• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3345 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۶ شهريور

از گوشه و كنار جهان

تشكيل اولين جلسه دولت در سايه انگليس

كابينه در سايه انگليس از سوي جرمي كوربين، رهبر جديد حزب كارگر، با حضور پررنگ زنان تشكيل شده است. 16 زن و 15 مرد عضو كابينه دولت سايه هستند. بر اساس گزارش‎هاي منتشر شده، كوربين، تام واتسون را به عنوان معاون خود و جان مك دونل را براي سمت وزير دارايي كابينه در سايه انگليس انتخاب كرده است. كوربين، اندي بورنهام، وزير كشور دوره توني بلر و از رقبايش در انتخابات رهبري اين حزب را براي سمت وزير كشور دولت سايه انتخاب كرده است. به گفته جرمي كوربين اين نخستين‌بار در انگليس است كه شمار زنان در كابينه در سايه، بيشتر از مردان است. رهبر جديد حزب كارگر انگليس، تصريح كرده كابينه جديد در سايه نشان‌دهنده تلاش براي ايجاد وحدت در ميان حزب كارگر پس از انتخابات رهبري اين حزب بوده است. وي مي‌گويد از روز شنبه گذشته تاكنون 28 هزار نفر به عضويت اين حزب درآمده‌اند. گفتني است كوربين كه حالا بيش از پيش مورد توجه رسانه‌ها قرار مي‌گيرد، اين روزها از سوي مخالفان به دليل عدم همراهي با ديگران هنگام پخش سرود ملي، مورد انتقاد شديد قرار گرفته است.

 

آنجلا مركل، زير تيغ منتقدان

هر چند آنجلا مركل، صدر اعظم آلمان به شخصيت محبوب پناهجويان و مدافعان حقوق بشر در جهان تبديل شده، اما او اكنون هدف انتقاد از سوي احزاب مخالف آلمان قرار گرفته است. اين انتقادها كه در پي افزايش ورود پناهجويان به اين كشور شدت گرفته، صدراعظم آلمان را واداشته است تا از اتحاديه اروپا بخواهد براي بحث در مورد تقسيم پناهجويان در كشورهاي عضو اين اتحاديه نشست فوق‌العاده‌اي را تشكيل دهد. به گزارش يورونيوز برخي ايالات آلمان نظير باواريا و برخي احزاب محافظه‌كار اين كشور تصميم آنجلا مركل مبني بر پذيرش پناهجويان بيشتر را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بازداشت به جرم ساخت يك «كار دستي»

پليس ايالت تگزاس امريكا يك نوجوان 14 ساله‌ مسلمان را به خاطر ساخت يك كاردستي كه با بمب اشتباه گرفته شده بود، دستگير كرد. «احمد محمد»، نوجوان مسلمان، پس از آزادي در مصاحبه با رسانه‌هاي امريكايي اعلام كرد در خانه ساعتي درست كرده و آن را براي نشان دادن به معلمش به دبيرستان مك‌آرتور در ايروينگ برده بود. وي افزود معلمش پس از ديدن ساعت به او تبريك گفت و توصيه كرد آن را به شخص ديگري نشان ندهد، اما اندكي بعد زنگ هشدار اين ساعت به طور تصادفي به صدا درآمد و معلمي ديگر گمان كرد اين كاردستي يك بمب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون