• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

تشكل‌ها

سونامي قيمت مسكن شايعه است |رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران معتقد است طرح موضوع سونامي قيمت مسكن شايعه‌سازي سوداگران است. حسام عقبايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه معمولا هر ساله در ارديبهشت ماه، بازار مسكن شكل جديد خود را پيدا مي‌كند، اظهار كرد: با سير كاهش تورم كه در سال 93 در كشور آغاز شده و ادامه دارد، پيش‌بيني مي‌شود تا تيرماه سال آينده، ثبات قيمت‌ها در بازار مسكن ادامه داشته باشد و پس از آن نيز احتمال هرگونه سونامي قيمت مسكن در نتيجه موفقيت‌آميز بودن مذاكرات سياسي را رد مي‌كنم. وي با بيان اينكه برخي افراد سودجو با سوء استفاده از اميدواري‌هاي موجود نسبت به موفقيت تيم مذاكره‌كننده سياسي با جامعه جهاني، احتمال جهش و سونامي قيمت در بازار مسكن در سال آينده را مطرح مي‌كنند تا به اين وسيله ابزاري براي سودجويي و سوداگري‌هاي خود فراهم كنند، گفت: در مجموع مناقشات، مذاكرات و تفاهم‌هاي سياسي اثر مستقيم بر بازار مسكن ندارد و با از بين رفتن جو سوداگري در بازار مسكن و افزايش عرضه واحدهاي مسكوني، تعادل عرضه و تقاضا به افزايش حجم معاملات همزمان با ثبات قيمت‌ها كمك خواهد كرد.

نارنگي‌هاي در بازار، ايراني هستند |با توجه به مطرح شدن موضوعاتي مبني بر ورود نارنگي پاكستاني به كشور و آلوده بودن آن به نوعي كرم كشنده، رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران تصريح كرد: واردات ميوه ممنوع است و نارنگي‌هاي موجود در بازار ، ايراني هستند. از سوي ديگر اكنون فصل نارنگي پاكستاني نيست لذا اين ميوه قاچاقي هم نمي‌تواند وارد شود چون نارس است. حسين مهاجران به ايسنا اظهار كرد: در حال حاضر نارنگي شمال با عنوان «انشو» كه نژاد آن ژاپني است و نارنگي «يافا» كه نژاد آن الجزايري است، در بازار عرضه مي‌شود. ورود نارنگي پاكستاني با توجه به ممنوعيت واردات ميوه صحت ندارد و اگر هم در برخي رسانه‌ها عنوان مي‌شود كه به صورت قاچاق وارد شده، با توجه به نارس بودن آن، اين موضوع صحت ندارد چون فصل نارنگي پاكستاني عيد نوروز است.

تاثير خشكسالي بر باغات انار تفت |معاون جهاد كشاورزي تفت گفت: خسارت خشكسالي وارد شده به باغات انار مخرب‌تر از تاثير سرمازدگي بوده است. محمدحسين دهقان‌زاده به ايسنا اظهار كرد: خشكسالي باعث شده تا شهرستان تفت در سال‎‎هاي اخير افزايش سطح در توليد انار نداشته باشد، ضمن اينكه شدت خشكسالي كاهش توليدات را به دنبال داشته است كه هر ساله اين روند شدت بيشتري به خود مي‎‎گيرد. برداشت انار در شهرستان به دليل سرمازدگي سال جاري به كمتر از 10 تن در هكتار كاهش يافته است. دهقان‌زاده با اشاره به وجود 1250 هكتار سطح زيركشت انار در شهرستان تفت، تصريح كرد: متوسط برداشت انار از باغات شهرستان بين 10 تا 15 تن از هر هكتار و گهگاه نيز بيشتر است ولي در سال جاري اين رقم به دليل سرمازدگي زياد به كمتر از 10تن در هر هكتار رسيده است.

شيرخام مازاد بازار ،خامه و شيرخشك مي‌شود |مديرعامل اتحاديه دامداران از خريد تضميني 700 تن شير خام مازاد به قيمت كيلويي 1440 تومان خبر داد و گفت: ادامه خريد تضميني شير كه عمدتا با هدف صادرات صورت مي‌گيرد مي‌تواند بازار اين محصول را به نفع توليدكنندگان متعادل كند. سعيد سلطاني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: خريد تضميني شير خام در ديگر استان‌ها نيز در حال اجراست. سازمان تعاون روستايي براساس اين طرح شير را به صورت تضميني خريداري مي‌كند و با كارمزد معين آن را براي تبديل به شير خشك و خامه در اختيار كارخانجات توليد اين محصولات قرار مي‌دهد. مديرعامل اتحاديه دامداران ادامه داد: شير خام پس از تبديل به خامه در بازار داخلي به مصرف مي‌رسد اما شير خشك توليد شده از اين محصول تنها براي صادرات در نظر گرفته شده تا بتواند تعادل را در بازار داخلي برقرار كند.

گندم پاكستاني از سفره ايراني‌ها دست‌بردار نيست | پيش از اين در اواخر خرداد سال 92 تهاتر گندم پاكستان با برق ايران يكي از دغدغه‌هاي كشور بود چرا كه گندم پاكستان از لحاظ بهداشتي تاييد نشده بود. در حالي كه گندم پاكستاني به دليل وجود بيماري‌هاي رايج در فهرست كشورهاي ممنوعه سازمان حفظ نباتات براي واردات اين محصول قرار دارد، وزير نيروي وقت از موافقت با طرف پاكستاني براي تهاتر گندم به ازاي بهاي برق ارسال شده به اين كشور خبر داده بود. مدت‌هاست كه مسوولان پاكستاني براي صادرات گندمي كه حتي خود به آلوده بودن آن اذعان دارند، مبادرت مي‌ورزند تا شايد بازاري براي محصول‌شان بيابند چراكه حتي توليدكنندگان خوراك دام كره جنوبي از خريد گندم اين كشور انصراف داده‌اند.

ضرب‌الاجل براي خريد ۱۴۴۰ توماني شير نداريم| رييس اتحاديه دامداران از شروع خريد شير خام ۱۴۴۰توماني از استان قزوين خبر داد و گفت: همه شرايط براي انجام اين كار در ساير استان‌هاي مورد نظر نيز فراهم است و هر زمان كارخانه‌ها آماده باشند اين كار انجام خواهد شد. سعيد سلطاني در مورد شروع خريد شير خام به نرخ 1440 تومان اظهار داشت: اواخر هفته گذشته خريد شير خام به اين قيمت از استان قزوين شروع شد و در ساير استان‌ها نيز هر زمان قرارداد مابين دامداران، اتحاديه استان‌ها و تعاوني روستايي هر استان منعقد شود خريد شير به قيمت 1440 تومان آغاز خواهد شد. وي در پاسخ به اين سوال كه تا چه زماني استان‌هاي مورد نظر مهلت دارند كه قراردادها را امضا كنند گفت: محدوديتي براي انعقاد قرارداد از نظر زمان براي خريد شير 1440 توماني وجود ندارد و هر زمان قراردادها منعقد شود اين اقدام شروع خواهد شد.

روند كاهشي قيمت گوجه‌فرنگي |قيمت گوجه‌فرنگي كه در هفته‌هاي اخير به دليل كاهش عرضه با افزايش قابل ملاحظه‌يي مواجه شده، اكنون روند نزولي در پيش گرفته و قيمت آن اندكي نسبت به روزهاي قبل كاهش يافته است. براساس گزارش ميداني ايسنا، گوجه‌فرنگي در مغازه‌هاي سطح شهر به طور متوسط كيلويي 5000 تومان فروخته مي‌شود اين در حالي است كه اين محصول در روزهاي اخير بيش از 7000 تومان هم فروخته شد. به‌طور معمول در اين دوره از سال، گوجه‌فرنگي با وجود افت كيفيت، به دليل كاهش عرضه با افزايش چشمگير قيمت مواجه مي‌شود و تا زمان برداشت و عرضه گوجه‌فرنگي‌هاي جديد به بازار مصرف، در صدر جدول ميوه و تر‌بار قرار مي‌گيرد.

بهبود شرايط صنعت مرغ‌ گوشتي| مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي درباره صادرات مرغ به روسيه گفت: ما كشتارگاه‌ها و زنجيره توليدمان را به روسيه معرفي كرده‌ايم و قرار است در اين راستا هياتي از دامپزشكي اين كشور به ايران بيايند. همايون دارابي در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه بازار گوشت مرغ هنوز در سراسر كشور به تعادل نرسيده است، اظهار داشت: قيمت تمام شده توليد مرغ زنده با احتساب سود توليدكننده حدود 4300 تا 4400 تومان است در حالي كه بهاي فروش آن بين 3800 تا 4200 تومان متغير است. وي با اشاره به اينكه شرايط صنعت مرغداري نسبت به حدود يك ماه پيش بسيار خوب است، اضافه كرد: وزير جهادكشاورزي، معاونت امور دام و شركت پشتيباني براي بهبود شرايط اين صنعت همت و به آن كمك كردند تا خطراتي كه درحال ورشكست كردن صنعت بود رفع شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون