• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3393 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ آبان

خبر كوتاه

قضاوت فغاني در جام باشگاه‌هاي جهان ۲۰۱۵

عليرضا فغاني براي قضاوت در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان ۲۰۱۵ در ژاپن انتخاب شد. رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان ۲۰۱۵ با ميزباني ژاپن از ۱۹ لغايت ۲۹ آذر ۹۴ برگزار مي‌شود و كنفدراسيون فوتبال آسيا از انتخاب عليرضا فغاني جهت قضاوت اين مسابقات خبر داد. در گزارشي كه در وب‌سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا منتشر شده، آمده است: فغاني به عنوان داور بين‌المللي ايراني از سال ۲۰۰۸ تاكنون قضاوت‌هايي كليدي همچون حضور در مرحله نهايي رقابت‌هاي جام رياست‌جمهوري ۲۰۰۹ آسيا و مرحله نهايي چلنج كاپ ۲۰۱۰ آسيا با حضور تيم‌هاي تركمنستان و كره شمالي را برعهده داشته است. او همچنين مرحله نهايي ليگ قهرمانان ۲۰۱۴ آسيا با حضور تيم‌هاي وسترن سيدني استراليا و الهلال عربستان را قضاوت كرده است. رضا سخندان و محمدرضا منصوري به عنوان كمك داوران فغاني در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان ۲۰۱۵ حضور خواهند داشت.

 

ماجراي كاپيتاني دژاگه

كاپيتان تيم ملي فوتبال در بازي ايران - تركمنستان اشكان دژاگه بود و خيلي‌ها معتقدند كي‌روش اين تصميم را در پاسخ به كساني گرفته كه بازي دژاگه و عملكرد او را در بازي‌هاي اخير تيم ملي زير سوال برده‌اند. در مسابقه ايران - تركمنستان بازوبند به اشكان دژاگه داده شد و اين اتفاق باعث انتقاد بعضي از كارشناسان از جمله حميد درخشان شده بود و آنها گفته بودند كه بازوبند بايد به احسان حاج صفي مي‌رسيد. روزنامه خبرورزشي در شماره روز شنبه خود پشت پرده انتخاب دژاگه به عنوان كاپيتان تيم ملي را فاش كرده است. به نوشته اين روزنامه، دادن بازوبند كاپيتاني به اشكان دژاگه به جاي حاج‌صفي به اين دليل بوده كه كي‌روش مي‌خواسته حمايت خود از دژاگه را نشان دهد. اين بازوبند چند منظوره بوده و كي‌روش خواسته پاسخ آنهايي را بدهد كه اخيرا از دژاگه انتقاد كرده و عملكرد او را زير سوال برده بودند.

 

كفاشيان: آقاي تاج! شما هم در بازي هستيد

نامه‌اي كه چند روز پيش مهدي تاج از طرف سازمان ليگ به علي كفاشيان و فدراسيون فوتبال نوشته به مذاق رييس فدراسيون فوتبال خوش نيامده است. اين نامه در واقع اعلام برائت سازمان ليگ از اشتباهات عجيب و غريب داوران بود. اما ديروز كفاشيان سازمان ليگ را هم در اين موضوع دخيل دانست. او كه ديروز در كلاس توجيهي و آموزشي داوران ليگ برتر كه در هتل آكادمي برگزار شد، حضور داشت، گفت: « اصلا آن نامه نياز به رسيدگي ندارد. اين نامه‌ها نبايد زده مي‌شد. اين نامه‌ها يك هجمه‌اي بود كه بگويند ما در بازي نيستيم ولي همه ما در بازي و فوتبالي كه انجام مي‌شود، هستيم. آن داوري كه در زمين قضاوت مي‌كند، تماشاگر و بنده كه پشت ميز هستم در اين بازي هستيم و همراه هم جلو مي‌رويم و اگر نقصي نيز وجود دارد بايد رفع كنيم. آنچه خيلي مهم است و همه اعضا و جامعه فوتبال بايد بدانند روند سالمي است كه در فوتبال ايران وجود دارد. ما در سلامت كارمان شك نداريم و اگر كوچك‌ترين شكي به ناسالمي بخشي ببينيم آن را از بين خواهيم برد و پاكش مي‌كنيم. مسابقات فوتبال مثل واليبال و كشتي نيست كه صحنه‌هاي آن بازبيني داشته باشد. به داوران گفتم اشتباهات شما جزيي از بازي است كه دنيا و فيفا آن را قبول كردند. داوران ما بايد با يك اعتماد به نفس قوي كارشان را انجام دهند و مطمئن باشند از آنها حمايت مي‌كنيم. »

 

رضاييان تبرئه شد

تحقيقات مسوولان باشگاه پرسپوليس درباره بازي نكردن مدافع اين تيم در بازي با ذوب آهن مشخص كرد كه رضاييان از كادرفني تيم ملي براي بازي نكردن خط نگرفته است. بازي نكردن رامين رضاييان در بازي پرسپوليس و ذوب آهن در جام حذفي باعث شد تا حاشيه‌هاي زيادي به راه بيفتد. در همين رابطه مسوولان باشگاه پرسپوليس به دنبال صحبت‌هايي بودند كه بعد از باخت اين تيم مقابل ذوب آهن مطرح شد اما پس از تحقيقات فراوان مشخص شد كه رامين رضاييان مدافع اين تيم نه خودش را به مصدوميت زده بود كه مقابل ذوب آهن بازي نكند و نه از كادر فني تيم ملي دستور گرفته تا براي پرسپوليس مقابل ذوب آهن بازي نكند و با اين تحقيقات اين موضوع هم حل شد. در اين باره شنيده مي‌شود كه اگر موضوعي هم بوده باشد مسوولان اين باشگاه قصد رسانه‌اي كردن آن را ندارند. اين موضوعي است كه مسوولان باشگاه پرسپوليس به آن رسيده‌اند اما شنيده مي‌شود برخي بازيكنان پرسپوليس هنوز سر اين موضوع از رضاييان ناراحت هستند و بايد منتظر حضور رضاييان در تمرينات پرسپوليس باشيم تا مشخص شود چه برخوردي با او صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون