• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3105 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۱ آبان

خبر كوتاه

40 سند گروه «آريا» براي فروش

رييس سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي گفت: مزايده اموال گروه اميرمنصور آريا در حال برگزاري است و تاكنون ۲۷ درصد سهام شركت فولاد خوزستان و ۴۰ سند مالكيت مسكوني و تجاري در اختيار دولت قرار گرفته است. به گزارش «فارس»، اردشير محمدي با اشاره به عملكرد سازمان در بخش فروش اموال منقول و غيرمنقول در 7 ماه گذشته، اظهار داشت: فروش اموال منقول 1070 ميليارد ريال بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است و بيشترين گروه كالايي فروش رفته در اين مدت طلا و جواهرات با مبلغ 118ميليارد ريال است. وي در مورد فروش اموال غير منقول تصريح كرد: در 7 ماهه سال جاري با فروش 974 پرونده كه بخشي از آن مربوط به سال گذشته است، 330 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. محمدي درباره مزايده اموال گروه امير منصور آريا بيان داشت: اين دسته از اموال اين گروه بابت جرايم به سازمان واگذار شده كه ميزان اموال پس از طي مراحل قانوني به گروه خواهد رسيد.  

 

استقرار كامل نظام آمارهاي ثبتي در سال 95

رييس مركز آمار ايران از بهبود نرخ رشد جمعيت و اجراي كامل نظام جامع آمارهاي ثبتي ايران تا نيمه سال 1395 خبر داد. به گزارش ايسنا، عادل آذر در حاشيه نشست تخصصي نظام جامعه ثبت‌هاي آماري ايران در رابطه با آخرين آمار از رشد جمعيت كشور اظهار داشت: آخرين آمار رسمي مربوط به سرشماري سال 1390 است، اما ساعت جمعيتي مركز آمار، تعداد حدود 78 ميليون نفري را نشان مي‌دهد. وي با بيان اينكه عدد دقيقي از جمعيت كشور در دست نيست و بايد منتظر نتيجه سرشماري نفوس و مسكن سال 1395 باشيم، گفت: اما علايم موجود نشان مي‌دهد كه رشد جمعيت نسبت به نرخ 3/1 درصدي سال 1390 بهبود يافته است. آذر خاطرنشان كرد: سرشماري نفوس و مسكن سال 1395 نيز كاملا الكترونيكي و با سيستمي كه براي سرشماري كشاورزي امسال به كار برده شد اجرايي مي‌شود.  

 

تضمين 8/1 ميليون فقره وام كم‌بهره مسكن

هيات دولت تضمين بخشي از سود بالغ بر دو ميليون و۱۶۰ هزار وام كم بهره تامين و وديعه مسكن را براي اقشار كم درآمد و زوج‌هاي جوان تصويب كرد. به گزارش «تسنيم»، بنا بر مصوبه هيات دولت براي احيا و نوسازي و بهسازي مسكن در بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد و سكونتگاه‌هاي غيررسمي و تامين مسكن گروه‌هاي كم درآمد و زوج‌هاي جوان تا سقف 8/1 ميليون واحد مسكوني تا پايان برنامه ششم حمايت‌هاي لازم صورت مي‌گيرد. از اين تعداد وام مسكن يك ميليون 440 هزار فقره مربوط به وام تامين مسكن و 360 هزار فقره مربوط به وديعه اسكان موقت ساكنين بافت‌هاي فرسوده است كه تا پايان برنامه ششم بانك مركزي موظف است سالانه تا سقف 300 هزار فقره از اين نوع وامهاي مسكن را به متقاضيان پرداخت كند. البته بنا بر مصوبه دولت سقف وام وديعه اسكان موقت ساكنين بافت‌هاي فرسوده سالانه حداكثر 60 هزار فقره خواهد بود و باقي اين تسهيلات تا سقف 300 هزار فقره به تسهيلات تامين مسكن اختصاص مي‌يابد.

 

تاسيس بانك ايراني - عراقي به زودي

معاون اجرايي رييس‌جمهور از ضرورت برقراري تجارت آزاد بين ايران و عراق خبر داد و گفت: يك بانك ايراني- عراقي با كمك بخش خصوصي ايجاد مي‌شود. به گزارش «فارس»، محمد شريعتمداري در نخستين اجلاس بين‌المللي تجارت ايران و عراق، روابط ايران و عراق را راهبردي و استراتژيك دانست و افزود: در عرصه‌هاي گوناگون از ابتداي تاسيس دولت اسلامي عراق روابط دو كشور روند رو به رشدي را طي كرد تا به حدي كه از سال 83 تا به امروز حجم مبادلات تجاري بين ايران و عراق بيست و چند برابر شده است و ظرفيت مبادلات تجاري تا سقف 25 تا 30 ميليون دلار وجود دارد. وي به اين نكته هم اشاره كرد كه بخش قابل ملاحظه‌يي از تجارت به صورت غيررسمي و خدمات فني و مهندسي است كه ثبت و درج دقيق نشده و آمار تجارت دقيق نيست و بايد با ايجاد مراكز ثبت آمار بين ايران و عراق شاهد شفافيت بيشتري در اين ارقام باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون