• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3323 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» با بهروز نعمتي، يكي از استيضاح‌كنندگان وزير ورزش

برنامه دارند تا پرسپوليس و استقلال را نابود كنند

سپهر خرمي | با پيروزي حسن روحاني در انتخابات 92 و روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، روزنه اميدواري بين مردم در تمامي زمينه‌ها به وجود آمد، اما به‌نظر مي‌رسد وزير ورزش دولت نتوانسته انتظارات را در سطح كلان برآورده كند. محمود گودرزي كه با شرايط ويژه از نمايندگان مجلس راي گرفت، به فاصله كمتر از دوسال با اعتراض گسترده نمايندگان خانه ملت مواجه شده و با امضاي 45 نفر از نمايندگان، استيضاحش در بهارستان كليد خورد. عدم رسيدگي به پرونده فساد گسترده در فوتبال، دخالت در عزل و نصب‌هاي غير كارشناسي و جلوگيري از خصوصي‌سازي دو باشگاه پرسپوليس و استقلال و بي‌اعتبار شدن مجامع انتخاباتي فدراسيون‌ها از اصلي‌ترين عوامل استيضاح وزير طبق گفته بهروز نعمتي، نماينده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با روزنامه
اعتماد است:

اين طور كه به نظر مي‌آيد انتظارات نمايندگان مجلس در امر ورزش برآورده نشده است. دليل جمع‌آوري امضا براي استيضاح وزير ورزش را توضيح مي‌دهيد؟

بعد از حضور محمود گودرزي به عنوان وزير ورزش دولت جديد، تقريبا مجموعه اين وزارتخانه به سمت نابودي سير مي‌كند. خيلي‌ از دوستان تصور مي‌كنند كه وزارت ورزش آسان‌ترين وزارتخانه كابينه هر دولت است ولي نگاه مجلس به اين وزارتخانه يك نگاه ويژه است كه اگر نگاه ويژه نبود، چهار وزير قبلي رد نمي‌شدند، اما جناب آقاي گودرزي حساسيت بالاي ما را درك نكرد. او تلاش كرد تا افراد منتسب به خودش را در راس فدراسيون‌هاي ورزشي قرار دهد و بسياري از افراد متخصص كه شايستگي رياست فدراسيون‌هاي مختلف را داشتند، پشت خط ماندند چون وزارت ورزش با نفوذي كه در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها داشت، مانع از شكل‌گيري و حضور افراد كاردان در فدراسيون‌‎هاي مختلف شد.

اعمال نظر و نفوذ وزير ورزش در فدراسيون فوتبال نيز رخ داده است؟

اتفاقا انتقاد اصلي ما به عدم نظارت وزير ورزش به رشته فوتبال است. گودرزي بارها در مصاحبه‌هايش گفته كه من با فوتبال كاري ندارم! شما مگر مي‌توانيد با اين رشته پرطرفدار كاري نداشته باشيد؟ حتما مسابقه پرسپوليس و ذوب‌آهن را تماشا كرديد و ديديد چه بلايي سر يكي از تيم‌هاي بزرگ فوتبال كشور آوردند. آقاي وزير كمر به قتل پرسپوليس و استقلال بسته است. پنجشنبه پرسپوليس را سلاخي كردند. كاملا روشن و مشخص است كه برنامه‌اي دارند تا اين دو تيم را نابود كنند. متاسفانه چند خبرنگار هم در اختيار خود دارند تا برخي رسانه‌ها فقط از وزارتخانه تمجيد كنند. تمام عزل و نصب‌ها به صورتي است كه هرچه غيرمتخصص‌تر باشي، در راس كار فدراسيون قرار مي‌گيريد!

اتفاقات پنجشنبه ديدار پرسپوليس و ذوب‌آهن موضوع جديدي در امر داوري نيست و فصل گذشته شاهد جنجال بزرگي در تبريز بوديم.

دقيقا همين طور است. متاسفانه وزارت ورزش اتفاقات تبريز را به حال خودش رها كرد و تا همين لحظه نيز مقصر اين مسائل حاشيه‌اي و زشت در فوتبال مشخص نشده است. مگر مي‌شود در عصر ارتباطات چنين اتفاق زشتي رخ دهد و وزارت ورزش نسبت به آن بي‌تفاوت باشد و عبور كند؟ چرا هيچكس اين مسائل را پيگيري نكرد تا اشتباهات داوري به شكل عجيبي در روز پنجشنبه تكرار شود؟ جلوي اين اتفاقات سريالي بايد گرفته شود. نبايد اجازه دهيم بيش از اين، در خصوص فساد گسترده در فوتبال سكوت شود.

در بحث جوانان نيز بارها از سوي نمايندگان مجلس، انتقادات زيادي به وزارت ورزش مطرح شده است.

در مجموعه جوانان كه تمام برنامه‌ها رها شده و تنها مساله‌اي كه وزارتخانه در خصوص مساله جوانان عنوان كرده اين است كه بايد به صورت فراوزارتخانه‌اي به آن رسيدگي شود.

شما به عنوان نماينده مردم اسدآباد چه انتظاراتي از وزير ورزش داشتيد كه تا اين لحظه برآورده نشده است؟

ما از همان ابتدا نيز نگاه كارشناسي داشتيم. با كسي دعوا نداريم و مي‌خواهيم در فضايي كاملا كارشناسي تمام مسائل را موشكافانه بررسي كنيم. دليل اصلي استيضاح وزير ورزش كه تا اين لحظه توسط 45 نفر از نمايندگان امضا و تقديم رياست مجلس جناب آقاي دكتر لاريجاني شده است، عدم اجراي قانون، عدم توجه به ورزش شهرستان‌ها، عدم توجه به دلال بازي‌ها در فوتبال، عدم توجه به حضور مربيان خارجي در كشور به صورت قراردادي مكتوب و رها بودن فدراسيون‌هاي ورزشي به خصوص فدراسيون فوتبال است. بي‌اعتبار كردن مجامع انتخاباتي و تخلفات گسترده در اين مجامع واقعا ما را حيرت‌زده كرد. خيلي صبر كرديم تا شايد برخي از اين مسائل به مرور زمان حل شود ولي دو سال زمان مناسبي بود كه گودرزي نشان دهد هيچ توجهي به حساسيت‌هاي ما ندارد.

در بحث خصوصي‌سازي دو تيم استقلال و پرسپوليس، مجلس شوراي اسلامي به‌شدت پيگير اين ماجرا بود كه محقق شود. به نظر شما وزارت ورزش درباره اين موضوع كوتاهي كرد؟

بنده از نخستين روز شروع به كار جلسات سازمان خصوصي‌سازي با نمايندگان مجلس براي سرخابي‌ها حضور داشتم. حداقل بالغ بر 50 جلسه كارشناسي شده براي اين موضوع مهم و حساس برگزار شد. بزرگ‌ترين رانت‌هاي مالي از طريق اين دو باشگاه جابه‌جا مي‌شود به همين دليل با خصوصي شدن‌شان روند صحيحي از باشگاه‌داري معرفي مي‌شد. گودرزي اما نتوانست در اين باره نيز به خوبي عمل كند. يكي از معاونان گودرزي اصلا راضي به خصوصي شدن اين دو باشگاه نبود و تمامي جلساتي كه تا رسيدن به نتيجه نهايي پيش مي‌رفت، با نظر او وتو مي‌شد.

منظورتان از معاون وزير، كيست؟

در صحن علني مجلس اعلام خواهم كرد. الان تمايل ندارم اسمي برده شود.

پس استيضاح وزير ورزش تقريبا قطعي است؟

بله تلاش مي‌كنيم تا با استيضاح و سوال كردن از وزير بسياري از مسائل مبهم را روشن كنيم و جلوي اتفاقات زشت رخ داده را بگيريم. در هر صورت گودرزي خودش ورزشكار محترمي بوده و ما نمي‌خواهيم كسي را اذيت كنيم اما معتقدم كه ايشان در قامت وزير ورزش واقعا عملكرد ضعيفي داشته و بايد پاسخگوي بسياري از سوالات ما باشد. براساس اصل 89 قانون اساسي طرح استيضاح وزير در دستور كار هيات رييسه قرار گرفته و به كميته تخصصي ارجاع داده مي‌شود و پس از يك هفته نتيجه نهايي تاريخ استيضاح اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون