• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

عدد نوشت

درآمد سالانه داعش
از فروش نفت  

هفته‌ها پيش از حمله‌اي كه باعث كشته‌شدن 129 نفر در پاريس شد، هواپيماهاي جنگنده امريكايي در آسمان‌هاي عراق و سوريه پرواز كردند و ميدان‌هاي نفتي و زيرساخت‌هاي عظيم سوختي كه منبع مالي داعش است را مورد هدف قرار داد. ارتش داعش ثروتمندترين ارتش تروريستي جهان به شمار مي‌رود.
مقامات امريكايي برآورد كرده‌اند كه اين گروه به غير از منابع نفتي، سال گذشته حدود 500 ميليون تا يك ميليارد دلار از طريق بانك‌هاي عراقي به دست آورده است. بخشي از درآمد آنها نيز از طريق قاچاق آثار باستاني و خونبهايي است كه از خانواده‌هاي قرباني آدم‌ربايي به دست مي‌آورند.

بدهي وزارت نيرو
به پيمانكاران

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه دولت نسبت به تخصيص اعتبارات سدسازي وزارت نيرو اهتمام كند، گفت: وزارت نيرو 35 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكار است.
مقداد نجف‌نژاد در نشست‌ هم‌انديشي نمايندگان شهرستان‌هاي مازندران با اعلام اينكه اكنون در اجراي پروژه‌هاي آب در سراسر كشور حدود 35 هزار ميليارد تومان بدهي به پيمانكار وجود دارد، گفت: از اين مقدار حدود پنج هزار ميليارد تومان سهم آن به مازندران برمي‌گردد.
وي با تاكيد براينكه بدهكاري به پيمانكار بسيار مهم است، افزود: در اجراي سد هراز با هزينه‌اي بالغ بر 200 ميليارد تومان اعتبار بسياري نيست.

قيمت نفت عراق
در بازار

عراق ناگزير شده براي باقي ماندن در بازار، امسال برخي از انواع نفت خود را تا 30 دلار در هر بشكه بفروشد.
به گزارش پايگاه خبري مالزيا كرونيكل، عراق ممكن است توليد نفت خود را در سال 2016 افزايش دهد و رقابت بر سر سهم بيشتر از بازار در بين اعضاي اوپك و توليد‌كنندگان غيرعضو را شدت ببخشد. بغداد ناگزير شده براي باقي ماندن در بازار، امسال برخي از انواع نفت خود را تا 30 دلار در هر بشكه بفروشد.

تعداد تراكنش‌هاي روزانه بانكي  

رييس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي جمهوري اسلامي گفت: يكي از كاركردهاي نظام بانكي در كشور كاركرد اجتماعي است.
علي ديواندري در نخستين همايش ملي حقوق و نظام بانكي با اشاره به اينكه گاهي نمي‌توان بين اينكه بانك‌ها نهاد اقتصادي هستند يا اجتماعي تفكيك ايجاد كرد، گفت: مجموع تراكنش‌هاي نظام بانكي بيش از 100 ميليون تراكنش در روز است. وي ادامه داد: حجم عمليات بانكي بسيار گسترده است و سالانه حدود 40 ميليارد تراكنش انجام مي‌شود و حتي من به عنوان كارشناس بانكي قادر به تفكيك اين مساله كه بانك‌ها نهاد اجتماعي هستند يا اقتصادي، نيستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون