• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

اخبار

شجاع‌پوريان:

حزب «اتحاد ملت ايران» حزبي مقطعي و انتخاباتي نيست

عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران با بيان اينكه حزب اتحاد ملت ايران مقطعي و انتخاباتي نيست، گفت: حزب اتحاد ملت ايران در جبهه اصلاح‌طلبان به دنبال سهم خاصي نيست و حتي بنا نداريم تك‌روي كنيم. ولي‌الله شجاع‌پوريان، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين پرسش كه حزب اتحاد براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي چه برنامه‌هايي دارد، اظهار داشت: حزب اتحاد ملت ايران يك حزب مقطعي كه در آستانه انتخابات شكل گرفته باشد، نيست. وي افزود: حزب اتحاد ملت ايران از يك سال پيش درخواست خود را براي صدور مجوز به وزارت كشور ارسال كرد و تصميم عقلاني گرفته شد تا اين حزب تشكيل شود. شجاع‌پوريان خاطرنشان كرد: بنا داريم از تجارب حزب‌هاي موفق چه در خارج و چه در داخل استفاده كنيم و مي‌خواهيم در مورد آموزش حزبي تلاش كرده و فرهنگ حزبي را در كشور تثبيت كنيم. عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران با بيان اينكه حزب اتحاد ملت ايران بنا دارد با همه احزاب قانوني كشور تعامل داشته باشد، گفت: مي‌خواهيم مروج گفت‌وگو و بحث‌هاي گروهي و خارج از گروهي باشيم. شجاع‌پوريان تاكيد كرد: حزب اتحاد ملت ايران براي دهمين انتخاب مجلس شوراي اسلامي در كنار ديگر احزاب اصلاح‌طلب فعاليت خواهد داشت و با شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نيز كاملا هماهنگ خواهيم بود. وي ادامه داد: حزب اتحاد ملت ايران در جبهه اصلاح‌طلبان به دنبال سهم خاصي نيست و حتي بنا نداريم تك‌روي كنيم. از تصميم كلي اصلاح‌طلبان پيروي خواهيم كرد. عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران از درخواست عضويت اين حزب در خانه احزاب پس از شكل‌گيري اركان رسمي خبر داد.

 

اعضاي حزب رهروان با لاريجاني ديدار مي‌كنند

دبير فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس از ديدار دست اندركاران تشكيل حزب رهروان با رييس مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري خبر داد. ايرج عبدي، نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: طبق برنامه بناست تا اعضاي دست‌اندركار در تشكيل حزب رهروان در هفته جاري با رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار داشته باشند. وي همچنين با اشاره به لزوم رفتار حزبي افزود: بناست در اين ديدار اقدامات صورت گرفته در تشكيل حزب مطرح و بررسي و جمع‌بندي در خصوص اقدامات صورت گرفته انجام شود.

 

رييس خانه احزاب:

فعاليت صنفي، خط قرمز خانه احزاب است

رييس خانه احزاب با تاكيد بر فعاليت صنفي خانه احزاب اظهار كرد: فعاليت صنفي خط قرمز و يكي از اصول خانه احزاب است. محمدحسن غفوري‌فرد در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به نقش دولت در بازگشايي مجدد خانه احزاب گفت: دولت يازدهم به صورت خيلي جدي موافق با تحزب بود و در همين راستا نيز با جديت فراوان به دنبال افتتاح خانه احزاب بود. وي با اشاره به دشواري هماهنگ شدن احزاب كشور در موضوع خانه احزاب، خاطرنشان كرد: تشكيل مجدد خانه احزاب نتيجه كار بسيار وسيعي است كه هم معاونت سياسي وزارت كشور و هم احزاب و گروه‌هاي مختلف اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلين، آن را به خوبي انجام دادند. رييس خانه احزاب در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي اين تشكل صنفي در گذشته اظهار كرد: در دوره قبل در خانه احزاب منشور وفاق به امضا رسيد. همچنين در دوره‌هاي قبل در خانه احزاب آسيايي عضويت داشتيم. گردهمايي احزاب اسلامي نيز از ديگر فعاليت‌هاي دوره‌هاي قبل خانه احزاب بود. وي ادامه داد: در دوره جديد ادامه فعاليت‌هاي قبل از جمله مواردي است كه پيگيري خواهيم كرد. ان‌شاءالله در دوره جديد بتوانيم با كمك اعضا و همكاري نهادها اقدامات خوبي در توسعه سياسي در كشور انجام دهيم. غفوري فرد با تاكيد بر صنفي بودن ماهيت فعاليت خانه احزاب گفت: فعاليت صنفي خط قرمز و يكي از اصول خانه احزاب است. بايد در خانه احزاب به تحزب كمك كنيم نه به يك حزب. ان‌شاءالله به گونه‌اي فعاليت خواهيم كرد كه در كشور تحزب نهادينه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون