• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

عدد نوشت

سهم اجاره مسكن از درآمد خانواده‌ها

بر اساس آخرين آمارها، اجاره مسكن 4/28 درصد از هزينه خانواده‌هاي ايراني را دربرمي‌گيرد. سهم هزينه مسكن (اجاره‌بهاي مسكن اعم از شخصي و غيرشخصي) در محاسبات شاخص كل بهاي كالاها و خدمات مصرفي (براساس سال پايه 100=1390) معادل
4/28 درصد است. همچنين در شهريورماه سال 1394 شاخص كرايه مسكن اجاري در شهر تهران و در كل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب 1/11و 4/12 درصد رشد نشان مي‌دهد.

 

افزايش صادرات نفت ايران به ژاپن

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران از افزايش قابل توجه واردات نفت خام ژاپن از ايران پس از لغو تحريم‌ها خبر داد و گفت: ايران فاصله رقابتي را با عربستان در بازارهاي جهاني نفت حفظ خواهد كرد. سيد محسن قمصري درباره اينكه كدام كشورها در خريد نفت از ايران پس از لغو تحريم‌ها پيشقدم خواهند شد، گفت: به نظر مي‌رسد ژاپن و كره جنوبي زودتر از بقيه كشورها اقدام به افزايش خريد نفت از ايران كنند. وي با بيان اينكه ژاپن اظهار تمايل كرده كه ١٠ درصد از سهم واردات نفت خام خود را پس از لغو تحريم‌ها به ايران اختصاص دهد، گفت: ميزان كنوني واردات نفت خام ژاپن سه ميليون و ٥٠٠ هزار بشكه در روز است.

 

قاچاق روغن زيتون‌

عضو شوراي ملي زيتون از قاچاق بودن نيمي از روغن زيتون وارداتي به كشور خبر داد و گفت: ناظران دستگاه‌هاي متولي بر روند واردات روغن زيتون بيشتر نظارت كنند. نادر جلالت، اظهار كرد: سالانه حدود 15 هزار تن روغن زيتون در كشور مصرف مي‌شود كه حدود يك سوم آن در داخل توليد مي‌شود و حدود 10 هزار تن نيز از كشورهايي مانند اسپانيا، تركيه و يونان به كشور وارد مي‌شود. پيش از اين سوريه دومين صادركننده روغن زيتون به ايران بود كه پس از مشكلات و بحران‌هاي صورت گرفته در اين كشور واردات روغن زيتون از سوريه قطع و تركيه و يونان جاي اين كشور را در بازار روغن زيتون ايران گرفتند.

 

صادرات ماهيانه مرغ

رييس انجمن صنفي پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي، مازاد توليد اين كالا را ماهانه بين ۲۰ تا ۲۵ هزار تن اعلام كرد و گفت: درحال حاضر ۵ تا ۶ هزار تن از اين ميزان صادر مي‌شود. محمد يوسفي با بيان اينكه صادرات مرغ به كشورهاي عراق و افغانستان روند عادي خود را طي مي‌كند، اظهار داشت: ميزان اين صادرات چندان گسترده نيست و ماهانه حداكثر ۵ تا ۶ هزار تن مرغ از كشور صادر مي‌شود. وي، مازاد توليد را ماهانه بين ۲۰ تا ۲۵ هزار تن اعلام كرد و گفت: در حدود سه هفته قبل كه قيمت اين كالا در بازار بهبود يافته بود، شركت پشتيباني امور دام جمع‌آوري مرغ مازاد را متوقف كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون