• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3379 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

خبر كوتاه

حمله به تلويزيون مخالفان در تركيه

روز گذشته پليس استانبول با حمله به مجتمع رسانه‌اي كوزا ايپك، يك تلويزيون مخالف دولت، با معترضان درگير شد. پليس در حالي كه تلاش مي‌كرد عوامل اين تلويزيون را متفرق كند، با پرتاب گاز اشك‌آور و استفاده از خودروهاي آبپاش به معترضاني كه در خيابان‌هاي اطراف آن قصد داشتند جلوي حمله پليس به تلويزيون را بگيرند حمله ور شد و با متفرق كردن آنان، وارد ساختمان تلويزيون اصلي‌ترين حزب مخالف دولت رجب طيب اردوغان شد. مجتمع رسانه‌اي كوزا ايپك متعلق به روحاني ترك- فتح‌الله گولن- است. اردوغان، گولن را كه اكنون در تبعيدي خودخواسته در امريكا به سر مي‌برد، به تلاش براي سرنگوني دولتش متهم مي‌كند.

 

تغيير استراتژي ارتش يمن

سرتيپ شرف غالب لقمان، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اعلام كرد كه فرماندهي نظامي و امنيتي يمن در حال حاضر درصدد است تا استراتژي خود را در مقابله با تجاوزات نظام سعودي تغيير دهد چراكه شرايط جديدي حكمفرما شده و ائتلاف متجاوز تروريست‌ها را از گروه‌هاي مختلف در سوريه وارد يمن كرده است. وي در اين سخنان رسما عنوان كرد: عمليات انتقال نيروهاي وابسته به بلك واتر، جبهه نصرت، داعش، القاعده و ديگر گروه‌هاي تروريستي به استان عدن براي انجام كاري است كه مزدوران ائتلاف سعودي در تحقق آن در مقابله با ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن عاجز مانده‌اند.

 

دعوت فلسطين و اسراييل به گروه چهار

فدريكا موگريني، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا به اعضاي پارلمان اين اتحاديه گفت: من از بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل و محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين خواسته‌ام تا به نشست گروه چهارجانبه خاورميانه آمده و با يكديگر براي يافتن گام‌هايي مستحكم كه بايد باعث كاهش تنش‌ها در منطقه و بهبود اوضاع زندگي مردم شود، همكاري داشته باشند. كميته چهارجانبه صلح خاورميانه در سال 2002 و با شركت نمايندگاني از سازمان ملل، امريكا، اتحاديه اروپا و روسيه كه در ميانجي‌گري روند صلح ميان اسراييل و فلسطين دخيل هستند، شكل گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون