• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5711 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند

زير پوست حوادث

زن جوان از اتهام قتل تبرئه شد

ساعت 17 عصر چهارشنبه دوم اسفند امسال ماموران كلانتري 139 مرزداران از طريق همكاران خود در مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران بزرگ از وقوع سقوط مرگبار مردي در محدوده استحفاظي كلانتري خود مطلع شدند.به اين ترتيب گروهي از ماموران كلانتري در محل گزارش شده حضور يافتند و با پيكر يك مرد 45 ساله روبه‌رو شدند كه از تراس طبقه چهارم ساختماني پايين افتاده بود. در ادامه پس از بررسي اوليه و حفظ صحنه موضوع را به بازپرس كشيك قتل دادسراي جنايي تهران اطلاع دادند و اميرحسين عليمردان دستور به شروع تحقيقات داد. با شروع تحقيقات جنايي نيز ماموران اداره دهم پليس آگاهي معلوم شد كه مرد از تراس طبقه چهارم كه خانه‌اش بوده، پرت شده است. اين در حالي بود كه همزمان با شروع تحقيقات در مورد پايين افتادن مرد در خيابان گروهي از ماموران و كارشناسان پزشكي قانوني به بيمارستان رفتند و با پيكر مردي روبه‌رو شدند كه آثار جراحت و مصدوميت بر بدنش به وضوح قابل مشاهده بود. مرد كه در زمان رسيدن امدادگران اورژانس هنوز زنده بود از سوي امدادگران به بيمارستان انتقال يافت و در آنجا بود كه فوت كرد. هم‌زمان ماموراني كه در خانه مرد فوت شده حضور داشتند، تحقيقات خود را از همسر او ادامه دادند و معلوم شد اين زن و مرد با هم اختلاف و درگيري‌هاي خانوادگي داشتند.  زن به ماموران گفت: «آن روز هم با هم دعوا كرديم و من با حالت قهر خانه را ترك كردم. وقتي بيرون آمدم اصلا نمي‌دانستم چه مي‌خواهم بكنم. بيرون كه آمدم تصميم گرفتم نزد خانواده‌ام بروم، اما ناگهان صداي شديدي توجهم را جلب كرد. وقتي صدا را شنيدم، برگشتم و فهميدم شوهرم سقوط كرده است.» اين زن همچنين گفت قبل از اينكه صداي برخورد را بشنود، ديده كه در كسري از ثانيه شوهرش پرت شده و پايين افتاده است.  در ادامه زن جوان مورد ظن قرار گرفت و در بازبيني دوربين‌ها و تحقيق از همسايه معلوم شد او راست مي‌گويد و در هنگام وقوع حادثه او خارج از آپارتمان حضور داشته است. به اين ترتيب اين زن از اتهام قتل تبرئه و معلوم شد مرد بعد از دعوا با همسرش عصباني شده و به سمت تراس خانه‌اش رفته و احتمالا قصد داشته همسرش را از بالكن مخاطب قرار دهد، اما خودش تعادل را از دست داده و پرت شده است. به اين ترتيب زندگي‌اش پايان يافته است.


جنايت در ايلام

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از وقوع يك فقره قتل جوان ۳۰ ساله توسط شوهر خواهرش در اين شهرستان خبرداد.قدرت حيدري‌زاد در اين خصوص گفت: «در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر وقوع يك فقره قتل در شهرستان ايلام، بلافاصله عوامل گشت كلانتري ۱۴ جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.»  او گفت: «پس از حضور ماموران در محل و بررسي صحنه قتل مشخص شد، مقتول به دليل اختلاف خانوادگي توسط شوهر خواهرش به قتل رسيده است.»  اين مقام انتظامي با بيان اينكه با تلاش ماموران انتظامي شهرستان ايلام بلافاصله قاتل دستگير شد، گفت: «متهم در تحقيقات اوليه به قتل برادر زنش با استفاده از سلاح سرد اعتراف و انگيزه وقوع قتل را اختلافات خانوادگي بيان كرد.»  او گفت: «متهم پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.»


قتل زن جوان با نان خامه‌اي

زن خدمتكار كه با همدستي مردي با تعارف نان خامه‌اي سمي، زوج ميانسال را مسموم و باعث قتل يكي از آنها شده بود، همراه همدستش بازداشت شد. اوايل بهمن امسال زني با پليس ۱۱۰ شهرستان قرچك در شرق استان تهران تماس گرفت و اطلاع داد، زوج ميانسالي كه از اقوام‌شان هستند را بي‌هوش در خانه يافته است. بعد از آن ماموران و امدادگران اورژانس به محل آمدند و آن دو به بيمارستان منتقل شدند. وضعيت خانه‌شان به‌ هم ريخته بود و به نظر مي‌رسيد اموالي از آنجا به سرقت رفته باشد. ماموران به تحقيق از زني كه آنها را يافته بود، پرداختند كه او گفت‌: «اين زوج از اقوامم هستند و با هم در رفت‌وآمد بوديم. قرار بود به خانه‌شان بروم، اما هر چه به تلفن‌هاي‌شان زنگ زدم كسي پاسخگو نبود. دلنگران شده و به خانه‌شان رفتم و هر چه در زدم جواب ندادند. ترسيدم مبادا دچار گازگرفتگي شده باشند. به كمك همسايه قفل در را شكستيم و با پيكر بي‌هوش آنها مواجه شديم.» در حالي كه تحقيقات ادامه داشت ۲ روز بعد مرد ميانسال خانواده در بيمارستان به ‌هوش آمد و در تحقيقات پليسي گفت: «همسرم ام‌اس داشت و از سال گذشته با زني آشنا شده و او به عنوان خدمتكار به خانه‌مان در رفت‌وآمد بود و به همسرم در كارها كمك مي‌كرد. آن روز او براي من و همسرم نان خامه‌اي آورد كه بعد از خوردن آن سرمان گيج رفت و بي‌هوش شديم. ديگر از آن زن خدمتكار خبري ندارم.»  ماموران به خانه اين زوج رفتند، باقيمانده نان خامه‌اي را به آزمايشگاه جنايي ارسال كرده و پس از بررسي معلوم شد آغشته به ماده بي‌هوشي بوده است.  زن خدمتكار ۴۰‌ ساله نيز تلفنش را خاموش كرده و ناپديد شده‌ بود. جست‌وجوها براي يافتن زن سارق ادامه داشت تا اينكه با گذشت ۱۰ روز از حادثه از طريق پليس به بازپرس كشيك قتل دادسراي شهرستان قرچك اعلام شد اين زن ميانسال تسليم مرگ شده است.  با مرگ او روند رسيدگي به پرونده رنگ قتل به خود گرفت‌. جست‌وجوها براي دستگيري زن سارق اين‌بار به اتهام قتل ادامه يافت تا اينكه او چند روز پيش بازداشت‌ شد.  ساسان غلامي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان قرچك با تاييد اين خبر گفت‌: «با تحقيق از متهم زن معلوم شد او از يك‌سال قبل به عنوان خدمتكار براي زوج ميانسال كار مي‌كرده و اعتمادشان را جلب كرده و مي‌دانسته كه چه اموالي در خانه دارند. بعد نقشه سرقت از خانه آنها را طراحي مي‌كند و به كمك يك مرد كه از آشنايانش بوده آن را عملي مي‌كنند. اين مرد قرص‌هاي بي‌هوشي را در اختيار زن خدمتكار قرار مي‌دهد و او نيز آن را در شيريني نان خامه‌اي قرار داده و براي اين زوج به خانه‌شان مي‌برد.»  با اعتراف متهم زن، پليس توانست مردي را كه همدست او بود، بازداشت كند. متهمان در بازداشت به‌ سر مي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون