• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

گزارش «اعتماد» از تاييد خبر ورود نهادهاي نظارتي به فدراسيون فوتبال

اسناد و مدارك دفتر كفاشيان ضبط شد

گروه ورزش| ساعت 2:15 دقيقه؛ بامداد روز دوشنبه خبري در شبكه‌هاي مجازي منتشر مي‌شود كه براي جامعه فوتبال ايران شوك‌آور است! سايت تابناك در گزارشي خبري و كوتاه رسما مدعي شده بود كه ماموران نهادهاي ذي‌صلاح با حضور در فدراسيون فوتبال اقدام به ضبط اسناد و مدارك موجود در دفتر علي كفاشيان كرده‌اند! اتفاقي كه بدون شك مي‌تواند سرنوشت انتخابات حساس و مهم اسفندماه فدراسيون فوتبال را تحت تاثير خود قرار دهد!
 در ساعات اوليه انتشار اين خبر برخي گمانه‌زني كرده بودند كه حادثه مي‌تواند به ماجراي بازداشت سه سال پيش كفاشيان ربط داشته باشد كه به خاطر پرونده يكي از نزديكانش يك روز را در زندان اوين سپري كرد و با ضمانت و وثيقه عزيزالله محمدي، رييس وقت سازمان ليگ برتر از زندان بيرون آمد. البته آن پرونده به نظر خاتمه يافته مي‌آيد و حتي فرد نزديك كفاشيان از اتهاماتي كه درباره‌اش نوشته بودند تبرئه شد.
از آنجايي كه هميشه در جريان چنين اتفاقاتي بازار شايعات و حرف و حديث هم در محافل ورزشي داغ مي‌شود، برخي‌ها عنوان كردند كه پليس اينترپل وارد كار شده و دستور داده تا اسناد مربوط مديريتي علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال براي انجام تحقيقات اساسي با هماهنگي مراجع ذي‌صلاح داخلي ضبط و بررسي شود. سايت برنامه 90 هم درباره يكي از شايعات منتشر شده نوشته بود: «به دنبال حضور ماموران مراجع ذي‌صلاح در فدراسيون، آنها لپ تاپ شخصي و كامپيوتر كفاشيان را از دفترش برده‌اند و رمز ايميل‌هايش را هم از او گرفته‌اند. در دو، سه روز گذشته چند رييس فدراسيون فوتبال، مثل روساي فعلي و سابق فدراسيون‌هاي برزيل و پرو و چند رييس ديگر استعفا داده‌اند. در خبرها هم داشتيم كه تحقيقات نهادهاي بازرسي در كشورهاي قدرتمند در فوتبال اروپا نظير ايتاليا، فرانسه، آرژانتين و آلمان هم از فدراسيون‌هاي فوتبال اين كشورها ديده شده است كه منجر به دستگيري‌هايي هم شد. بايد صبر كرد و ديد آيا اتفاقي كه برخي مي‌گويند همين ديروز افتاده به ماجراهاي فيفا ربط دارد يا اينكه به مسائل داخلي مربوط است .»
با اين حال هنوز هيچ كسي به صورت دقيق نمي‌داند كه علت اصلي ضبط اسناد و مدارك و تجهيزات دفتر علي كفاشيان چه بوده است.
    
در متن خبر گزارش سايت تابناك آمده است: « در فاصله سه ماه تا برگزاري انتخابات رياست فدراسيون فوتبال، نامه‌ها و مدارك دفتر علي كفاشيان توسط يك نهاد نظارتي ضبط شد. يك منبع آگاه به تابناك ورزشي خبر داد، در روزهاي اخير، ماموران يك نهاد امنيتي با حضور ناگهاني در دفتر رييس فدراسيون فوتبال، نامه‌ها و مدارك موجود در ميز كار و كارتابل‌هاي اتاق كار علي كفاشيان را جمع‌آوري و ضبط كردند. ماموران مذكور وجه نقد و ارز موجود در اتاق علي كفاشيان را نيز صورتجلسه و فعلا ضبط كردند تا بررسي‌هاي لازم انجام شود. گفتني است، علي كفاشيان سه سال پيش نيز بر سر رسيدگي به يك پرونده، براي چند ساعت در حالت بازداشت بود كه با ضمانت افراد معتبر و قيد كفالت لازم در آن مقطع آزاد شد؛ اما آن ماجراها تمام شده بود و شخص رييس فدراسيون هم درباره آن موضوع در چند مصاحبه مختلف توضيح داد كه در رسانه‌ها نيز منتشر شد، ولي در آستانه انتخابات اسفندماه فدراسيون فوتبال، رسيدگي به مسائل مختلف حوزه مديريتي فدراسيون در قريب به هشت سال گذشته، يكي از ضرورت‌هاي موجود به حساب مي‌آمد كه به نظر مي‌رسد مورد توجه ارگان‌هاي ذيربط قرار گرفته است. شايان ذكر است اين‌گونه بررسي‌ها و تحقيقات نهادهاي بازرسي در كشورهاي صاحب فوتبال نظير ايتاليا، فرانسه، آرژانتين و آلمان نيز طي سال‌هاي اخير بارها ديده شده و حتي پليس با دخالت و ورود ضربتي اقداماتي را در جهت تضمين فضاي پاك و سلامت فوتبال انجام داده است كه حتي منجر به دستگيري بزرگ‌ترين چهره‌هاي فوتبالي دنيا هم شد و مورد استقبال جامعه جهاني ورزش هم قرار گرفت. در حال حاضر نيز در صورت صحت عملكرد فدراسيون فوتبال با رياست علي كفاشيان و مديران زير مجموعه‌اش، مي‌توان با خيالي آسوده به استقبال انتخابات آتي فدراسيون فوتبال ايران رفت. گفتني است، گزارش مفصل كميسيون اصل نود مجلس نيز به سرانجام رسيده و گفته مي‌شود در فرصت كوتاه باقي مانده تا انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي، اين گزارش نيز در صحن علني خوانده مي‌شود»
    
بعد از جريانات رخ داده هم البته حراست وزارت ورزش و جوانان تاييد كرد كه نهادهاي مسوول به فدراسيون فوتبال مراجعه و تحقيقاتي را درباره برخي موارد به انجام رسانده‌اند. ايسنا در اين باره نوشته بود: « حوالي ظهر روز يكشنبه 15 آذر نهادهاي مسوول با ورود به فدراسيون فوتبال و دفتر علي كفاشيان پس از انجام تحقيقات اوليه صورت‌جسله‌اي را تنظيم و به گفته برخي منابع خبري اسنادي را با خود برده‌اند كه گويا اين اقدام به دليل گزارش يا گزارشاتي عليه عملكرد فدراسيون فوتبال صورت گرفته است.
رضا حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ايسنا با تاييد اين اقدام توسط نهادهاي مسوول، اظهاركرد: « اين اتفاق توسط نهادهاي مسوول رخ داده است و اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است. اطلاعات دقيق‌تري از اين موضوع در حال حاضر وجود ندارد. »
بعد از انتشار اين اخبار هم روزنامه اعتماد با حسني‌خو، مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان تماس گرفت. حسني‌خو كه مجددا حضور ماموران مراجع ذي‌صلاح به فدراسيون را تاييد كرد، در رابطه با اينكه ماموران از طرف كدام نهاد اقدامات لازم براي تحقيقات از فدراسيون و مديريت كفاشيان را انجام دادند گفت: « به هر حال مراجع ذي‌صلاح به اين پرونده ورود كرده‌‌اند و رسانه‌ها كاري به اين مساله نداشته باشند كه از طرف كدام دستگاه اين اقدام صورت گرفته است. فعلا هم جزيياتي درباره اين موضوع نمي‌توانم ارايه بدهم و قطعا در آينده‌اي نزديك اگر نياز بود اطلاع‌رساني دقيق صورت خواهد گرفت.» حسني‌خو در پاسخ به اين سوال كه ورود دستگاه‌هاي نظارتي به فدراسيون فوتبال و ضبط اسناد و مدارك دفتر علي كفاشيان آيا روي انتخابات پيش‌روي فدراسيون تاثير خواهد گذاشت يا خير، هم تاكيد كرد: « من شخصا اميدوارم كه چنين حادثه‌اي رخ ندهد. اما فعلا همه‌چيز در حال تحقيقات است و بايد ديد كه نتيجه اين تحقيقات چه خواهد بود»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون