• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

سرخط خبرها

شوراي بازرگاني ايران و عربستان فعال نيست|نايب رييس اتاق بازرگاني تهران درباره آخرين وضعيت فعاليت شوراي مشترك بازرگاني ايران و عربستان گفت: در سال‌هاي قبل شوراي بازرگاني ايران و عربستان فعال بود اما بعد از مانع‌تراشي‌هاي عربستان، اين شورا نتوانست به فعاليت خود ادامه دهد و اكنون فقط اسم اين شورا وجود دارد. علاء ميرمحمد صادقي به ايسنا گفت: از چند سال گذشته روابط ايران با عربستان به سمت سردي حركت كرد و صادرات زيادي در اين سال‌ها از ايران به عربستان انجام نشده است، چراكه آنها موانعي را ايجاد كردند تا كالاهاي ايراني به عربستان وارد نشود و به همين دليل صادرات ايران به عربستان از طريق دوبي و كويت انجام مي‌شد. وي افزود: بعد از مسائل مربوط به تحريم، عربستان از تحريم‌ها عليه ايران سوء استفاده كرد و بازارهاي خود را در اختيار ايران قرار نداد و اين در حالي بود كه مشابه كالاهايي كه ايران توليد مي‌كرد در عربستان با كيفيت پايين‌تري وجود داشت. نايب رييس اتاق بازرگاني تهران به مهم‌ترين تاثير اقتصادي حادثه منا اشاره و عنوان كرد: اتفاقاتي كه در عربستان و منا رخ داد از جنبه‌هاي اقتصادي براي ما بي‌اثر نخواهد بود.

 

تكذيب وام ۱۰۰ ميليوني ساخت مسكن به انبوه‌سازان|مدير طرح و برنامه بانك مسكن با تكذيب پرداخت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسكن با سود ۱۴ درصد به انبوه‌سازان گفت: اين وام تنها به برخي مشتريان خاص اين بانك و با نرخ سود ۲۴ درصد پرداخت مي‌شود. محمدحسن مرادي با تكذيب خبر اعطاي وام ۱۰۰ ميليون توماني به انبوه‌سازان كه از سوي جمشيد برزگر، رييس كانون سراسري انبوه‌سازان در نشست خبري اين تشكل صنفي مسكن عنوان شده بود، گفت: اين بانك به هيچ عنوان برنامه پرداخت وام ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسكن با سود ۱۴ درصد را ندارد. اين موضوع تنها در حد مذاكره بوده است.

 

تاسيس دو منطقه ‌آزاد جاسك و بوشهر در دستور كار دولت|مشاور عالي رييس‌جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد با تاكيد بر اينكه جمعيت شهرهاي ساحلي در جنوب كشور بايد افزايش يابد، گفت: تاسيس دو منطقه آزاد جاسك و بوشهر را براي افزايش ظرفيت‌هاي اقتصادي در منطقه در دستور كار قرار داده‌ايم. اكبر تركان در مراسم روز دريانورد با بيان اينكه از هر منطقه آزاد تجاري و صنعتي 5 منطقه آن در سواحل درياي جنوب و شمال قرار دارند، گفت: مناطق آزاد چابهار، قشم، كيش، اروند در ساحل جنوبي و منطقه آزاد انزلي در مجاور درياي خزر قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون