• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3398 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ آبان

خبر كوتاه

بلغارستان از وزنه‌برداري المپيك اخراج شد
هيات اجرايي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري پيش از مسابقات جهاني 2015 در امريكا تشكيل جلسه داد. در اين جلسه جزيياتي از سوي كميته ضد دوپينگ فدراسيون جهاني در سال 2015 و آمار و ارقام مربوط به آن مطرح شد. به اين ‌ترتيب در راستاي سياست مبارزه با دوپينگ براي المپيك 2016، هيات اجرايي اعلام كرد كه كشور بلغارستان واجد شرايط براي حضور در مسابقات وزنه‌برداري المپيك نيست.

بزرگ‌ترين رقابت وزنه‌برداري تاريخ در پايتخت انرژي دنيا
مراسم افتتاحيه رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري كه بزرگ‌ترين رقابت تاريخ اين ورزش محسوب مي‌شود، با حضور نمايندگان كشورهاي شركت‌كننده در سالن جورج براون شهر هيوستون برگزار شد. بنابرآمار رسمي اعلام شده از سوي ستاد برگزاري رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري در سال 2015، قريب به 750 ورزشكار از 106 كشور جهان در هيوستون گرد هم آمده‌اند تا بزرگ‌ترين رقابت وزنه‌برداري جهان را برگزار كنند. شهر آستين، مركز ايالت تگزاس، جمعيت چهار و نيم ميليون نفري دارد و به دليل وجود شركت‌هاي بزرگ نفت و گاز و ساير انرژي‌ها به عنوان پايتخت انرژي دنيا معروف است.

كريستين ويري: فقط براي پول به اتلتيكو مادريد رفتم
كريستين ويري، مهاجم پيشين ايتاليا در فصل 98-1997 به اتلتيكو مادريد پيوست و 24 گل براي اين تيم به ثمر رساند. او درباره انتقالش به اين تيم اسپانيايي گفت: يك روز لوچيانو موجي، مدير يونتووس به من زنگ زد. به دفترش رفتم و ديدم كه مدير برنامه‌ام در آنجا حضور دارد. موجي گفت حاضر است دستمزدم را بالا ببرد اما از دو ميليون لير در هر فصل بيشتر نخواهد بود. در پاسخ گفتم آتلتيكو مادريد به من سه و نيم ميليون لير پيشنهاد داده است و من به اسپانيا مي‌روم. جلسه‌مان اين گونه پايان يافت. بازيكن سابق اينترميلان در ادامه اظهار كرد: فقط به پول فكر مي‌كردم. اگر مي‌توانستم به گذشته برگردم، در يونتووس مي‌ماندم.

وظيفه اين روزهاي پيرواني؛ تكذيب سرطان كي‌روش
افشين پيرواني، سرپرست تيم ملي اين روزها كاري ندارد جز اينكه در مصاحبه‌هاي مختلف شايعه ابتلاي كي‌روش به سرطان را تكذيب كند. او در برنامه ورزش و مردم براي چندمين بار اين شايعه را تكذيب كرد. مدير تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به شايعاتي كه اخيرا پيرامون كي‌روش به وجود مي‌آيد، ‌خاطرنشان كرد: مدت‌هاست كه با كي‌روش كار مي‌كنم و شنيدن برخي خبرها برايم جديد بود. دوستاني كه شب قبل از بازي خبر از استعفاي كي‌روش مي‌دهند قصد كمك به تيم ملي را دارند؟ من در برنامه 90 هم برخي شايعات را تكذيب كردم. يك روزنامه ورزشي هر روز عليه من مطلب مي‌زند اما سوال من اين است كه آيا هدف آنها حمايت از تيم ملي است؟ آنها نمي‌دانند با اخباري كه منتشر مي‌كنند چه جوي را در اردوهاي تيم ملي به وجود مي‌آورند. وي افزود: زماني كه به فرودگاه رسيديم، متوجه شدم كه برخي‌ها مي‌گويند كي‌روش سرطان دارد. من معتقدم بايد به كي‌روش احترام بگذاريم و اين احترام بايد متقابل باشد. بهتر است دوستان از حرف‌هاي تخريب‌كننده دوري كنند. كي‌روش سالم است و به كارش در ايران ادامه خواهد داد.

دستگيري بازيكن رم به دليل شباهت با داعشي‌ها
هفته گذشته چند انفجار در كشور بلژيك و تهديد به بمبگذاري باعث شد تا ديدار دوستانه بلژيك و اسپانيا لغو شود. از آن به بعد در اين كشور تدابير امنيتي شديدي لحاظ شده است. پليس با حضور در اكثر خيابان‌هاي اصلي در اين كشور تمام ترددها را زيرنظر دارد. در همين ارتباط پليس بلژيك، راجا ناينگولان، هافبك رم ايتاليا را كه در تيم ملي كشورش به صورت ثابت بازي مي‌كند، به دليل شباهت با نيروهاي داعشي دستگير كرد و متوجه نشد كه اين فرد دستگير شده، بازيكن تيم ملي بلژيك است. او در حالي كه با برادرش در حال قدم زدن بود، از سوي نيروهاي پليس محاصره و دستگير شد. پليس پس از بازجويي و سوال از اين بازيكن و همراهان ديگر در نهايت به هويت اين فرد دستگير شده پي برد و ضمن عذرخواهي از او با ناينگولان عكس سلفي به يادگار گرفت. ناينگولان كه در تعطيلات ملي به سر مي‌برد، بلافاصله به رم، پايتخت ايتاليا بازگشت تا خود را براي بازي‌هاي هفته جديد ليگ ايتاليا آماده كند. بايد ديد آيا اين بازيكن بلژيكي پس از اين اتفاق دستي به چهره عجيب و غريب خود مي‌زند يا نه.

جانشين ميراسماعيلي منصوب شد
طي حكمي از سوي رييس فدراسيون، عليرضا هدايت‌پور به سمت سرپرست نايب‌رييسي فدراسيون منصوب شد. محمدعلي رستگار، رييس فدراسيون جودو طي حكمي، عليرضا هدايت‌پور را به عنوان سرپرست نايب رييسي اين فدراسيون منصوب كرد. هدايت‌پور در كارنامه ورزشي خود سوابقي چون بيش از سه دهه فعاليت ورزشي به عنوان جودوكار در عرصه قهرماني، مربيگري و مديريت جودو، مشاور رياست فدراسيون جودو و رياست كميته برنامه‌ريزي و ارزيابي فدراسيون جودو داشته است. او همچنين عضو شوراي فني فدراسيون جودو بوده است. رييس فدراسيون جودو پيش از اين در مصاحبه‌اي مدعي شد كه وزارت ورزش و جوانان نيز با بركناري نايب‌رييس فدراسيون جودو (آرش ميراسماعيلي) موافقت كرده كه به دنبال آن وزارت ورزش و جوانان نسبت به اين ادعا واكنش نشان داد و آن را نادرست خواند و تاكيد كرد، صحبت‌هاي اخير رييس فدراسيون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در بركناري ميراسماعيلي صحيح نيست و رييس فدراسيون نمي‌تواند بدون اجازه مجمع حكم بركناري او را صادر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون