• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

سرخط خبرها

مراسم توديع حسين مسافرآستانه و معارفه مصطفي ابطحي، مديرعامل قديم و جديد موسسه رسانه‌هاي تصويري ديروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور حجت‌الله ايوبي رييس سازمان سينمايي و جمعي از مديران اين سازمان برگزار شد. مسافرآستانه ضمن آرزوي موفقيت براي مدير جديد، اعلام كرد كه در طول دو سال فعاليتش بر اين نهاد سعي كرده صادقانه عمل كند.

 

نمايشگاهي از عكس‌هاي ابراهيم نوروزي با عنوان «به وقت اندوه» از جمعه 15 آبان‌ماه 1394 در گالري راه ابريشم 2 برگزار مي‌شود.
«به‌وقت اندوه»، نگاهي است به دو سنت سوگواري، در دو جغرافياي متفاوت، متفاوت در مكان و زمان و جنسيت. سنت تمام زنانه «چهل منبر» در خرم‌آباد لرستان و آيين تمام مردانه «گِل گيران» در بيجار كردستان. يكي در سكوت و ديگري در غوغا، زناني متوسل به شمع و مرداني متمسك به خاك. »اين مجموعه از سوي بنياد ورلدپرس فتو 2013 برنده جايزه دوم در بخش پرتره شد و همچنين در
Rukaj Gallery تورنتو به نمايش در آمده است. دو فريم از اين مجموعه نيز در گنجينه موزه هنرهاي زيباي هيوستون (Museum of Fine Arts Houston)
نگهداري مي‌شود. اين نمايشگاه از 17 تا 25 آبان در گالري راه ابريشم به آدرس بلوار كشاورز، روبه‌روي پارك لاله، بين وصال و قدس، ساختمان تكنو آجر، شماره 210 برپاست.

ايرج طهماسب خبر داد كه امسال قصد ندارد مجموعه كلاه قرمزي را براي تلويزيون آماده بكند و وعده ساخت فيلم سينمايي‌اش را داد. اوگفته است: امسال به دليل ساخت سينمايي «كلاه‌قرمزي و دوستان»، امكان ساخت مجموعه را نداشتيم و در جلسه‌اي كه با مديران صدا و سيما داشتم به دوستان پيشنهاد داديم حالا كه شش ماه فرصت تا پايان سال هست، بودجه اين برنامه را در اختيار ديگر برنامه‌سازان قرار بدهند تا در ايام عيد نوروز، تماشاگر برنامه جديد و جذاب براي كودكان باشيم. (ايسنا)

بصير سلحشور، فرزند فرج‌الله سلحشور، كارگردان سينماي ايران درباره وضعيت جسمي پدرش گفت: بر‌خلاف اخبار منتشر شده كه حال پدر را وخيم اعلام كردند، تاكيد مي‌كنم كه وضعيت عمومي فرج‌الله سلحشور خوب است و در حال حاضر در منزل استراحت مي‌كند. وي درج اخبار بي‌اساس را به دور از اخلاق دانست و بيان كرد: متاسفانه اين روزها اخبار ضد و نقيض درباره حال و روز هنرمندان مطرح مي‌شود كه اغلب آنها هم نادرست هستند. (مهر)

مشهورترين نويسنده امروز تركيه از فرار و فرودهاي زندگي‌اش مي‌گويد، از اينكه هنوز محافظ شخصي دارد و در خيابان‌هاي استانبول قدم مي‌زند و براي نوشتن رمان جديدش ايده مي‌گيرد. «گاردين» اخيرا گفت‌وگويي با اورهان پاموك، رمان‌نويس ترك برنده نوبل ادبيات سال 2006 منتشر كرده كه در آن به الهام گرفتن او از «شاهنامه»، حماسه ماندگار فردوسي و داستان «شاه اوديپ» سوفوكل اشاره شده است.

كارگاه آموزش دكوپاژ در مدرسه ملي سينماي ايران توسط خسرو سينايي برگزارمي‌شود. اين كارگاه در ادامه برنامه‌هاي آموزشي- پژوهشي مدرسه ملي سينماي ايران با عنوان «آموزش دكوپاژ در فضاي باز و بسته» است كه در محل مدرسه ملي سينماي ايران برگزار خواهد شد. علاقه‌‏مندان به حضور در اين كارگاه براي ثبت‌نام و شركت در مرحله گزينش، تا ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۹۴ فرصت دارند رزومه خود را به آدرس info@mmciran.com ارسال كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها