طراحي آموزشي نقطه آغاز تحول در آموزش و پرورش
ارزيابياي كه بهجاي نمره، يادگيري را تقويت ميكند.
بدون ترديد، تحقق اين تحول نيازمند آموزش و توانمندسازي معلمان است. معلم بايد فرصت بيابد تا با روشهاي نوين طراحي آموزشي آشنا شود، تجربه كند، خطا كند و رشد يابد. تنها در چنين فضايي است كه مدرسه ميتواند از محيطي بسته و كنكورمحور، به محيطي پويا و خلاق تبديل شود.
ودرنهايت:
تحول در آموزش و پرورش ايران، بدون تحول در طراحي آموزشي، ممكن نيست. طراحي آموزشي نه يك مفهوم فني صرف، بلكه نگرشي انساني به فرآيند يادگيري است؛ نگرشي كه بر نياز، علاقه و تفاوتهاي فردي دانشآموزان تكيه دارد.
آينده آموزش در گرو آن است كه معلمان ما طراحان انديشه و انگيزه باشند، نه صرفا اجراكنندگان برنامههاي درسي ثابت. هر گامي در جهت گسترش فرهنگ طراحي آموزشي، گامي است به سوي مدرسهاي زنده، خلاق و يادگيرنده. تحولي كه اگر امروز آغاز شود، ميتواند فرداي آموزش و پرورش ايران را روشنتر و انسانيتر بسازد.