• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

عدد نوشت

كاهش قاچاق خروجي

رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از كاهش ۵۰ درصدي حجم قاچاق خروجي از كشور خبر داد. حبيب‌الله حقيقي گفت: در حوزه قاچاق با اقدامات انجام شده ميزان قاچاق خروجي و ورودي به ميزان قابل ملاحظه‌اي نسبت به سال ۹۱ كاهش داشته است. وي، راه برون رفت از مشكلات اقتصادي را عمل به اقتصاد مقاومتي اعلام كرد و افزود: اقتصاد مقاومتي در دو بخش درون‌زا و برون زا قابل بررسي است. عامل درون‌زا براساس نگاه به توليد داخلي و برون زا بر اساس صادرات محوري است. حقيقي به مشكلات قاچاق در حوزه‌هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: بيكاري و مشكلات معيشتي مترتب به آن در سطح جامعه نتيجه قاچاق است.

واردات از امريكا
 
وزارت بازرگاني امريكا اعلام كرد صادرات اين كشور به ايران در دهمين ماه سال جاري ميلادي با رشد ۸۵ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به 7/28 ميليون دلار رسيد. صادرات امريكا به ايران كه در اكتبر سال ميلادي گذشته بالغ بر 5/15ميليون دلار اعلام شده بود در مدت مشابه سال جاري ميلادي به 7/28 ميليون دلار افزايش يافته است. واردات امريكا از ايران در اين ماه صفر بوده است.

هزينه دهك دهم درآمدي به دهك اول  

متوسط هزينه پردرآمدترين خانوارهاي ايران 14 برابر متوسط هزينه كم‌درآمدترين خانوارهاي كشور است.  بررسي‌هاي صورت گرفته توسط بانك مركزي نشان مي‌دهد در حالي كه متوسط هزينه ناخالص يك خانوار ايراني در سال 1393 اندكي بيشتر از 32 ميليون و 800 هزار تومان بوده است، خانوارهايي كه در دهك دهم قرار داشته‌اند، 104 ميليون تومان در طول سال 1393 هزينه داشته‌اند. بر اساس اين گزارش متوسط هزينه خانوارهايي كه در دهك اول درآمدي قرار دارند، در اين سال تنها 7 ميليون و 138 هزار تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون