• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5699 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۳ بهمن

رهبر انقلاب در ديدار كارگزاران نظام، نمايندگان كشورهاي اسلامي و اقشار مختلف مردم:

انقلاب اسلامي ثمره اجابت دعوت بعثت است

در خجسته عيد مبعث حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص)، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مسوولان و كارگزاران نظام، سفرا و نمايندگان كشورهاي اسلامي و جمعي از اقشار مختلف مردم، اجابت دعوت و بعثت نبوي را باعث رشد و سعادت دنيوي و اخروي خواندند و با اشاره به حادثه تلخ غزه و ادامه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي گفتند: مصيبت غزه، مصيبت بشريت است و نشان مي‌دهد نظم كنوني جهاني كاملا باطل و غيرقابل دوام است و از بين خواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك عيد مبعث به ملت ايران و همه مسلمانان، بعثت را مبارك‌ترين و بزرگ‌ترين حادثه تاريخ بشريت خواندند و گفتند: با بعثت پيامبر اعظم، نسخه كامل و نهايي و هميشگي سعادت دنيوي و اخروي بشر ارايه شد.
ايشان سر برآوردن بعثت در محيط ظلماني و سراسر كجي و انحراف جاهليت و آشكار شدن نشانه‌هاي انحراف و سقوط در همه تمدن‌هاي بزرگ آن روز جهان را حادثه‌اي خارق‌العاده برشمردند و افزودند: برنامه بعثت باز كردن راه ارتباط بشر محصور در چارچوب تنگ مادي با عالم غيب و اولوهيت يعني ايمان و سپس تزكيه انسان يعني تعالي و رشد دادن او از طريق رفع نواقص و زدودن زشتي‌ها، بدي‌ها و باطل است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تزكيه را حركتي فراگير براي اصلاح امور فرد و جامعه در همه ابعاد سياسي، اقتصادي و اجتماعي و نفي انواع بي‌عدالتي و فاصله‌هاي طبقاتي خواندند و گفتند: تزكيه، زمينه تعليم انسان و جامعه را فراهم مي‌كند تا با غني‌سازي جامعه از لحاظ معرفت و معنويت، انسانِ تراز اسلام ساخته شود.
ايشان با استناد به آيات قرآن كريم، بعثت و دعوت نبي اكرم را امري جاري و دايمي براي همه زمان‌ها دانستند و گفتند: هم‌اكنون نيز پيغمبر اكرم (ص) در حال تعليم و تزكيه است يعني همچنانكه آن روز مردم را به دوري از بت‌ها دعوت كردند امروز نيز همان خطاب و دعوت وجود دارد.
رهبر انقلاب، مبارزه با نفس و شكستن بت هواهاي نفساني را اولين گام در اجابت دعوت پيامبر اكرم خواندند و افزودند: اينكه برخي مي‌گويند براي اصلاح دنيا، اول بايد خود و جامعه خود را اصلاح كنيد حرف درستي است، چراكه نشان دادن ارايه يك نمونه اصلاح شده به دنيا موجب جذب ديگران به آن نمونه و الگو مي‌شود. ايشان تحقق انقلاب اسلامي را نتيجه اجابت پيام بعثت و دعوت امام بزرگوار از طرف مردم خواندند و گفتند: در ادامه هم مردم ما به توفيق و فضل پروردگار حركت خود را در مسير درست ادامه داده‌اند و تا هر زمان كه اجابت دعوت پيغمبر ادامه داشته باشد، رشد و پيشرفت كه فقط هم رشد معنوي و اخروي نيست، ادامه دارد و مي‌توان به بهترين نمونه زندگي دنيوي و اخروي دست يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به رواج ظلم و حق‌كشي در جهان امروز، رهايي از اين وضع و بهبود زندگي مردم دنيا را در گرو اجابت دعوت پيامبر و استفاده از تزكيه و تعليم نبوي دانستند و افزودند: مسووليت ما خودسازي و نشان دادن اداره كشور براساس الگوي اسلام است كه در اين زمينه موفقيت‌هايي داشته‌ايم كه در دنيا تاثيرگذار بوده و البته كوتاهي‌هايي هم داشته‌ايم.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان‌شان با اشاره به استمرار مصيبت غزه، آن را مصيبت دنياي اسلام و بلكه همه بشريت و نشان‌دهنده اوج بطلان نظم كنوني جهاني خواندند و خاطرنشان كردند: امروز امريكا، انگليس و بسياري از كشورهاي اروپايي و دنباله‌روهاي آنها پشت دست‌هاي جنايتكار و به خون‌آلوده رژيم صهيونيستي قرار دارند كه از همين‌جا مي‌توان فهميد نظم كنوني جهان نظمي باطل و غيرقابل دوام است و از بين خواهد رفت.
ايشان، بمباران بيمارستان و كشتار نزديك به
 ۳۰ هزار تن از مردم غزه را باعث رسوايي فرهنگ و تمدن غربي دانستند و افزودند: پشت سر اين جنايت‌ها پول، تسليحات و كمك‌هاي سياسي امريكاست و همچنانكه خود صهيونيست‌ها اعتراف كردند بدون تسليحات امريكايي يك روز هم قادر به ادامه جنگ نبودند، بنابراين امريكايي‌ها نيز مجرم و مسوول اين حادثه تلخ هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‎اي راه‌حل پايان بحران غزه را كنار كشيدن قدرت‌هاي بزرگ جهاني و طرفدار غرب از اين قضيه خواندند و گفتند: مبارزان فلسطيني خود قادر به اداره ميدان هستند همچنانكه تا امروز نيز با اداره صحنه، ضربه سختي به آنها وارد نشده است.
ايشان با تاكيد بر اينكه وظيفه دولت‌‎ها قطع كمك‌هاي سياسي، تبليغاتي، تسليحاتي و عدم ارسال كالاهاي مصرفي به رژيم صهيونيستي است، خاطرنشان كردند: وظيفه ملت‌‎ها فشار آوردن به دولت‌ها براي انجام اين وظيفه بزرگ است.
در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي رييس‌جمهور در سخناني با بيان اينكه حادثه بعثت، تجلي اعظم بزرگ‌ترين نعمت خداوندي يعني نعمت هدايت است، دعوت پيامبر اكرم(ص) به يگانه‌پرستي را توام با دعوت به انديشه‌ورزي، عدالت و ارزش‌هاي الهي برشمرد و با اشاره به تقارن دهه فجر با عيد مبعث گفت: اجابت دعوت امام خميني به بندگي خداي متعال و مبارزه با فقر، فساد و تبعيض از طرف مردم ايران جلوه‌اي از اجابت پيام بعثت نبوي است.
رييس‌جمهور، همچنين نسل‌كشي و كودك‌كشي در غزه را موجب رنگ باختن تمام ادعاهاي حقوق‌بشري قدرت‌هاي غربي و نشانه آشكار ناكارآمدي سازمان‌هاي بين‌المللي دانست و افزود: يقين داريم خون شهداي غزه و فلسطين، پايان رژيم صهيونيستي و نظم ناعادلانه كنوني را رقم خواهد زد. 
آقاي رييسي، سياست‌ها و برنامه‌هاي داخلي دولت را در جهت گسترش عدالت، جبران عقب‌ماندگي‌ها و بهبود وضع اقتصادي خواند و تاكيد كرد: تنها راه‌حل مشكلات، تكيه بر اراده داخلي است و دولت براي حل مسائل كشور، نگاهي به دست بيگانگان ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون