• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3363 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

عدد نوشت

توليد سالانه نهال مجوز‌دار

معاون تحقيقات كنترل و گواهي نهال موسسه ثبت و كنترل بذر با بيان اينكه تعداد توليد‌كنندگان نهال بدون مجوز در كشور بسيار زياد است، گفت: سالي 20 ميليون نهال مجوزدار در كشور توليد مي‌شود.

عبدالرضا كاوند گفت: سالي حدود 20 ميليون اصله نهال، در نهالستان‌هاي مورد تاييد و مجوز‌دار كشور توليد مي‌شود.

وي با بيان اينكه در كنار واحدهاي مجاز توليد نهال، واحدهاي غيرمجاز هم وجود دارد، گفت: به دليل عدم رعايت مسائل كيفي خريد نهال از اين واحدهاي توليدي را توصيه نمي‌كنيم، ضمن اينكه اقدامات ايجابي را از طريق قوه قضاييه براي جلوگيري از فعاليت‌ اين واحدهاي غيرمجاز انجام داده‌ايم.

 

رتبه ايران در توليد عسل

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه ايران با توليد 78 هزار تن عسل هشتمين توليدكننده اين محصول در جهان است، گفت: با صادرات بيش از پنج هزار تن عسل، ركورد صادرات اين محصول در كشور شكسته شد.

حسن ركني گفت: ايران با توليد 78 هزار تن عسل هشتمين توليدكننده عسل در جهان است و با صادرات بيش از پنج هزار تن عسل ركورد صادرات اين محصول در كشور شكسته شد.

وي با اشاره به اينكه زنبورداران از توليدات خود سود لازم را به دست نمي‌آورند، افزود: در دنيا زنبورداران به غير از بهره‌وري از عسل، از محصول ديگري به نام «ژل رويال (غذاي ملكه)» استفاده مي‌كنند كه ناشي از عملكرد زنبور در كندو است.

 

تفاوت قيمت محصولات كشاورزي از مزرعه تا مغازه

قائم مقام بازرگاني وزيرجهاد كشاورزي با اشاره به ادامه حضور واسطه‌ها در بازار محصولات كشاورزي، گفت: امروزه فاصله قيمتي عرضه تا مصرف محصولات كشاورزي دو تا چهار برابر است.

علي اكبر مهرفرد‌ گفت: در سال‌هاي گذشته نهاده‌هاي صنعت مرغداري همچون ذرت و كنجاله سويا با ارز 1226 تومان وارد مي‌شد اما با تغيير سياست‌ها، با نرخ 2650 تومان تبديل شد اما نرخ اين محصول با وجود اينكه افزايش نداشت بلكه كاهش يافت.

مابه‌التفاوت قيمت ارز 1226 توماني تا 2650 توماني در اين سال‌ها به جيب چه كساني مي‌رفت كه اين مشكلات در محصولات ديگري وجود دارد و فاصله توليد تا مصرف زياد است.

 

سهم بيكاران داراي درآمد

8/10 درصد از افراد در ايران بدون داشتن شغل، درآمد دارند. به گزارش تابناك نكته قابل تامل اينكه اين سهم در طول سال‌هاي گذشته با افزايش قابل توجهي روبه‌رو بوده است.

درحالي كه در سال 84 تنها 2/6 درصد از جمعيت كشور مشمول جمعيت بادرآمد بدون كار مي‌شد اما اين نسبت رفته رفته در طول سال‌هاي بعد با رشد همراه شده و اين جمعيت به ترتيب در سال‌هاي 85 تا 92 به 8/6، 4/7، 1/8، 4/9، 7/9، 1/9، 8/9 و 4/10 درصد سهم‌گيري كرده است. به اين ترتيب در طول 10 سال گذشته سهم بيكاران با درآمد 74 درصد يا 6/4 واحد درصد رشد داشته است. يكي از دلايل رشد جمعيت مزبور مي‌تواند به پيرتر شدن جمعيت كشور مرتبط باشد به طوري‌كه هرچه بر تعداد جمعيت بازنشستگان و مستمري‌بگيران كشور افزوده مي‌شود، گروه بيكاران با درآمد، بزرگ‌تر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون