• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

خبر كوتاه

وزير ورزش درجمع بانوان فوتسالیست:

امیدوارم کاپیتان‌تان هم همراه‌تان شود

رهبر انقلاب بابت قهرماني شما در آسيا ابراز خشنودي كردند

مراسم تقدير از اعضاي تيم ملي فوتسال بانوان ديروز چهارشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور محمود گودرزي، نصرالله سجادي، مناف هاشمي، بهرام افشارزاده، رباب شهريان همراه با علي كفاشيان، عليرضا اسدي و عرب‌عامري برگزار شد، از هر يك از اعضاي تيم ملي فوتسال بانوان تقدير شد. اعضاي تيم ملي فوتسال بانوان كه در مسابقات قهرماني آسيا با شكست دادن ژاپن براي نخستين‌بار به عنوان قهرماني دست يافتند، در اين مراسم ۵ عدد سكه به عنوان پاداش دريافت كردند. وزير ورزش و جوانان در جريان اين مراسم با اعلام خبر خشنودي مقام معظم رهبري از افتخارآفريني فوتساليست‌هاي بانوان تاكيد كرد: «رهبر انقلاب بابت قهرماني شما در آسيا ابراز خشنودي كردند و پيام دادند كه به شما بگويم به دليل اتفاقات حج ايشان پيام كتبي ندادند» وزير ورزش در ادامه صحبت‌هايش گفت: «بانوان ايراني ظرفيت فراواني دارند و در بسياري از جهات از مردان بالاتر هستند. مبادا دچار بي‌انگيزگي بشويد. در رشته‌هاي مختلف شاهد افت تيم‌ها هستيم. شايد يكي از دلايل باخت واليبالي‌ها بي‌انگيزگي باشد. دختران مسلمان توانمندي‌هاي زيادي دارند» در حاشيه اين نشست همچنين بحث مشكل نيلوفر اردلان براي همراهي تيم ملي فوتسال مطرح شد و بازيكنان و اعضاي كادر فني خواهان كمك وزارت ورزش به كاپيتان تيم بودند كه به دليل مخالفت همسرش نتوانست تيم را در مسابقات قهرماني آسيا همراهي كند. محمود گودرزي هم در اين باره تاكيد كرد: «اميدوارم كاپيتان تيم ملي هم در بازي‌هاي آينده در كنار شما باشد. از اينكه در فرودگاه به استقبال شما نيامدم عذرخواهي مي‌كنم.»

 

كاسياس، ركورددار تعداد بازي در اروپا شد

تيم‌هاي پورتو و چلسي در چارچوب هفته دوم از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب در ورزشگاه دراگائو به مصاف هم رفتند كه پورتو موفق شد با نتيجه دو بر يك مقابل چلسي به برتري برسد. در اين ديدار، اتفاق مهمي رخ داد كه ركوردشكني ايكر كاسياس، دروازه بان اسپانيايي پورتو بود. «سنت ايكر» اكنون با 152 بازي در ليگ قهرمانان اروپا موفق شد بيشترين تعداد بازي در معتبرترين رقابت باشگاهي دنيا را به نام خودش ثبت كند. كاسياس 34 ساله كه تابستان جاري رئال مادريد را به مقصد پورتو ترك كرد، نخستين بازي خود در اين رقابت‌ها را در 18 سالگي و در تاريخ 15 سپتامبر 1999 در تساوي سه بر سه رئال مادريد مقابل المپياكوس انجام داد.

 

حضور چهره‌هاي شاخص قايقراني در اردو‌هاي خارجي

اردوهاي تيم ملي قايقراني ايران در درياچه آزادي پيگيري مي‌شود و ملي‌پوشان كاياك و كانو خود را براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي المپيك به ميزباني اندونزي آماده مي‌كنند. فدراسيون قايقراني كه برنامه‌ريزي خاصي براي ملي‌پوشانش دارد در كنار اعزام عادل مجللي به اردوي لهستان، آرزو حكيمي را نيز به اين كشور اعزام مي‌كند تا تمريناتش را زيرنظر مارك پلوخ، مربي مطرح پرتغالي ادامه دهد. همچنين هديه كاظمي كه در ماه‌هاي گذشته اردوي چين را سپري مي‌كرد و به ايران بازگشته دوباره براي ادامه تمرين‌هايش راهي اين كشور خواهد شد. رقابت‌هاي قايقراني انتخابي المپيك آبان ماه سال جاري به ميزباني اندونزي برگزار مي‌شود و ايران در مواد مختلف براي كسب بليت ريو رقابت خواهد كرد.

 

نخستين واكنش كفاشيان به صحبت‌هاي وزير ورزش در مجلس

رييس فدراسيون فوتبال به اظهارات وزير ورزش در مجلس واكنش نشان داد. علي كفاشيان در رابطه با درخواست محمود گودرزي مبني بر اينكه نمايندگان مجلس تمهيداتي بينديشند تا وزارت ورزش در امور فوتبال دخالت كند، گفت: «همانطور كه بارها اعلام كرده‌ام مجمع بالاترين نهاد در مورد تصميم‌گيري براي مسائل فوتبال است و آقاي گودرزي هم جزو اين مجمع هستند. اگر قرار است تغيير و تحولي رخ بدهد و مساله بررسي شود بايد از طريق مجمع انجام شود. حالا اينكه چرا اين مساله در صحن علني مجلس عنوان شده است نمي‌دانم. مجمع اين اختيار را دارد كه بخواهد در مورد مسائل فوتبال هر تصميمي را بگيرد. فكر مي‌كنم اين مسائل مربوط به خانواده ورزش است و نبايد در بيرون از اين خانواده مطرح شود. فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و كميته ملي المپيك همه جزو يك خانواده هستند و نبايد مسائل خانواده در بيرون بررسي شود.» رييس فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه مجلس نهاد تصميم‌گير در اين مورد نيست و نبايد اين مساله در صحن علني اعلام مي‌شد، تاكيد كرد: «همه ما بايد تلاش كنيم كه مشكلات درون خانواده حل و فصل شود و نياز به تصميم نهادهاي ديگر نباشد.»

 

المپيك تنها ميدان سرمربيگري رسول خادم

منصور برزگر، عضو شوراي فني كشتي آزاد درباره مصوبه شوراي فني كشتي آزاد مبني بر اينكه در مسابقه‌هاي آسيايي و جام جهاني قرار است هدايت تيم ملي كشتي آزاد در اختيار ديگر مربيان قرار گيرد اظهار كرد: طي بحث و بررسي كه در اين جلسه صورت گرفت قرار شد آرام آرام هدايت تيم ملي كشتي آزاد در اختيار فردي به غير از رسول خادم قرار گيرد. البته خادم خودش اين پيشنهاد را به شوراي فني ارايه كرد و مورد موافقت قرار گرفت. قرار است در مسابقه‌هاي آسيايي و جام جهاني فرد ديگري سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد را بر عهده بگيرد تا امور را پيش ببرد. خادم فقط در رقابت‌هاي المپيك 2016 كه حدود 10 ماه ديگر برگزار مي‌شود، سرمربيگري تيم ملي را بر عهده خواهد داشت و تا آن زمان قرار نيست در هيچ رويدادي به عنوان سرمربي فعاليت كند. سرمربي تيم ملي قرار است با پيشنهاداتي كه مطرح خواهد شد به زودي مشخص شود. خادم پس از رقابت‌هاي المپيك ديگر سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد را بر عهده نخواهد داشت. اميدوارم با برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت گرفته بتوانيم در رقابت‌هاي المپيك بهترين نتايج را كسب كنيم.

 

باوئرمان: كره، خطرناك است اما به بازيكنانم ايمان دارم

تيم ملي بسكتبال ايران جلسه‌اي تمريني را قبل از ديدار مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌ها در سالن دانشگاه تكنولوژي چانگشا برگزار كرد. ايران از ساعت 10 صبح امروز پنجشنبه به مصاف كره جنوبي مي‌رود. سرمربي تيم ملي پيش از ديدار مقابل كره جنوبي تاكيد كرد كه به بازيكنان خود ايمان دارد. درك باوئرمان، سرمربي آلماني تيم ملي كه آخرين توصيه‌هاي خود را در تمريني آرام و متمركز به بازيكنان منتقل كرد، گفت: بزرگ‌ترين نصيحتم به بازيكنان اين است كه در هر حالتي در جريان مسابقه رقابت كنند. بايد در هر پستي سرسختانه بازي كنند و توجهي به اتفاقات احتمالي مثل سوت داوران، از دست دادن پنالتي يا موضوعات ديگر نداشته باشند. در اين صورت حتما برنده مسابقه مي‌شويم. كره تيم قدرتمندي است. بايد در هر دو سوي زمين خوب بازي كنيم كه اين تيم را شكست دهيم. البته من واقعا به بازيكنانم ايمان دارم. باوئرمان با اشاره به اينكه تمام بازيكنان متعهد به برد هستند، گفت: خوشبختانه مصدومي نداريم و بازيكنان تيم تمركز خيلي خوبي دارند. كره در جام ملت‌ها خيلي خطرناك بوده است. آنها در وقت اضافه به قطر باختند و چين را تا 35 دقيقه برده بودند به همين دليل بايد بسيار مراقب باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون