• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

رييس قوه قضاييه:

حقانيت و مظلوميت مذهب شيعه بر همه جهانيان آشكار خواهد شد

دانشجويان سرمايه‌هاي كشور هستند

 

 آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه اجتماع عظيم و ميليوني شيعيان در مراسم اربعين حسيني را نشانه‌اي از شور عقلاني و معنوي مذهب شيعه در مقابل مذاهب افراطي و تروريست‌پرور ساخته استعمار و استكبار دانست و گفت: حقانيت و مظلوميت مذهب شيعه آرام آرام بر همه جهانيان آشكار خواهد شد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با اشاره به اينكه «متاسفانه در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه نوعي جاهليت و بربريت جديد بر بخش عمده‌اي از آن حكومت مي‌كند»، گفت: اين جاهليت نوين با استفاده از فريبكاري‌هاي رسانه‌اي و بهره بردن از ابزارهاي عظيم فناوري، سرمايه‌هاي كشورهاي مستضعف را به يغما مي‌برد و سياست‌هاي دوگانه خود را بر جهان تحميل مي‌كند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: بحران معنويت به ويژه در مغرب زمين بحراني واقعي است و جهان در پس اين بحران تشنه معارف ناب الهي است كه در تعاليم انبياي الهي به ويژه پيامبر اسلام (ص) تجلي پيدا كرده است. رييس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه معارف الهي اسلام بايد مبتني بر تفسير مفسران واقعي دين يعني ائمه اطهار (ع) به دنيا عرضه شود، اظهار كرد: مذهب شيعه اثني عشري، مذهبي عقلاني و منطقي و برخاسته از منشا وحي الهي و بطن دين مبين اسلام است و البته مظلوميتي در آن نهفته است كه اينك بيش از هر زمان ديگري در جهان آشكار خواهد شد.
مظلوميت شيعه در مقابل گروه‌هاي افراطي
رييس دستگاه قضا مظلوميت و حقانيت مذهب شيعه را در مقابل افراطي‌گري مذاهب ساختگي استعمار، برجسته و قابل لمس توصيف كرد و گفت: قوه محركه گروه‌هاي تكفيري و تروريستي، گرايش‌هاي افراطي وهابي است كه به دست استعمار ساخته و پرداخته شده است. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اينكه جهان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند معنويت و شناخت ماهيت انسان و هدف و غايت او از زندگي است، تصريح كرد: اديان الهي به ويژه دين اسلام پاسخ‌هاي واقعي و عقلاني به پرسش‌هاي انسان درباره هدف و غايت زندگي انساني و شرايط تعالي او و معنادار شدن زندگي عرضه كرده‌اند. رييس قوه قضاييه افزود: مشكل دنياي غرب بي‌معنايي زندگي است. زندگي فردي و اجتماعي آنان از معنا تهي شده است اما دين مبين اسلام اين معنا و هويت را به خوبي فراهم و معرفي كرده است و معنويت، اخلاق، اعتدال و عقلانيت را ارزش‌هاي لازم براي زندگي انساني مي‌داند و همان‌گونه كه مقام معظم رهبري در نامه اخير خود عنوان كرده‌اند قطعا چنين ديني هرگز به دنبال تروريسم نيست. رييس دستگاه قضا تاكيد كرد: اسلام واقعي كه اساس آن بر معنويت، اخلاق و ارزش‌هاي الهي است امكان ندارد كه مولد زباله‌هايي مثل داعش باشد. آيت‌الله آملي لاريجاني با اعلام اينكه گروه‌هاي تروريستي مانند داعش به صورت مستقيم و غيرمستقيم مخلوق و مورد حمايت امريكا هستند، گفت: پيوند استعمار و استكبار با عقب‌افتاده‌ترين جوامعي كه بويي از مردم‌سالاري و حكومت‌هاي حقيقي و اسلامي نداشتند موجب خلق گرايش‌هاي افراطي شده است.
همايش اربعين، معجزه بزرگ شيعيان
رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري همايش عظيم اربعين حسيني افزود: تنها شعاعي از اشعه ولايت ابا عبدالله (ع) به قلوب مومنان و شيعيان مي‌افتد و آنگاه است كه چنين حركت عظيم ميليوني به سوي آن قطب و قبله ارزش‌هاي الهي حركت مي‌كنند و اين چيزي جز حقانيت شيعه و تعاليم معنوي عظيم آن نيست.  
تامين امكانات دانشجويي
رييس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود با گراميداشت 16 آذر روز دانشجو بر نقش بسيار برجسته دانشجويان در تعالي علمي و مديريت آينده كشور تاكيد كرد و گفت: دانشجويان سرمايه‌هاي اين كشور هستند و بايد هر گونه امكاناتي كه به تقويت علمي و نيز رشد اخلاقي آنان كمك مي‌كند، براي‌شان فراهم كرد. آيت‌الله آملي لاريجاني بر ضرورت توجه به دسيسه‌هاي دشمنان در منحرف كردن اذهان دانشجويان و جوانان كشور تاكيد كرد و افزود: برخي فعاليت‌هاي تخريبي و تحريفي دشمنان از طريق كانال‌هاي ماهواره‌اي و رسانه‌ها عليه جوانان، اسباب نگراني است و همه مسوولان و دلسوزان نظام و كشور بايد براي تبيين واقعيات و اهداف نظام اسلامي ميان جوانان و خصوصا دانشجويان عزيز تلاش كنند. رييس قوه قضاييه ابراز اطمينان كرد با وجود و حضور جوانان با انگيزه و علاقه‌مند به كشور و نظام، آينده جمهوري اسلامي ايران آينده‌اي متعالي و رو به رشد خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون