• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

معاون سياسي استاندار تهران در گفت‌وگو با «اعتماد»:

همايش كاملا قانوني و تجمع كاملا غيرقانوني بود

 

گروه سياسي | اتفاقي كه روز پنجشنبه در دشت ورامين رخ داد به قدري براي وزير كشور حسن روحاني سنگين بود كه شخصا به ماجرا ورود كرد و دستور پيگيري قضايي تجمع‌كنندگان را صادر كرد. در اين ميان معاون سياسي استاندار تهران هم بر يك نكته بيش از هر چيز تاكيد دارد، اينكه همايش كاملا قانوني و تجمع مقابل محل برگزاري همايش كاملا غيرقانوني بوده است. چاووشي به «اعتماد» مي‌گويد به‌شدت موضوع را پيگيري خواهند كرد و با پايان بررسي‌ها گزارشي را نيز در اين مورد منتشر خواهند كرد. او ابراز تاسف مي‌كند نماينده مجلسي كه خود بايد تابع قانون باشد اينگونه قانون را زير پا مي‌گذارد.
   شما دقيقا چه زماني در جريان اتفاقي كه در دشت ورامين رخ داد قرار گرفتيد؟
ديروز بعد از مراسم به ما گزارش رسيد كه عده‌اي مقابل محل برگزاري همايش تجمع كردند و باعث بروز مسائلي شدند.
   با توجه به اينكه وزير كشور هم شخصا وارد اين ماجرا شدند و دستور پيگيري ماجرا را دادند اقدام استانداري تهران چه خواهد بود؟
در هر صورت اين وظيفه ما است كه از برنامه‌ها و همايش‌هاي مجوزدار صيانت و حفاظت كنيم و اجازه ندهيم افرادي در آستانه انتخابات دست به اقدامات غيرقانوني بزنند.
   زماني كه شما خبر‌دار شديد آيا اقدام خاصي براي حفاظت از همايش انجام داديد؟
البته ما بعد از برگزاري مراسم گزارش را دريافت كرديم و همه‌چيز براي ما روشن شد اما شوراي تامين اقدامات لازم را انجام داده بود و ما به زودي گزارش مفصلي در اين مورد ابعاد اين ماجرا منتشر خواهيم كرد. اما نكته‌اي كه روشن و مشخص است اين است كه همايش داراي مجوز بوده و كاملا قانوني و مخالفين برنامه كه آنجا حضور پيدا كردند و اين اتفاق را رقم زدند هيچ مجوزي نداشتند و تجمع‌شان كاملا غيرقانوني بود.
   شما خبر داريد چه زماني مجوز براي مراسم صادر شده است؟
بله، مجوز از هفته پيش صادر شده بود.
   اقدامات بعدي شما چه خواهد بود؟
ما متخلفين و افرادي را كه دست به اقدام غيرقانوني زدند قطعا به دستگاه‌هاي قضايي ارجاع خواهيم داد.
   فردي كه رهبري اين تجمع را عهده‌دار بوده يكي از نمايندگان مجلس است. در اين مورد دقيقا چه اقدامي خواهيد كرد؟
بله، جاي تاسف دارد نماينده مجلسي كه خودش به عنوان قانونگذار بايد تابع قانون باشد و به تامين امنيت كمك كند به چنين اقدامات غيرقانوني دامن مي‌زند. اين مساله به روشني در گزارشاتي كه به ما داده شده مشخص است و ما پيگيري خواهيم كرد.
   يعني به طور مشخص در مورد ايشان چه اقدامي خواهيد كرد؟ آيا از ايشان به شوراي نظارت بر رفتار نمايندگان شكايت خواهيد كرد؟
اجازه بدهيد فعلا در اين مورد صحبتي نكنم زيرا مساله در دست بررسي است و تا زماني كه بررسي‌ها به طور كامل تمام نشود در اين مورد نمي‌توانيم حكم قطعي بدهيم. اما قطعا با اتمام بررسي‌ها گزارشي بي‌كم و كاست در اين مورد منتشر خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون