• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5711 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند

اخبار

توضيحات سخنگوي آتش‌نشاني درباره علت قطعي آتش‌سوزي در بيمارستان گاندي

پس از گذشت حدود يك ماه از وقوع حريق در بيمارستان گاندي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از پايان بررسي‌هاي كارشناسي و اعلام دليل وقوع اين حادثه خبر داد. جلال ملكي درباره علت اصلي وقوع حريق در بيمارستان گاندي گفت: «عصر روز پنجم بهمن ماه امسال بود كه وقوع آتش‌سوزي در بيمارستان گاندي به آتش‌نشاني تهران اعلام شد و بيش از ۱۰ ايستگاه و گروه نجات به محل اعزام شدند. خوشبختانه با اقدامات انجام شده بيماران بدون كمترين آسيب‌ديدگي از محل خارج شدند و اين آتش‌سوزي علي‌رغم گستردگي كه داشت، بدون مورد مصدوم و فوتي به پايان رسيد.» او گفت: «پس از اطفاي حريق بررسي‌ها براي يافتن علت اين حادثه آغاز و چندين جلسه كارشناسي نيز براي بررسي موضوع برگزار شد. درنهايت كارشناسان متخصص سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بررسي تمامي شواهد و آثار موجود، اتصالي سيم برق را به عنوان دليل وقوع اين حادثه اعلام كردند.» سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران درباره اينكه پيش‌تر گفته شده بود كه يك ته‌سيگار موجب حريق بيمارستان گاندي شده است، گفت: «اين موارد جزو شايعات بود كه نبايد به آن توجه كرد. كارشناسان آتش‌نشاني پس از ساعت‌ها بررسي و بازديد از محل، علت حادثه را اتصال سيم برق تشخيص داده و اعلام كردند. در واقع اتصال سيم برق در يك انبار حدودا ۲۰ متري در طبقه ۱۶ بيمارستان رخ داده و موجب آتش‌سوزي شده است. شعله‌هاي آتش از اين محل با كندسوزي به نماي ساختمان سرايت كرده بود. پس از آن آتش از طريق نما با سرعت بيشتري رشد پيدا كرد و به ديگر بخش‌ها و طبقات اين بيمارستان نيز سرايت كرد.» او گفت: «به همين راحتي يك آتش‌سوزي رخ مي‌دهد. در پلاسكو هم همين‌طور بود و اتصالي سيم برق سبب وقوع آن حادثه شد. هميشه بي‌احتياطي آن چيزي نيست كه ما فكرش را مي‌كنيم و براي همين هم هست كه مدام تاكيد داريم كه مالكان بايد به هشدارها و اخطارهاي ايمني آتش‌نشاني توجه جدي داشته باشند. در همين حادثه يك جرقه و يك اتصالي سيم برق، اين‌طور جان ده‌ها بيمار و افراد حاضر در محل را به خطر انداخت.» اين درحالي است كه پيش از اين خبرگزاري تسنيم در مورد خارج كردن حافظه دوربين‌هاي مداربسته بيمارستان گاندي نوشت: «برخي منابع مي‌گويند كه در شب وقوع حادثه حريق بيمارستان گاندي، عده‌اي از عوامل اين بيمارستان با دستور مستقيم يكي از مسوولان بيمارستان قصد خارج‌ كردن حافظه دوربين‌هاي مداربسته بيمارستان را داشتند كه با اقدام عوامل فراجا، اين افراد در پاركينگ شناسايي و دستگير شدند و اقلامي كه به‌ همراه داشتند توقيف شد.»

۱۰ قرباني بر اثر تصادف در مكزيك

مقامات پليس مكزيك اعلام كردند كه در پي تصادف يك دستگاه تريلي با يك وانت در اين كشور دست‌كم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند. اين حادثه روز شنبه رخ داد و وانت حامل چندين مسافر بوده است. به گفته مقامات پليس مكزيك، اين تصادف در ايالت سن لوئيس پوتوسي مكزيك رخ داده و پنج زن، چهار خردسال و يك مرد در ميان كشته‌شدگان هستند. همچنين به گفته اين مقامات پليس، تعداد نامشخصي نيز زخمي شده و به مراكز درماني منتقل شده‌اند. به گزارش واشنگتن‌پست، تاكنون علت وقوع اين حادثه مشخص نشده و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

آتش‌سوزي در شهرك فرش آران و بيدگل

مديركل مديريت بحران استانداري استان اصفهان از حادثه آتش‌سوزي در شهرك فرش سليمان صباحي آران و بيدگل خبر داد. منصور شيشه‌فروش درباره حادثه آتش‌سوزي شهرك فرش سليمان صباحي آران و بيدگل گفت: «وقوع حريق ساعت ۹ صبح روز يكشنبه ۶ اسفند ماه در سوله‌اي كه الياف نخ و پنبه در آن وجود داشته، اتفاق افتاد. او گفت: «در اين حادثه فقط يك واحد ريسندگي در شهرك فرش سليمان صباحي آران و بيدگل دچار حادثه آتش‌سوزي شده است.» مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: «بلافاصله تيم‌هاي امدادي و آتش‌نشاني از مديريت بحران شهرستان و شهرداري‌هاي آران و بيدگل و كاشان با تجهيزات و خودروهاي اطفاي حريق ،لودر و تانكر آب به محل اعزام شدند و از سرايت آتش به واحدهاي مجاور جلوگيري كردند.»

انفجار نارنجك دست‌ساز در بزرگراه محلاتي

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از مصدوميت يك نوجوان حين ساخت مواد محترقه دست‌ساز خبر داد. جلال ملكي در اين باره گفت: «وقوع يك مورد حادثه انفجار مواد محترقه در ساعت ۱۵ و ۷ دقيقه بعدازظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي آتش‌نشانان ايستگاه ۲۴ را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهيد محلاتي، خيابان ميثم اعزام كرد.» او با بيان اينكه عوامل آتش‌نشاني ظرف مدت چهار دقيقه پس از اولين تماس با سامانه ۱۲۵ در محل حاضر شدند، گفت: «آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده كردند كه يك نوجوان حدودا ۱۶ ساله در حال ساخت نارنجك دست‌ساز با موادي نظير اكليل سرنج و... در حياط يك ساختمان مسكوني بوده كه ناگهان اين مواد در دستانش منفجر شده است.» سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه اين نوجوان از ناحيه دست‌ها، پا و چشم‌ها دچار آسيب‌ديدگي شده بود، گفت: «آتش‌نشانان هنگام حضور در محل باتوجه به وجود مواد منفجره، اقدام به ايمن‌سازي محل كرده و اين نوجوان را كه دچار آسيب‌ديدگي شده بود، براي انتقال به مراكز درماني در اختيار عوامل اورژانس قرار دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون