• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3347 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

خبر كوتاه

دولت جديد مصر سوگند ياد كرد

شريف اسماعيل، به عنوان نخست وزير جديد مصر در مقابل عبدالفتاح سيسي، رييس‌جمهوري مصر سوگند ياد كرد. وزراي دولت شريف اسماعيل نيز در كاخ رياست‌جمهوري اتحاديه سوگند ياد كردند. گفتني است در پي فاش شدن فساد مالي در كابينه مصر، ابراهيم محلب نخست‌وزير سابق اين كشور استعفا كرد. عبدالفتاح سيسي با قبول استعفاي نخست وزير، شريف اسماعيل، وزير نفت كابينه محلب را مسوول تشكيل كابينه جديد كرد. اسماعيل يك هفته وقت داشت تا كابينه پيشنهادي خود را به سيسي معرفي كند. او اكنون در شرايطي به نخست وزيري مصر مي‌رسد كه علاوه بر مشكلات امنيتي كه مصر با آن روبه‌روست بايد با فساد مالي گسترده در بدنه دولت نيز مبارزه كند.

 

حملات هوايي سوريه عليه داعش

دولت سوريه روز گذشته حملات هوايي گسترده‌اي را عليه مواضع داعش در منطقه تاريخي پالميرا انجام داد كه طبق آخرين گزارش‌ها در 25 حمله هوايي انجام شده 26 نفر از تروريست‌ها كشته شدند. گفتني است كه داعش از ارديبهشت ماه گذشته اين منطقه تاريخي را در اختيار دارد و در آن تعداد زيادي از سوري‌ها از جمله يك باستان‌شناس را به قتل رسانده است. ارتش سوريه همچنين علاوه بر منطقه پالميرا حملاتي را به شهر ادلب انجام داده كه گروه تروريستي جيش الفتح در آن مستقر هستند. به گزارش رويترز به نقل از منابع ارتش سوريه، اين حملات به وسيله تجهيزات جديد و دقيقي كه از سوي دولت روسيه در اختيار سوريه قرار گرفته، انجام شده است. علاوه بر اين نيز برخي منابع مدعي شدند دولت عراق به هواپيماهاي سوري اجازه داده است كه از حريم هوايي اين كشور براي بمباران مواضع داعش استفاده كنند. اما تروريست‌هاي داعش به تلافي حملات هوايي ارتش سوريه عليه اين گروه تروريستي پنجاه تن از سربازان ارتش سوريه كه توسط داعش اسير شده بودند را كشتند.

 

حمله‌ به ساختمان وزارت كشور يمن

جنگنده‌هاي نظامي ائتلاف عليه يمن به رهبري عربستان، روز گذشته ساختمان وزارت كشور و بخشي از ساختمان‌هاي رياست‌جمهوري در صنعا را هدف قرار دادند. منابع عربي گزارش دادند نيروهاي ائتلاف با كنترل مئرب درحال پيشروي به سمت پايتخت هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون