• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3347 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

خبر كوتاه

تكذيب آسيب ديدن زايران ايراني مكه در ريزش كوه

اعتماد|روابط عمومي سازمان حج و زيارت خبر آسيب ديدن زايران ايراني در ريزش كوه در مكه را تكذيب كرد. حميد حميدي، معاون حج و زيارت با اشاره به انتشار خبري مبني بر ريزش كوهي در منطقه بطحاء قريش به ايرنا گفت: جمعه شب بر اثر ريزش بخشي از كوهي واقع در منطقه «بطحاء قريش» در مكه، متاسفانه چند تن مجروح شدند اما خوشبختانه هيچ كدام از زايران ايراني در اين حادثه آسيب نديدند. حساسيت‌ها به امنيت زايران حج امسال با كشته شدن دست كم 107 نفر در سقوط يك دستگاه جرثقيل به صحن مسجد الحرام بالا گرفته است. 11 ايراني نيز در بين جان‌باختگان حادثه قرار دارند. پيش از اين نيز اخباري درباره وقوع آتش‌سوزي در يكي از هتل‌هاي زايران آسيايي در مكه و سقوط يك پنكه سقفي در صفا و مروه رسانه‌اي شده بود.

 

سونامي در كمين سواحل شيلي

ايرنا| مركز هشدار سونامي اقيانوس آرام احتمال وقوع امواج دريايي قوي ناشي از اين زمين لرزه در سواحل شيلي و كشور همسايه‌اش پرو را در ساعات آينده داده است. زلزله‌اي به بزرگي 3/8 ريشتر چهارشنبه شب به وقت محلي سواحل شيلي را لرزاند و باعث لرزش ساختمان‌هاي شهر سانتياگو پايتخت اين كشور و هشدار درباره وقوع امواج سونامي در سواحل شيلي و پرو شد. دولت شيلي از ساكنان منطقه خواسته است تا نوار ساحلي را تخليه كنند. شاهدان عيني گفتند كه ساكنان شهر بوينس آيرس پايتخت آرژانتين نيز اين زمين‌لرزه را احساس كرده‌اند. مركز هشدار سونامي اقيانوس آرام احتمال وقوع امواج دريايي قوي ناشي از اين زمين‌لرزه در سواحل شيلي و كشور همسايه‌اش پرو را در ساعات آينده داده است. دقايقي بعد از اين زلزله، چندين پس لرزه شديد با قدرت 3/6، 1/6، 8/5، 7 و 8/5 ريشتر در اين منطقه به وقوع پيوست. مقام‌هاي شيلي اعلام كردند كه در پي وقوع زمين‌لرزه شب گذشته در سواحل اين كشور تاكنون دست كم دو نفر كشته و 10 نفر زخمي شده‌اند. زمين‌لرزه 3/8 ريشتري و سونامي ناشي از آن، امواجي به بلندي 5/4 متر را به سواحل شيلي كوبيد.

 

مردي دايي خود را با شليك گلوله كشت

پليس| مرد 40 ساله‌اي كه دايي خود را در يك درگيري با شليك سه گلوله به قتل رسانده بود خود را به پليس معرفي كرد. سردار حيدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: بعداز ظهر جمعه مرد 40 ساله‌اي ساكن برازجان با يك قبضه اسلحه كلت كمري خود را به كلانتري معرفي و اعتراف كرد به دليل اختلاف ملكي در منزل شخصي خود با دايي‌اش درگير شده و به وسيله كلت كمري به او تيراندازي كرده است. فرد مضروب پس از اصابت گلوله، به بيمارستان شهيد گنجي برازجان منتقل شده ولي بر اثر شدت جراحات وارده فوت كرده است. به گفته سردار عباس‌زاده، متهم براي سير مراحل قانوني در اختيار كارآگاهان قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون