• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3311 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

زير ذره‌بين اقتصاد

واعظي: با افزايش تعرفه‌ها مخالفيم| وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از سرمايه‌گذاري ۱۲۲ميليارد توماني در حوزه ICT كشور خبر داد و تاكيد كرد: سياست دولت اين است كه تعرفه‌ها كنترل شود و با افزايش تعرفه‌ها مخالف هستيم. محمود واعظي در جمع خبرنگاران در خصوص افزايش تعرفه‌هاي بخش‌هاي مختلف ارتباطي گفت: سياست ما به‌گونه‌اي است كه بتوانيم با اصلاح ساختار شركت‌ها را به‌طور قابل‌قبول اداره كنيم كه سياست دولت اين است كه تعرفه‌ها كنترل شود و با افزايش تعرفه‌ها مخالف هستيم. وزير ارتباطات تصريح كرد: در دو سال گذشته يك‌بار قيمت اينترنت پرسرعت را 25 درصد كاهش داديم و اينترنت موبايل را نيز از 5 ريال به نيم ريال كم كرديم تا موجب رضايت‌مندي مردم در اين زمينه باشد.

 

بازگشت كانتينربرها به بنادر ايران| رويترز با اشاره به ازسرگيري روابط برخي شركت‌هاي كشتيراني دنيا با ايران نوشت: هنوز بسياري از مالكان شركت‌هاي كشتيراني نسبت به ازسرگيري روابط با ايران محتاط هستند و در انتظار رفع تحريم‌ها با اجرايي شدن توافق جامع هسته‌اي هستند. در اين گزارش آمده است نخستين كشتي‌هاي كانتينربر متعلق به شركت‌هاي خارجي اين هفته وارد ايران شدند و اين در حالي است كه هنوز بسياري از مالكان شركت‌هاي كشتيراني نسبت به ازسرگيري روابط با ايران محتاط هستند و در انتظار رفع تحريم‌ها با اجرايي شدن توافق جامع هسته‌اي هستند.ايران تا پيش از تحريم‌ها براي واردات كالاهاي مورد نياز خود به كشتي‌هاي خارجي وابسته بود اما از سال 2012 به دنبال وضع تحريم‌هاي غرب به ناوگان تجاري خود متكي شد و بخشي از واردات خود را به سمت مسيرهاي زميني سوق داد.

 

فرمول تعيين نرخ خوراك پتروشيمي نهايي شد| معاون وزير نفت در امور پتروشيمي گفت: فرمول تعيين بلندمدت نرخ خوراك در وزارتخانه‌هاي نفت و صنعت، معدن و تجارت نهايي شده اما هم‌اكنون اين فرمول در وزارت اقتصاد و دارايي در حال بررسي بوده و آنها از مسوولان و كارشناسان بورس در اين زمينه مشورت خواسته‌اند.

عباس شعري‌مقدم، گفت: به نظر مي‌رسد هلدينگ‌هاي موجود در صنعت پتروشيمي
به خوبي جاي خالي شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران را در بخش پايين دستي اين صنعت پر كرده‌اند. شعري مقدم گفت: براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته در مورد نرخ خوراك براي طرح‌هاي جديدي كه در مناطق كمتر توسعه يافته احداث مي‌شود، دولت تا ٣٠ درصد تخفيف قايل مي‌شود.

 

توليد نفت ايران از ميدان مشترك با عراق آغاز مي‌شود| يك مقام مسوول با اشاره به استقرار ۵ دكل حفاري در ميدان آذر، اعلام كرد: تا سال آينده توليد نفت از اين ميدان مشترك با عراق آغاز مي‌شود. كيوان ياراحمدي درباره آخرين وضعيت توسعه يكي از بزرگ‌ترين ميادين مشترك نفتي ايران با عراق، گفت: هم‌اكنون پنج دستگاه حفاري در ميدان آذر فعاليت مي‌كنند و تاكنون حفاري چهار حلقه چاه در اين ميدان مشترك نفتي به پايان رسيده است.

اين مقام مسوول در شركت نفت با اشاره به اينكه توليد زودهنگام از ميدان مشترك آذر با تمهيدات پيش‌بيني شده از سال ٩٥ با توليد ٣٠ هزار بشكه در روز آغاز مي‌شود، اضافه كرد: پيش‌بيني مي‌شود تا سال ٩٥ همه بسته‌هاي كاري را در دو بخش رو زميني و زير زميني تعريف و به پيمانكاران صاحب صلاحيت واگذار كنيم.

 

رشد 37 درصدي صادرات دام و طيور| معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه هيچ تقاضايي از استراليا و ساير كشورها براي واردات گوسفند نداشته‌ايم، گفت: مقايسه آمارهاي
سه ماهه ابتداي سال 94 با 93، رشد 37 درصدي صادرات دام و طيور و كاهش 47 درصدي واردات را نشان مي‌دهد.

حسن ركني معاون در پاسخ به اين سوال كه چرا استراليا خواهان صادرات گوسفند به ايران شده است، آيا تقاضايي از سوي ايران در اين زمينه وجود داشته، به فارس گفت: خير، ما تقاضايي براي واردات گوسفند از استراليا نداريم ولي اينكه كشورهاي مختلف در جهت منافع اقتصادي خودشان مباحثي را مطرح كنند و به فكر يافتن بازارهاي صادراتي باشند، كاملا طبيعي است. معاون وزير جهاد كشاورزي از فراهم شدن صادرات محصولات طيور به روسيه در آينده‌اي نزديك خبرداد و گفت: كشور روسيه بالاخره پس از بازديدهاي كه از شركت‌هاي مواد پروتييني كشورمان داشت بالاخره يك شركت ايراني در زمينه توليد محصولات طيور را در سايت خودش سبز نشان داده و اين اتفاق يعني اينكه اين شركت مي‌تواند به زودي محصولاتش از قبيل
تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه يك روزه را به شكل نامحدود به روسيه صادر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون