• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3122 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر

خبر كوتاه

بخشش محكوم  به قصاص در شاهين دژ

ايرنا| فردي كه به اتهام قتل در آستانه اجراي حكم قصاص قرار داشت با رضايت خانواده مقتول از اعدام رهايي يافت. حسين مجيدي، دادستان شاهين دژ با اعلام اين خبر گفت: اين شخص كه 51 سال سن دارد، در سال 1390 به دليل اختلاف شخصي، فردي را در مياندوآب به قتل رسانده بود و در دادگاه كيفري آذربايجان غربي به قصاص نفس محكوم و پس از اعتراض، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال و راي صادره در اين مرجع نيز تاييد شده بود. دادستان شاهين دژ با بيان اينكه اين راي در مرحله اجرا قرار داشت، ادامه داد: در آستانه اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدلله الحسين (ع) با همراهي مجموعه دادسراي انقلاب اين شهرستان، رضايت كامل شاكيان پرونده و خانواده مقتول اخذ شد و محكوم از مجازات حتمي قصاص نجات يافت.

 

افزايش تلفات حوادث ريلي در هند

ايسنا|بر اساس آمار مركز ايمني اداره ملي حمل‌و‌نقل هند، حوادث ريلي در اين كشور تا ماه اكتبر سال جاري (2014) 18 هزار و 735 قرباني گرفته است. آمار مرگ و مير ناشي از حوادث ريلي با وجود اقدامات صورت گرفته توسط دولت هند براي جلوگيري از اين حوادث، طي سال‌هاي گذشته افزايش يافته است. اطلاعات وزارت راه آهن هند نشان مي‌دهد در حالي كه آمار مرگ و مير ريلي در سال 2011 برابر با 14 هزار و 973 مورد بوده، اين آمار در سال 2012 به 16 هزار و 336 نفر افزايش يافته است. اين آمار در سال 2013 با افزايش بيشتر به 19 هزار و 997 مورد رسيده است. بنابر اين آمار تلفات ناشي از حوادث ريلي از ابتداي سال جاري (2014) تا ماه اكتبر 18 هزار و 735 مورد گزارش شده است. به گزارش مقامات حمل‌و‌نقل هند دلايل اصلي مرگ و ميرهايي از اين دست شامل عبور و مرورهاي غيرقانوني روي خطوط ريلي، پرتاب شدن از قطار، تصادف با قطار و خودكشي هستند. دولت هند به همين منظور اقدامات پيشگيرانه مختلفي را از طريق آموزش‌هاي عمومي آغاز كرده است. در حال حاضر حدود 11 هزار و 563 تقاطع ريلي بدون مسوول و نگهبان در هند وجود دارد و دولت هند وعده داده كه به‌زودي بررسي آنها را در برنامه كار خود قرار مي‌دهد.

 

مرگ يك نفر بر اثر گازگرفتگي در ساوه

مهر| حادثه گاز گرفتگي در اتوبان سلفچگان- ساوه استان مركزي مرد دستفروش را به كام مرگ كشاند. روز گذشته مركز فوريت‌هاي ۱۱۰ پليس شهرستان ساوه مرگ فروشنده‌يي را بر اثر گاز‌گرفتگي در كنار اتوبان سلفچگان- ساوه اعلام كرد و بلافاصله ماموران انتظامي و نيرو‌هاي امدادي براي بررسي موضوع در محل حاضر شدند. با حضور پليس و نيرو‌هاي امدادي در صحنه حادثه بررسي‌ها آغاز و مشخص شد روز گذشته مرد دستفروشي كه در كنار اتوبان اقدام به فروش ميوه مي‌كرده براي گرم‌كردن چادر خود از پيك نيك استفاده كرده و وقتي كه در حال استراحت در چادر بوده بر اثر نشت گاز پيك نيك دچار گاز گرفتگي شد و جان باخت.

 

مهار دود  غليظ  در  فروشگاه مركزي رفاه تهران

فارس|در پي رويت دود غليظ در پشت بام شعبه مركزي فروشگاه رفاه در سه راه جمهوري، سخنگوي آتش‌نشاني تهران اعلام كرد كه اين موضوع حادثه آتش سوزي شديدي نبوده اما آتش نشانان شعله‌هاي آتش را خاموش كرده‌اند. سيد جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش نشاني در اين باره گفت: حوالي ساعت 15 ديروز شماري از شهروندان پس از رويت دود غليظ در پشت بام فروشگاه زنجيره‌يي رفاه در سه راه جمهوري با سامانه 125 تماس گرفته و گزارش آتش سوزي اعلام كردند. وي با بيان اينكه به دنبال اين حادثه ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه 46 را به محل حادثه اعزام كرد، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد كه تعدادي از كارگران مشغول انجام تعميرات و قيرگوني روي سقف فروشگاه بودند كه شعله‌هاي آتش به برخي وسايل آنان نيز سرايت كرده و خودشان نيز آن را مديريت كرده بودند اما دود غليظ ناشي از آن باعث شده بود تا شهروندان گمان كنند فروشگاه آتش گرفته است. سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اضافه كرد: با اين وجود آتش‌نشانان شعله‌هاي آتش را خاموش كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون