش از كارايي لازم برخوردار نيست. به گزارش ايسنا، نيكلاي ملادنف، نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور عراق ظهر دوشنبه با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد. لاريجاني در ابتداي اين ديدار با اشاره به نقش سازمان ملل در عراق، گفت: سازمان ملل متحد مي‌تواند با كمك به كشورهاي منطقه در برقراري آرامش در عراق نقش بسزايي ايفا كند. رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه اقدامات كنوني ائتلاف عليه داعش از كارايي لازم برخوردار نيست، گفت: عمليات نظامي و حملات هوايي بدون طرح سياسي مشخص عليه داعش هيچ‌گونه كمكي به تثبيت امنيت در عراق نخواهد كرد و در عمل به تقويت اين گروه تروريستي منجر خواهد شد. لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش مشكلات اقتصادي، اجتماعي در عراق را از جمله عوامل مهم گسترش ناامني در اين كشور خواند و تصريح كرد: مبارزه با فقر و بيكاري و مشاركت همه گروه‌هاي سياسي عراق در دولت جديد عراق مي‌تواند به ايجاد امنيت و پيشرفت در عراق كمك كند و سازمان ملل در اين راستا وظيفه سنگين و دشواري بر عهده دارد. لاريجاني همچنين بر اهتمام جمهوري اسلامي ايران در برقراري امنيت و صلح پايدار در عراق تاكيد كرد و افزود: ناامني در عراق سبب ناامني در منطقه خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران از هرگونه كمكي براي برقراري امنيت و ايجاد آرامش در عراق دريغ نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون