• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

بازار

فرجه 25 روزه به گوجه فرنگي| رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و تر‌بار، قيمت هر كيلوگرم گوجه‌فرنگي در مغازه‌ها را 5400 تومان اعلام كرد و گفت: اين گراني تا 25 روز آينده ادامه دارد. سيد حسين مهاجران در گفت‌وگو با «مهر» با بيان اينكه قيمت گوجه‌فرنگي در ميدان بارفروشان تا 4 هزارتومان نيز رسيده است، افزود: مغازه‌داران مجاز به دريافت 35 درصد سود از فروش اين محصولات هستند، بنابراين قيمت هر كيلوگرم گوجه‌فرنگي بايد در مغازه‌ها 5400 تومان باشد، ضمن اينكه بهاي نوع ديگري از اين محصول كه انباري و آسيب ديده است، در ميدان بين 1500 تا 2000 تومان و در مغازه 2250 تومان است. به گفته وي، در مهرماه كه گوجه‌فرنگي تابستانه در حال اتمام است، توليدكنندگان گوجه‌هاي سبز را به انبارها منتقل مي‌كنند تا رنگ‌آميزي شوند، فاصله بين اين كار تا زمان ورود گوجه تازه دزفول به بازار 20 روز است و هر سال در اين بيست روز قيمت گوجه‌فرنگي گران مي‌شود.

لبنيات همچنان روي موج گراني | معاون امور اقتصادي و برنامه‌ريزي وزير جهادكشاورزي با بيان اينكه قيمت شير خام همان 1440 تومان است، گفت: در مورد تعيين قيمت لبنيات يا اختصاص يارانه به توليدكنندگان تصميمي گرفته نشده و اين مساله در دست بررسي است. به گزارش «مهر»، عبدالمهدي بخشنده در نشست خبري با تاكيد بر اينكه از نظر دولت قيمت شيرخام همان 1440 توماني است كه قبلا در ستاد تنظيم بازار تصويب شده بود، افزود: كارخانجات صنايع لبني هم‌اكنون شيرخام را به اين قيمت نمي‌خرند و معتقدند براي تنوع اين امر يا بايد اجازه افزايش 11 درصدي قيمت محصولات لبني به آنها داده شود يا اينكه دولت مابه التفاوت آن را پرداخت كند. به گفته وي، در مورد چگونگي تعيين قيمت يا اختصاص يارانه به اين مساله تصميم‌گيري مي‌شود.

توليد 9/1 ميليون تن پرتقال | معاون امور باغباني وزارت جهادكشاورزي با بيان اينكه توليد پرتقال در كشور طي سال جاري بيش از يك ميليون و 900 هزار تن است، گفت: براي جلوگيري از افت قيمت اين محصول، ايران بايد صادركننده پرتقال باشد. محمدعلي طهماسبي در نشست خبري با بيان اينكه مركبات در نواحي شمالي و جنوبي كشور توليد مي‌شود، اظهار داشت: توليد پرتقال از شرق تا غرب مازندران و همچنين در استان گيلان انجام مي‌شود. بارش برف در سال گذشته به توليد 40 تا 50 درصد از اين محصول در غرب استان مازندران آسيب وارد كرد. وي با بيان اينكه در شرق استان مازندران آسيب‌ها كمتر بود، گفت: در مجموع 25 درصد كاهش محصول در استان مازندران اتفاق افتاد كه بيشتر مربوط به مركباتي بود كه مصرف صنعتي و آب‌گيري داشتند.

مذاكره با خودروسازان جهاني| به گفته دبيرانجمن خودروسازان، در دومين همايش بين‌المللي صنعت خودروي ايران بستر مناسبي براي توسعه مشاركت و سرمايه‌گذاري خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ جهان فراهم خواهد شد. احمد نعمت بخش اظهار داشت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا سياست‌هاي كلي توسعه صنعت خودروي كشور را تدوين و در دومين همايش بين‌المللي صنعت خودرو، استراتژي جمهوري اسلامي ايران را تبيين كند. به گزارش «تسنيم»، وي با اشاره به نتايج مثبت برپايي نخستين دوره اين همايش در سال گذشته، افزود: همان‌گونه كه وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرده‌اند، شركتهاي خارجي مي‌توانند تا 51درصد از سهام شركت‌هاي خودروسازي ايران را كسب كرده و عملا مديريت اين بنگاه‌هاي اقتصادي را در دست بگيرند و همين مساله يك امتياز ويژه براي خودروسازان خارجي به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون