• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

تشكل ‌ها

تجارت با روس‌ها دشوار است |دبيركل اتحاديه آبزيان با بيان اينكه تجارت با روس‌ها كار بسيار دشواري است، گفت: نمي‌توان براي آغاز صادرات عمده به روسيه، تاريخ مشخصي تعيين كرد. علي اكبر خدايي با بيان اينكه صادرات آبزيان به روسيه، پروسه‌اي طولاني مدت است كه نياز به زمينه‌سازي دارد، اظهارداشت: تجارت با روس‌ها كار بسيار دشواري است و نبايد انتظار داشت دادوستدي كه ساليان سال اتفاق نيفتاده است، در زمان كوتاهي انجام شود. وي در مورد دلايل اين موضوع اضافه كرد: رفتارهاي خاص تجار روسي، مباحث مربوط به انتقال پول و عدم اعتمادي كه ساليان سال بين دو طرف وجود داشته، از دلايل اين امر است.

 

صادرات 3 ميليون دلاري خاويار|رييس سازمان شيلات از توليد حدود 5/1 تن خاويار پرورشي در سال جاري خبر داد و گفت: ارزش اين محصول كه غالبا صادر مي‌شود بالغ بر سه ميليون دلار است. حسن صالحي اظهار كرد: حدود 50 مزرعه پرورش ماهي خاوياري در كشور فعال است كه از اين تعداد حدود 10 مزرعه امسال به توليد خاويار مي‌رسند. با توجه به وضعيت مزارع پرورشي و پتانسيل توليد به نظر مي‌رسد امسال حدود 5/1 تن خاويار و حدود هزار تن گوشت خاويار در كشور توليد شود.

 

روند افزايشي در برخي برند‌هاي لبنياتي |قيمت‌ها از بازار محصولات لبني در مقايسه با ماه گذشته نشان از افزايش نسبي قيمت‌ها در برخي برند‌ها و اقلام از جمله شير، ماست و خامه بوده است. بر اساس گزارش ميداني ايسنا، قيمت انواع محصولات لبني در مقايسه با ماه گذشته به طور كلي با ثبات روبه‌رو بوده است، اما در برخي برندها تا حدودي با افزايش قيمت مواجه شده است. بر اين اساس شير كم‌چرب يك ليتري به طور متوسط 2400 تومان و شير پرچرب يك ليتري 2500 تومان در مغازه‌هاي سطح شهر عرضه مي‌شود. اين در حالي است كه كه برخي برند‌ها شير يك ليتري خود را از 2300 تومان به 2500 تومان و حتي برخي برند‌ها شير ليتري را تا 2700 تومان افزايش داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون