• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

تاخير در بازسازي تئاتر شهر حادثه آفريد

پيشاني سالن اصلي تئاتر شهر فرو ريخت

اعتماد| سرانجام تاخير در بازسازي سالن اصلي حادثه ساز شد و ديروز بخشي از تئاتر شهر هنگام نصب دكور نمايش ترور به كارگرداني حميدرضا نعيمي فرو ريخت. اين اتفاق حوالي ظهر شنبه 25 مهر در حالي رخ داد كه برخي عوامل نمايش «ترور» به كارگرداني حميدرضا نعيمي و كاركنان فني مجموعه تئاتر شهر در حال كار در اين سالن بودند. ظاهرا در هنگام نصب دكور، گروه‌ نمايش درخواست تغيير اين طاق - (بالا رفتن) شده بود، و در حين انجام اين كار طاق به همراه نيروي فني سالن كه روي آن بود فروريخت.

بهزاد خلخالي از كارمندان مجموعه تئاتر شهر، در جريان اين حادثه دچار آسيب شده و به بيمارستان منتقل شد كه خوشبختانه حال وي خوب است. در پي اين اتفاق شفيعي، مديركل اداره هنرهاي نمايشي و برخي مسوولان ذي‌ربط در محل حاضر شده و از نزديك پيگير اين اتفاق شدند. شفيعي در گفت‌وگوي اختصاصي با روزنامه اعتماد از سلامت اين كارمند تئاتر شهر خبر داد: «الحمدلله مشكل خاصي ندارند. ايشان از همكاران ما هستند و بلافاصله به بيمارستان منتقل شدند كه خوشبختانه مشكل خاصي براي‌شان پيش نيامده است». وي همچنين فرسودگي ماشينري سالن اصلي را دليل اين اتفاق دانست. «پرسينيوم سن نياز به جابه‌جايي داشته كه در حين انجام اين جابه‌جايي متاسفانه پيشاني سن فرو ريخت. فرسودگي ماشينري سالن اصلي كه اساسا ضرورت بازسازي سالن اصلي هم هست دليل اصلي اين اتفاق است». پرسونيوم به قسمتي از سن گفته مي‌شود كه جلوي پرده نمايش قرار دارد و طاق پرسينيوم، بالاي اين قسمت است.

اين اتفاق در حالي رخ داده است كه بازسازي مجموعه تئاتر شهر مشخصا به‌طور خاص قرار بود در نخستين گام در مورد سالن اصلي انجام شود. با اين همه به دلايلي سالن اصلي به اجرا برگردانده شد و سالن‌هاي ديگر با تاخير بسيار طولاني بازسازي شده كه هنوز هم روند اين بازسازي كامل نشده است.

مديركل مركز هنرهاي نمايشي هم با تاكيد بر اهميت اين بازسازي از آغاز اين اتفاق پس از برگزاري جشنواره فجر خبر داد: «مجري اصلي اين اتفاق دفتر طرح‌هاي عمراني است و ما در حد ارايه اولويت‌ها مي‌توانيم عمل كنيم. به هرحال از چندماه پيش كارهاي تحقيقاتي آغاز شده و قول داده‌اند كه تامين اعتبار شود. حالا اينكه اين اتفاق چقدر عملي شود بايد منتظر باشيم.»

بازسازي تئاتر شهر از اتفاقاتي است كه به دليل حواشي و تاخير پيش آمده بارها در رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفته و مسوولان در مورد آن اظهارنظر كرده‌اند. اين اظهارنظرها حتي بارها از سوي علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز بوده و خود وي چندبار با حاضر شدن در اين محموعه پيگير روند بازسازي شده است.

اين اتفاق را مي‌توان زنگ خطري براي مجموعه تئاتر شهر و مسوولان دانست زيرا اين سالن به عنوان سالن اصلي اين مجموعه و ظرفيتي بالغ بر 570 نفر در صورت بروز چنين حوادثي در حين اجرا خساراتي جبران‌ناپذير در پي خواهد داشت.

لازم به ذكر است كه ديروز و در پي اين اتفاق علي مرادخاني‌ (معاون هنري وزير ارشاد) نيز براي بازديد از چند و چون اتفاق به تئاترشهر آمد و از نزديك پيگير اين حادثه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون