• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

مرحله اصلی رزمایش بزرگ 120 گردان بسیج برگزار شد

تمرین بسیج برای آزادسازی قدس

 

رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس بسيج با حضور 120‌گردان از بسيجيان پنج استان كشور و با محوريت قرارگاه امام حسين(ع) در يكي از مناطق اطراف قم برگزار شد. در اين رزمايش، كه با هدف آزادسازي قدس شريف از دست دشمن فرضي انجام شده است، هواپيماها و بالگردهاي نيروي هوافضاي سپاه، اهداف از پيش تعيين شده را در رزمايش الي‌بيت‌المقدس بمباران كردند. در جريان مرحله اصلي رزمايش الي بيت‌المقدس كه با اعلام رمز «لبيك يا حسين(ع)» توسط سرلشكر جعفري، فرمانده كل سپاه آغاز شد، چند فروند از بالگردها و هواپيماهاي توكانوي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران با پرواز بر فراز منطقه رزمايش، اهداف از پيش تعيين شده را هدف قرار دادند. بسيجيان حاضر در رزمايش الي‌بيت‌المقدس، در ادامه نماد مسجدالاقصي را در تمرين آزادسازي قدس تصرف كردند. در جريان مرحله نهايي رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس بسيج كه با رمز «لبيك يا حسين(ع) » در دو محور آغاز شد، گردان‌هاي امام حسين(ع) و بيت‌المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضي وارد منطقه شبيه‌سازي شده سرزمين قدس اشغالي شده و ماكت مسجدالاقصي را آزاد كردند. اين تازش زميني پس از بمباران اهداف از پيش تعيين شده توسط بالگردها و هواپيماهاي توكانوي نيروي هوافضاي سپاه صورت گرفت. در ساعات آغازين برگزاري اين رزمايش شماري از فرماندهان عاليرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از جمله سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار علي فضلي جانشين رييس سازمان بسيج مستضعفين با حضور در منطقه رزمايش از يگان‌هاي حاضر در ميدان بازديد كردند.
سردار رباني: مقياس اجراي رزمايش ۱۲۰ مرتبه كوچك‌تر از مقياس واقعي است
معاون عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه به علت محدوديت زمين، مقياس رزمايش الي‌ بيت‌المقدس ۱۲۰ مرتبه كوچك‌تر از ميزان واقعي است، گفت: نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي از نيروهاي سطحي مي‌كند. به گزارش فارس، سردار رباني، معاون عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز طي سخناني در رزمايش الي‌بيت‌المقدس، اظهار داشت: در اين رزمايش نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي و آتش در عمق روي اهداف فرضي را اجرا مي‌كند. وي افزود: هم‌اكنون بالگردهاي نيروي هوافضاي سپاه در منطقه حضور داشته و به دنبال آن بخشي از اهداف فرضي توسط هواپيماهاي «توكانو» مورد هدف قرار گرفتند. رباني بر همين اساس يادآور شد: يكي از ماموريت‌هاي نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي از نيروهاي سطحي است كه هم‌اكنون عمليات پشتيباني هوايي از نزديك يگان‌هاي عمل‌كننده به وسيله دو فروند بالگرد در منطقه و عمق رزمايش در حال بمباران اهداف مشاهده مي‌شوند.
سرلشكر جعفري: پروژه ناامن‌سازي ايران خنثي شد
فرمانده كل سپاه از تشكيل ۵۰۰ گردان امام حسين(ع) و ۱۵۰۰ گردان بيت‌المقدس بسيج در سراسر كشور خبر داد. سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني در جمع بسيجيان حاضر در رزمايش بزرگ الي بيت‌المقدس، با بيان اينكه آمادگي دفاعي بسيج در ابعاد مختلف از جمله ساختاري و سازماندهي در مقايسه با قبل تغيير كرده است، گفت: اكنون در استان‌هاي مختلف كشور 500 گردان امام حسين(ع) و 1500 گردان بيت‌المقدس تشكيل و سازماندهي شده است. سردار جعفري گفت: كشورهاي مختلف حسرت داشتن چنين نيرويي را مي‌خورند. وي با اشاره به كاركرد بسيج در حوزه‌هاي امنيتي، دفاعي، سياسي، فرهنگي و جنگ نرم و كمك به اقتصاد مقاومتي و ايجاد وضعيت مناسب اجتماعي گفت: يكي از پيام‌هاي اين رزمايش دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامي است و اين نخستين رزمايش مشتركي است كه يگان‌هاي بيت‌المقدس تحت فرماندهي واحد انجام مي‌دهند. سرلشكر جعفري با اشاره به ايجاد ناامني به وسيله تحريك دشمنان در كشورهاي منطقه و اروپا، حوادث پاريس را اوج اين ناامني‌ها دانست و تصريح كرد: دشمن تلاش زيادي كرد تا كشور ما را نيز ناامن كند اما با اقتدار و تلاش نيروهاي امنيتي همه اين توطئه‌ها خنثي شد. وي يكي ديگر از دستاورد‌هاي بسيج را گره خوردن نيروهاي مردمي و مدافع انقلاب به يكديگر در ايران، سوريه و عراق و يمن دانست و گفت: همه اين نيروها با هم وحدت دارند كه به معناي تشكيل امت واحده اسلامي است و اين وحدت و همدلي ان‌شاءالله تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت. وي در پايان تصريح كرد: از آنجا كه تهديدات عليه امت اسلامي در حال تغيير است، ما نيز بايد توان خود را به روز كنيم و رزمايش امروز تمريني براي مقابله با تهديدات فرامنطقه‌اي و جنگ‌هاي نيابتي عليه كشورمان است.
سردار نقدي: بسيج وابسته به هيچ حزب و جناحي نيست
رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه تلاش‌هاي دشمن براي «نفوذ» علامت شكست دشمن است، گفت: اكنون ديگر نفوذ به عنوان يك حركت تاكتيكي دشمن نيست بلكه استراتژي دشمن است. سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، با اشاره به هفته بسيج گفت: حماسه‌هاي شما ملت بزرگ امروز چشم دنيا را خيره كرده است و دشمن را به عجز و ناتواني كشانده و ديگر ملت‌ها را به خود اميدوار ساخته است. وي افزود: شما ملت حماسه‌ها، پيروزي‌ها، جهادهاي سخت و ايستادگي‌ها و مقاومت‌ها هستيد و درود بر شما كه در اوج حماسه‌هاي‌تان بسيج را شكل و گسترش داديد و امروز به عنوان يك نيروي بزرگ رهايي‌بخش در مقابل جبهه استكبار ايستاده‌ايد. سردار نقدي با تاكيد بر اينكه بسيج وابسته به هيچ حزب، گروه و جناحي نيست، گفت: بسيج متعلق به همه كشورهاست. رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به خطر نفوذ دشمن گفت: مقام معظم رهبري از خطر نفوذ دشمن مي‌گويد كه اين علامت شكست دشمن است. بعضي فكر مي‌كنند اين نفوذ اينگونه است كه چند جاسوس وجود دارد و از اول انقلاب هم بوده و تازگي ندارد. اينها نمي‌دانند ماجرا چيست. سردار نقدي تصريح كرد: مساله اين است كه امروز نفوذ به عنوان يك حركت تاكتيكي نيست بلكه استراتژي دشمن است. رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به رزمايش الي‌بيت‌المقدس، گفت: بسيجيان حاضر در اين رزمايش به من مي‌گفتند ما مي‌خواهيم به سوي يمن و عراق برويم و بجنگيم، اين نشان از عشق به شهادت در بسيجيان ما دارد و همين عشق و شور است كه دشمن را كلافه و شكست‌ خورده كرده است. سردار نقدي با اشاره به مقاومت ملت ايران در مقابل امريكا گفت: امريكا از تفنگي كه در دست ما است كه همان مرگ بر امريكاست وحشت دارد و منتظر است تا ما تفنگ خود را پايين بياوريم تا با غفلت ما به ما خنجر بزند. رييس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان كرد: نفوذ اين است كه به باور ما بيايد كه دشمن ما دوست ما شده است در حالي كه همه دلايل به ما مي‌گويد اين امريكا همان جنايتكار سابق است. سردار نقدي در پايان خطاب به ملت ايران گفت: امروز دشمن مي‌خواهد در باور شما نفوذ كند، شايد برخي ساده‌لوحان باورشان شده است كه امريكا دوست شده است اما اين‌گونه نيست امريكا مي‌خواهد به عرصه اقتصادي و فرهنگي ما ورود كند. اگر نسبت به اين دشمن شكست خورده غفلت نكنيم و هوشيار باشيم و اين مرحله را پشت‌سر بگذاريم يك پيروزي بزرگي در انتظار شما خواهد بود چرا كه دشمن ديگر سلاحي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون