• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3399 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ آذر

تشكل‌ها

پيشنهاد ورود تخم نوغان براي بهبود ابريشم داخلي| وزير صنعت، معدن و تجارت براي تقويت صنايع نوغانداري، ريسندگي و ابريشم‌كشي در كشور و براي دستيابي به ابريشم مطلوب در توليد فرش دستباف ايراني، پيشنهادهايي را به وزير جهاد كشاورزي ارايه كرد. به گزارش روابط عمومي مركز ملي فرش ايران، در اين نامه نعمت‌زاده در نامه‌اي به محمود حجتي خواستار تدبير براي واردات تخم نوغان در سال زراعي آينده با هدف حفظ و تثبيت صنايع داخلي مرتبط و نيز احياي نام و كيفيت ابريشم ايراني شده است كه اقبال مجدد توليدكنندگان فرش دستباف به ابريشم داخلي را نيز در پي خواهد داشت.

صادرات تخم‌مرغ به عراق و افغانستان متوقف شد| رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار گفت: به دليل برگزاري مراسم اربعين حسيني واردات تخم‌مرغ توسط گمرك عراق به‌طور موقت از امروز متوقف شده، ضمن اينكه در چند روز اخير واردات تخم‌مرغ به افغانستان هم متوقف شده است. ناصر نبي‌پور شيري، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ‌تخم‌گذار استان تهران، گفت: هر ساله به دليل مسائل امنيتي و تعطيلي بازار و برخي مراكز اداري كشور عراق از چند روز قبل و بعد از برپايي مراسم اربعين حسيني، واردات تخم‌مرغ به اين كشور متوقف مي‌شود.

برخورد با توزيع كودهاي غيراستاندارد |مديرعامل شركت خدمات حمايتي كشاورزي گفت: از آذرماه سال جاري با توزيع كودهاي فاقد استانداردهاي لازم از طريق مراجع رسمي برخورد خواهد شد. يزدان سيف به مهر گفت: طي دو سال اخير تلاش ما در اين جهت بوده كه بازار كود شيميايي از يك ثبات نسبي و مناسب برخوردار باشد و كشاورزان از نظر تامين به موقع اين نهاده كشاورزي با قيمت‌هاي ثابت اطمينان خاطر داشته باشند. وي گفت: متاسفانه طي پنج سال (از سال ۸۷ تا سال ۹۲) قيمت كود بين ۱۴۰۰ تا ۱۹۰۰ درصد رشد پيدا كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون