• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

متهم پس از گرفتن مرخصي از زندان متواري شد

كلاهبرداري از زنان با وعده وام خيالي

اعتماد| مردي كه با جازدن خود به عنوان كارمند موسسات مالي و با بهانه دادن وام كم‌بهره، موفق به ده‌ها فقره كلاهبرداري از زنان شده بود توسط پليس پايتخت دستگير شد. بيست و هشتم خرداد امسال زني به كلانتري 127 نارمك مراجعه كرد و به ماموران گفت كه مردي ميانسال با وعده دادن وام كم بهره 20 ميليون توماني سر او كلاه گذاشته و بيش از پنج ميليون تومان پولش را بالا كشيده است. با ثبت اظهارات او پرونده‌اي با موضوع «كلاهبرداري» تشكيل و براي رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته درباره شيوه آشنايي‌اش با متهم به كارآگاهان گفت: «چند روز پيش براي انجام كارهاي بانكي سوار پرايدي قهوه‌اي رنگ شدم. قبلا هم چند بار از آن به عنوان آژانس استفاده كرده بودم. داشتم با موبايلم حرف مي‌زدم كه راننده متوجه شد مي‌خواهم به بانك بروم و وام بگيرم. او خودش را كارمند يكي از موسسات قرض‌الحسنه معرفي و ادعا كرد مي‌تواند وام كم بهره برايم جور كند. او حتي گفت كه مشروط به اينكه از قبل مبلغي به حساب مالي‌اش واريز كنم، حاضر است ضامنم شود. » شاكي درباره روز كلاهبرداري گفت: «او پس از چند روز با من تماس گرفت و براي رفتن به موسسه مالي قرار گذاشت. من هم پنج ميليون تومان از حسابم برداشت كردم تا براي ضمانت به او بدهم. در راه پول را در داشبورد ماشينش گذاشتم. وقتي به موسسه رسيديم او از من خواست از ماشين پياده شوم تا ببينم موسسه باز است يا نه اما به محض اينكه پياده شدم او پايش را روي گاز گذاشت و فرار كرد.»با ثبت شكايت مالباخته، كارآگاهان موفق شدند تعدادي ديگر از زنان راكه به شيوه مشابه مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند شناسايي كنند. يكي از شاكيان درباره شيوه كلاهبرداري متهم گفت: «اواخر ارديبهشت امسال در خيابان امام خميني سوار پرايد قهوه‌اي رنگ شدم. راننده سر صحبت را باز كرد. او گفت يكي از دوستانش رييس صندوق قرض‌الحسنه است كه وام‌هاي بدون سود و با شرايط بازپرداخت بلندمدت به فرهنگيان مي‌دهد. او شماره‌اش را به من داد و خواست تا با آن تماس بگيرم. او مدعي بود در كشور امارات زندگي مي‌كند و به خاطر فوت پدرش به ايران برگشته است.» زن شاكي ادامه داد: «سرانجام چهارم تير براي گرفتن وام با او تماس گرفتم و قرار رفتن به موسسه را گذاشتيم. پنج ميليون تومان از حسابم برداشت كردم و سوار ماشينش شدم. پول‌ها را در داشبورد گذاشتم. در راه او توقف كرد و از من خواست تا چند كپي از مدارك شناسايي‌ام بگيرم اما وقتي پياده شدم او به سرعت از محل متواري شد.»

با ثبت اظهارات شاكيان، كارآگاهان به بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار در بانك اطلاعاتي پليس پرداختند و موفق به شناسايي فردي به نام ابوالفضل شدند كه در سال 92 نيز به شيوه مشابه از زنان كلاهبرداري كرده و توسط پليس دستگير شده بود. تحقيقات نشان مي‌داد متهم پس از گرفتن مرخصي از زندان متواري شده و بار ديگر كلاهبرداري‌هاي خود را ادامه داده است. با شناسايي تصوير متهم توسط مالباختگان، كارآگاهان محل سكونت او در شرق تهران را شناسايي كردند اما پس از مراجعه به محل متوجه شدند كه همسر و فرزندان متهم از او جدا شده‌اند و خبري از محل سكونتش ندارند. سرانجام روز 25 مرداد، كارآگاهان با انجام اقدامات پليسي، موفق به شناسايي محل تردد متهم در خيابان شريعتي شده و در حالي كه او قصد داشت از زني ديگر به شيوه مشابه كلاهبرداري كند، دستگير و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند. متهم نيز در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره كلاهبرداري اعتراف كرد و گفت: «يك سال پس از گرفتن مرخصي از زندان دوباره نقشه كلاهبرداري از زنان را كشيدم.

با پرايد قهوه‌اي‌رنگم در خيابان‌ها پرسه مي‌زدم و پس از انتخاب طعمه‌ها، خودم را به عنوان كارمند موسسه قرضه‌الحسنه معرفي و به بهانه دادن وام كم بهره از آنها كلاهبرداري مي‌كردم.»سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به تردد متهم در مناطق تهرانپارس، نارمك، پيروزي و جمهوري از انتشار تصوير بدون پوشش او براي شناسايي توسط مالباختگان احتمالي خبر داد و از تمامي شهرونداني كه توسط او مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، بالاتر از بيمارستان رسالت، جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون