• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3390 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ آبان

روابط نزديك امريكا و انگليس

جان كري، وزير خارجه امريكا در كنفرانس خبري مشترك با همتاي انگليسي خود در واشنگتن، با اشاره به روابط و همكاري‌هاي نزديك امريكا و انگليس گفت: «ما مثل هميشه تلاش‌هاي به‌شدت نزديكي در تقريبا همه موضوعات كه امروز جهان با آن مواجه است، داريم. ما در تلاش براي مقابله با داعش شريك هستيم. ما با هم بسيار همكاري نزديكي در قبال سوريه داريم تا بتوانيم فرايندي سياسي براي پايان اين فاجعه انساني ايجاد كنيم. ما اين هفته به وين مي‌رويم جايي كه اميدواريم بتوانيم اين فرايند را تسريع بخشيم.»

فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس نيز در اين نشست در ابتدا به روابط و همكاري‌هاي نزديك و عميق دو كشور اشاره كرد و آن را نشانه روابط بسيار خوب لندن و واشنگتن در همه زمينه‌ها دانست. وي درباره سوريه گفت: «همان‌طور كه وزير خارجه كري گفت ما دوباره اين هفته در وين ملاقات مي‌كنيم تا براي به پيش بردن آرام طرف‌ها به جلو و گروه تماس بين‌المللي در مسير راه سياسي براي حل جنگ داخلي در سوريه تلاش كنيم كه البته اين اقدام به همه ما اجازه مي‌دهد تا روي تهديد واقعي مقابله با داعش تمركز كنيم. البته ما تنها در صورتي مي‌توانيم چنين كنيم كه جنگ داخلي بلندمدت (سوريه) را حل كنيم و نظر ما آن است كه اين اقدام بايد اين‌گونه صورت گيرد كه بشار اسد در يك فرايند انتقالي از صحنه خارج شود.»

براساس گزارش‌ها علاوه بر موضوع سوريه، وزراي خارجه امريكا و انگليس درباره حادثه اخير در صحراي سينا و سقوط هواپيماي روسي نيز مذاكره داشتند. اين در حالي بوده كه هم مصر و هم روسيه پيشنهاد امريكا براي مشاركت در تحقيقات اين حادثه را رد كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون