• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

باخوانندگان

9188-0912

هر روز اخبار دردناك مرگ پناهجويان در مسيرهاي آبي جهان را مي‌بينيم. شايد با راه‌اندازي كمپين‌هايي بتوان توجه كشورها را به اهتمام كامل و جامع در استفاده ناصحيح از مسيرهاي آبي جلب كرد تا با ممانعت از ورود كشتي‌هاي ناايمن از بخشي از اين فجايع جلوگيري كرد. كشورها در عدم صيانت از درياها به هر عنوان مسوول هستند. چند وقت پيش در خبرها خوانده بودم در كشوري اروپايي اردكي با جوجه‌هايش اشتباه وارد اتوباني شده بود و اتومبيل پليس با مشاهده آن در حاشيه اتوبان توقف كرد تا مسير را براي حركت و خروج ايمن اردك و جوجه‌هايش فراهم كند. اين لحظه يكي از ناب‌ترين پديده‌هاي خلقت بشر بود.

يك مخاطب

از فرهنگ‌سازي صدا و سيما درباره مضرات مصرف دخانيات ممنونم.

يك مخاطب

در بعضي ازكشورهاي پيشرفته افراد قبل از شروع به كار اداري رفتار متناسب در روابط انساني را مي‌آموزند و اين از بالاترين رده‌هاي شغلي تا كاركنان نظافت شهري را در بر مي‌گيرد اما ما اين خلأ را داريم. شايستگي مسوولان خيلي مهم است.

9188-0912

وزير اقتصاد گفته‌اند شب پرداخت يارانه، شب مصيبت دولت است. پيشنهاد مي‌كنم فيلم مستندي از شب‌هاي پرداخت يارانه ساخته شود و دولتمردان در آن از عذاب دادن پولي حرف بزنند كه براي دريافت‌كنندگان، شب روياهاي شيرين را رقم مي‌زند. تحويل پول در ازاي عدم انجام كار در كنار بهره‌برداري مالي براي بسياري از افراد امنيت خاطري است كه يادآور ارث پدري است كه فرزندان با آسودگي و محقانه آن را مطالبه مي‌كنند. شب‌هاي كابوس دولت براي يارانه، درست يا نادرست، شبي است كه بسياري از مردم در آن آسوده خاطر مي‌شوند.

قنبر يوسفي از آمل

براي آيلان، كودك اهل كوباني كه در سواحل يونان جان باخت: تلنگر خورد بر وجدان عالم/ بخود‌ آيد مگر وجدان عالم/ تو بر ساحل بگير آرام آيلان/ كه موج افتاد در وجدان عالم

6263-0938

40 درصد طلاق‌ها ريشه در اعتياد دارد. با توجه به ممنوعيت طلاق بدون مشاوره انتظار مي‌رود دست اندركاران مانع از اجراي طلاق به دليل اعتياد شوند و با انديشيدن تمهيدات لازم راهي براي درمان معتادان فراهم كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون